سریع ترین مرورگرهای اندروید در سال ۲۰۱۹
نرم افزار و سیستم عامل

سریع ترین مرورگرهای اندروید در سال ۲۰۱۹

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

در میان انبوه مرورگرهای وب برخی از آنها مرورگر اندروید هستند که در پلی استور گوگل نیز قرار گرفته و در دسترس کاربران هستند. اما با وجود تعداد زیادی مرورگرهای اندرویدی کاربران باید از کدام یک از آنها استفاده کنند. کدام مرورگر برای استفاده در گوشی اندرویدی مناسب بوده و از سرعت بالایی برخوردار می باشد؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید تا در ادامه سریع ترین و بهترین مرورگرهای اندرویدی را به شما معرفی کنیم.

مرورگر وب کاربردهای فراوانی دارد و بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند. در گوشی های اندروید نیز مرورگرهای اینترنتی وجود دارند و کاربران موبایلی نیز از مرورگر بهره مند می شوند. اما باید بدانید که در میان انبوه مرورگرهای اینترنتی تمام آنها برای شما مناسب نیستند و هر یک ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. اما در میان این ویژگی ها دو ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است و آن سرعت و امنیت مرورگر می باشد. یعنی مرورگر اینترنتی باید سریع و در عین حال امن باشد تا از نظر کابران مرورگر مناسب تلقی شود.

بنابراین ما بر اساس این دو ویژگی مرورگرهای وب را بررسی کرده و فهرست بهترین های آن را برای شما قرار داده ایم. در این لیست مرورگرهای اندرویدی بر اساس سرعت بررسی شده اند. در این لیست تعدادی از مرورگرهای اندروید سال ۲۰۱۹ را مشاهده می کنید که از جمله سریع ترین مرورگرهای وب هستند.

چطور بهترین مرورگرهای اندروید شناسایی شده اند؟

برای فراهم کردن این لیست بررسی های مختلفی روی مرورگرهای وب انجام شده است که یکی از این ارزیابی ها روی سرعت مرورگر‌ها بوده است. برای دستیابی به این هدف از یک ابزار بررسی مرورگرها استفاده شده است. ابزار Basemark 3.0 که یک سرویس مولتی پلتفرمی می باشد این توانایی را دارد که پس از اجرای اپلیکیشن های اندروید کارایی آنها را ارزیابی کند.

بهترین مرورگرهای اندروید

این ابزار از آخرین تکنولوژی‌های روز جهت بررسی و ارزیابی مرورگرها استفاده می کند که زیرساخت های مرورگر نظیر پردازش گرافیک نیز در این ارزیابی ها موثر می باشد. پس بررسی مرورگر مورد نظر توسط این ابزار هر چه نمره بالاتری به آن ارائه شود به معنی عملکرد بهتر مرورگر یا اپلیکیشن می باشد. لازم به ذکر است که ارزیابی تمام مرورگرها روی یک گوشی انجام شده تا نتیجه عادلانه ای بدست آید. لیست مرورگرها به این شرح می باشد.

۱- گوگل کروم
۲- اپرا
۳- موزیلا فایرفاکس
۴- مرورگر Brave
۵- مرورگر Samsung Internet Browser
۶- مرورگر Kiwi
۷- مرورگر Via

اگر با فضای وب و مرورگرهای آن آشنا باشید قطعا نام بیشتر این مرورگرها را شنیده اید. برخی از آنها نیز بسیار معروف و مشهور هستند. اما به هر حال ما قصد داریم این مرورگرها را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه توضیحاتی در مورد این لیست و مرورگرهای آن به شما ارائه می شود.

۱- گوگل کروم (Google Chrome)

کسانی که از مرورگرهای وب استفاده می کنند با گوگل کروم (Google Chrome) و سرعت بالای آن آشنا هستند. بنابراین قرار گرفتن آن در صدر لیست هیچ جای تعجب ندارد. مرورگر گوگل کروم به طور پیش فرض در اکثر گوشی‌های اندروید وجود دارد و سرعتی بالای آن و همچنین امکانات جانبی بسیار آن باعث شده این مرورگر به عنوان بهترین و محبوب ترین مرورگر رایانه و اندروید شناخته شود.

