کدام کشورها بیشترین کاربران اینستاگرامی را دارند؟
موبایل

کدام کشورها بیشترین کاربران اینستاگرامی را دارند؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از برترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان است که کاربران بسیاری دارد. اخیرا گیری در این خصوص انجام شده که نشان می دهد هر کدام از کشورهای دنیا چه تعداد کاربر فعال در اینستاگرام دارند. در گزارش این آمارگیری فهرست کشورهای دارنده بیشترین کاربر فعال در اینستاگرام مشخص شده است که آمریکا با ۱۲۰ میلیون کاربر رتبه اول را به خود اختصاص داده است. کشورهای هند و برزیل هم در رتبه های دوم و سوم فهرست قرار گرفته اند. جالب این که نام ایران هم در میان ۱۰ کشور دارنده بیشترین کاربران اینستاگرامی در جهان قرار گرفته است. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه شده است.

همانطور که می دانید اینستاگرام (Instagram) یکی از جذاب ترین و محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی برای کاربران فضای مجازی مخصوصا کاربران جوان و نوجوان می باشد که توانسته در جهان کاربران بسیاری کسب کند که ایران نیز از این قانون مستثنی نیست. این شبکه اجتماعی از آغاز فعالیت خود برای کاربران جذابیت فراوانی داشت و توانست از همان ابتدا بسیاری را مجذوب خود نماید. طبق آمار بدست آمده این شبکه اجتماعی محبوب در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست تعداد کاربران خود را به بیش از یک میلیارد کاربر فعال برساند. این درحالیست که اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ که شروع به کار آن بوده تنها یک میلیون کاربر داشته است. 

لیست کشورهای دارنده بیشترین کاربر در اینستاگرام

هر ساله آمارهای جالبی از شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می شود که برای کاربران دنیای اینترنت جذاب است. این بار یک گزارش آماری در خصوص کشورهای دارای بیشترین کاربر فعال در اینستاگرام منتشر شده که نشان می دهد کدام کشورها بیشترین سهم از کاربران اینستاگرام را به خود اختصاص داده اند. این آمارگیری در اولین ماه سال ۲۰۲۰ میلادی توسط سایت آماری Statista که یکی از مراجع آمارگیری معتبر است انجام شده است که نتیجه آن فهرستی حاوی ۲۰ کشور برتر از نظر تعداد کاربر می باشد.

کشورهای دارای بیشترین کاربر اینستاگرام

همانطور که نمودار فوق به خوبی نشان می دهد آمریکا با ۱۲۰ میلیون کاربر بیشترین سهم از کاربران اینستاگرام را به خود اختصاص داده است. یعنی بیش از ۱۰ درصد از کاربران اینستاگرام آمریکایی هستند. با توجه به آمریکایی بودن شبکه اجتماعی اینستاگرام این موضوع تا حدی طبیعی است. کشور هند با ۸۰ میلیون کاربر در رتبه دوم قرار گرفته و کشور برزیل با ۷۷ میلیون کاربر در رتبه سوم قرار گفته است. کشورهای اندونزی، روسیه، ترکیه، ژاپن هم در رتبه های بعدی فهرست قرار گرفته اند. هرست کشورهای دارای بیشترین کاربر در اینستاگرام به شرح زیر است.

۱- ایالات متحده آمریکا (۱۲۰ میلیون)
۲- هند (۸۰ میلیون)
۳- برزیل (۷۷ میلیون)
۴- اندونزی (۶۳میلیون)
۵- روسیه (۴۴ میلیون)
۶- ترکیه (۳۸ میلیون)
۷- ژاپن (۲۹ میلیون)
۸- انگلستان (۲۴ میلیون)
۹- مکزیک (۲۴ میلیون)
۱۰- آلمان (۲۱ میلیون)
۱۱- ایتالیا (۲۰ میلیون)
۱۲- فرانسه (۱۸ میلیون)
۱۳- آرژانتین (۱۷ میلیون)
۱۴- اسپانیا (۱۶ میلیون)
۱۵- کانادا (۱۳ میلیون)
۱۶- کره جنوبی (۱۳ میلیون)
۱۷- کلمبیا (۱۲ میلیون)
۱۸- مالزی (۱۲ میلیون)
۱۹- عربستان سعودی (۱۲ میلیون)
۲۰- تایلند (۱۲ میلیون)

شاید حضور کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه در این فهرست عادی به نظر برسد اما وجود عربستان احتمالا جالب توجه باشد. جالب تر این که ایران هم در میان کشورهای دارای بیشترین کاربر فعال در اینستاگرام است.  

فعالیت ۲۴ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام

آمار فوق گرچه از کاربران ایرانی اطلاعاتی ارائه نکرده است اما طبق آمار غیررسمی ایران نیز درصد بالایی از کاربران اینستاگرام را به خود اختصاص داده و توانسته در میان کشورهای برتر این حوزه قرار گیرد. آمارهای غیررسمی نشان می دهد که تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام به بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال رسیده است و همین تعداد کاربر باعث شده ایران در رتبه دهم رده بندی بیشترین کاربران اینستاگرام قرار گیرد. البته با توجه به محبوبیت اینستاگرام در ایران این موضوع چیز عجیبی نیست.

در عین حال که با بررسی آمار نصب برنامه اینستاگرام در کافه بازار به خوبی می توان متوجه شد که این اپلیکیشن موبایلی حدود ۲۰ میلیون نصب فعال در ایران دارد. با حساب ساده مشخص می شود که چیزی حدود ۳۰ درصد از ایرانی ها در اینستاگرام عضو بوده و فعالیت می کنند. در کنار این با بررسی تعداد دنبال کنندگان افراد مشهور ایرانی یا همان سلبریتی ها هم مشخص می شود که ایرانیان فعال در اینستاگرام کم نیستند. به عنوان مثال یک بازیگر معروف ایرانی بیش از ۵ میلیون فالوور دارد. بر همین اساس مشخص است که تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام خیلی بیشتر از این مقدار است که باعث شده تعدادی از آنها تنها دنبال کننده یک بازیگر شوند.

لازم به ذکر است که کاربران ایرانی تنها در دیگر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها همچون تلگرام، واتس آپ، توییتر و ... نیز فعال هستند و در این برنامه ها نیز آمار نصب بالایی را به خود اختصاص داده اند.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۱)

گلنار

ایران بیست میلیون کاربر اینستاگرام داره، بیشترشون هم مدلینگ هستند

۵ سال پیش