کدام کشورها سریع ترین اینترنت همراه جهان را دارند؟
شبکه و امنیت

کدام کشورها سریع ترین اینترنت همراه جهان را دارند؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

اخیرا یک موسسه تحقیقاتی سرعت اینترنت همراه کشورهای مختلف دنیا را بررسی و مطالعه کرده و در نهایت فهرستی از بالاترین سرعت اینترنت همراه کشورهای دنیا ارائه داده است. این فهرست حاوی کشورهای دارای بیشترین سرعت اینترنت همراه در دنیا می باشد. حداکثر سرعت در این کشورها ۶۲ مگابیت در ثانیه می باشد که آن هم مربوط به کشور قطر می باشد.

کشورهای مختلف دنیا در تلاش هستند سرعت اینترنت خود را افزایش دهند. این موضوع در مورد اینترنت همراه نیز صادق است و کشورها با همکاری اپراتورهای مخابراتی مشهور دنیا در تلاش هستند کیفیت اتصال به اینترنت سرعت آن را بهبود بخشند. بر همین اساس یکی از موسسات تحقیقاتی جهت سنجش سرعت اتصال و دانلود اینترنت کشورهای مختلف تحقیقاتی انجام داده است که جالب توجه است.

این موسسه روی اینترنت همراه کشورها تمرکز کرده و با بررسی و آزمایش آنها گزارشی مبنی بر «پرسرعت ترین اینترنت همراه دنیا» منتشر کرده است. در این تحقیق کشورهای دنیا به ترتیب سرعت اینترنت همراه چیده شدند که در ابتدای آن سریع ترین کشورهای دنیا یا به عبارتی کشورهای دارای سریع ترین اینترنت همراه (دیتا موبایل) قرار گرفتند. اما در این گزارش نام ۲۵ کشور اول فهرست که بیشترین سرعت را داشته اند منتشر شده است. 

در این آمارگیری کشور قطر رتبه نخست بالاترین سرعت را به خود اختصاص داده که مقدار آن برابر ۶۲ مگابیت در ثانیه می باشد. همچنین کشورهای نروژ و امارات نیز رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. رتبه کشور ما نیز با میانگین سرعت ۲۳.۷۹ مگابیت بر ثانیه ۵۸ تعیین شده است که با وعده وزیر ارتباطات در خصوص افزایش سرعت اینترنت کشور امیدواریم رتبه ایران در گزارشات بعدی بهبود پیدا کند.

رتبه کشورهای این گزارش نسبت به سال های گذشته تغییراتی نیز داشته است. به عنوان مثل کشور آلبانی ۷ رتبه صعود داشته و کشورهای اتریش، فرانسه و فنلاند نیز ۵ رتبه صعود داشته اند. البته بلغارستان در این گزارش ۶ رتبه سقوط و دانمارک و کره جنوبی نیز ۳ رتبه سقوط داشته اند.

سریع ترین اینترنت همراه دنیا

دیگر کشورها نیز رشد و افت هایی داشته اند که در این گزارش تنها ۲۵ کشور اول آن بررسی شده اند از ارائه گزارش مربوط به تمام کشورها و جزئیات آنها صرف نظر شده است. 

فهرست کشورهای دارای سریع ترین اینترنت همراه دنیا

اما در ادامه قصد داریم فهرست این کشورها که بالاترین سرعت اینترنت همراه را به خود اختصاص داده اند را قرار دهیم. این کشورها اگرچه رتبه های مختلفی دارند اما تمام آنها از سرعت بالایی در اینترنت همراه بهره مند هستند. فهرست مورد نظر به این شرح می باشد.

۱- قطر: سرعت ۶۲.۶۳ مگابیت بر ثانیه
۲- نروژ: سرعت ۵۷.۲۱ مگابیت بر ثانیه
۳- امارات متحده عربی: سرعت ۵۵.۱۷ مگابیت بر ثانیه
۴- سنگاپور: سرعت ۵۲.۸۴ مگابیت بر ثانیه
۵- ایسلند: سرعت ۵۲.۳۵  مگابیت بر ثانیه
۶- استرالیا: سرعت ۵۲.۲۶  مگابیت بر ثانیه
۷- هلند: سرعت ۵۰.۷۷ مگابیت بر ثانیه
۸- کانادا: سرعت ۴۹.۷۰  مگابیت بر ثانیه
۹- بلژیک: سرعت ۴۷.۲۷  مگابیت بر ثانیه
۱۰- مجارستان: سرعت ۴۶.۴۰  مگابیت بر ثانیه
۱۱- مالتا: سرعت  ۴۶.۴۰  مگابیت بر ثانیه
۱۲- لوکزامبورگ: سرعت ۴۵.۱۸  مگابیت بر ثانیه
۱۳- سوئیس: سرعت ۴۴.۰۸  مگابیت بر ثانیه
۱۴- نیوزلند: سرعت ۴۳.۸۱  مگابیت بر ثانیه
۱۵- جمهوری چک: سرعت ۴۱.۴۲  مگابیت بر ثانیه
۱۶- تایوان: سرعت ۴۱.۰۳ مگابیت بر ثانیه
۱۷- لیتوانی: سرعت ۳۸.۹۰ مگابیت بر ثانیه
۱۸- آلبانی: سرعت ۳۸.۵۱ مگابیت بر ثانیه
۱۹- کره جنوبی: سرعت ۳۶.۶۴ مگابیت بر ثانیه
۲۰- سوئد: سرعت ۳۶.۵۸ مگابیت بر ثانیه
۲۱- دانمارک: سرعت ۳۶.۱۵ مگابیت بر ثانیه
۲۲- اتریش: سرعت ۳۵.۱۶ مگابیت بر ثانیه
۲۳- فرانسه: سرعت ۳۴.۹۴ مگابیت بر ثانیه
۲۴- فنلاند: سرعت ۳۴.۷۴ مگابیت بر ثانیه
۲۵- بلغارستان: سرعت ۳۴.۲۶ مگابیت بر ثانیه

لازم به ذکر است که فهرست بالا بر اساس میانگین سرعت می باشد که در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در این گزارش میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه دنیا ۲۲.۸۱ مگابیت در ثانیه و همچنین میانگین سرعت آپلود اینترنت همراه دنیا ۹.۱۳ مگابیت در ثانیه اعلام شد.

در خصوص سرعت اینترنت همراه ایران باید گفت که این آمارگیری کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داده و در آن ایران با میانگین سرعت ۲۳.۷۹ مگابیت بر ثانیه خود را در رتبه ۵۸ سریع ترین اینترنت همراه دنیا قرار داده است.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)