مرورگر اندرویدی کروم

سرعت این مرورگر نیز نسبت به رقبا بسیار بالا می باشد و طی ارزیابی انجام شده رتبه اول را با نمره ۳۰۶ به خود اختصاص داده است. همچنین این اپلیکیشن برای وبگردی و استفاده از اینترنت از استاندارد‌ترین ابزارها استفاده می‌کند. در این میان می‌توان به همگام سازی با دستگاه های دیگر و اشتراک اطلاعات مرورگر، صرفه‌جویی در استفاده از دیتا، مرورگر ناشناس اشاره کرد. سرعت بالای کروم باعث شده مایکروسافت ساخت مرورگری جدید با موتور کرومیوم را در دستور کار قرار دهد.

۲- اپرا (Opera)

دیگر مرورگر‌ پرسرعت مخصوص سیستم عامل اندروید اپرا است که توانسته نمره بالایی توسط ابزار ارزیابی سرعت یعنی ۲۵۶ را بدست آورد. البته نمره اپرا نسبت به گوگل کروم به طور قابل توجهی کم‌تر می باشد. این مرورگر نیز همچون کروم موتور Blink به عنوان موتور مرورگر استفاده می کند. در کنار سرعت بالای اپرا ویژگی های دیگری همچون مسدود کننده‌ی تبلیغات، کیف پول ارز دیجیتال و حالت شب در این مرورگر وجود دارد که مرورگر شرکت گوگل آنها را ندارد.

مرورگر اپرا

نکته جالب در خصوص مرورگر اپرا این است که سهم کمی از بازار مرورگرهای وب به آن اختصاص دارد و توجه چندانی از جانب کاربران به آن نشده است. اما در کنار این بی توجهی کاربران سرعت بالای این مرورگر جالب توجه می باشد.

۳- مرورگر بریو (Brave)

مرورگر Brave اگرچه شهرت زیادی ندارد و برخی کاربران با آن آشنا نیستند اما جالب است که توانسته نمره ۲۲۶ را کسب نماید. این مرورگر تمام اسکریپت و تبلیغات را به طور پیش‌فرض غیر فعال می‌کند. همین باعث می شود سرعت آن در ارزیابی متفاوت باشد. اگرچه این تفاوت بقدری نیست که رتبه آن را جابجا نماید.  به هر حال این مرورگر غیرمشهور رتبه سوم سریع ترین مرورگرها را بدست آورده است.

مرورگر Brave نیز همچون بسیاری از مرورگرها نسخه های مختلفی برای سیستم عامل های مختلف ارائه داده است. اما با این حال نسخه اندروید آن نسبت به دیگر نسخه های آن مشهورتر می باشد. یکی از کارهای جالب این مرورگر تعویض تبلیغات وب سایت ها با تبلیغات خودش است!

۴- مرورگر ویا (Via)

مرورگر Via حجمی بسیار پایین یعنی ۹۱۹ کیلوبایت (کمتر از یک مگابایت) دارد و به راحتی می توان آن را دانلود و نصب کرد. همچنین محیط آن بسیار ساده بوده و برای کاربران عادی قابل درک است. نمره‌ این مرورگر در ارزیابی بسیار بالا و برابر ۲۲۳ می باشد که همین باعث شده در رتبه بالای لیست قرار گرفته و یکی از پر سرعت‌ترین های اندروید باشد.

اگرچه مرورگر ویا حجمی پایین دارد و تصور می شود که کیفیت پایینی نیز داشته باشد اما به نظر می رسد چنین نیست و این مرورگر ویژگی های زیادی دارد که یکی از آنها حالت شب می باشد. همچنین این مرورگر ناشناخته توانسته سرعت بالاتری نسبت به مرورگرهای شناخته شده داشته باشد.

۵- موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox)

فایرفاکس مرورگر ساخته شده توسط شرکت موزیلا است که از موتور Gecko قدرت گرفته است و نمره‌ی به مراتب پایین‌تری نسبت به رقیب خود یعنی اپرا بدست آورده است. نمره بدست آمده توسط فایرفاکس برابر ۱۹۲ بوده که با توجه به شهرت این مرورگر و کاربران آن جای تعجب دارد. البته کاربران فایرفاکس نیز از سرعت پایین آن گله دارند و این مشکل حتی در نسخه های جدید آن نیز همچنان پابرجا مانده است. این در حالی است که شرکت موزیلا قصد ساخت مرورگر جدید Fenix را دارد.

مرورگر فایرفاکس

اگرچه فایرفاکس مشکلات متعددی نظیر سرعت پایین دارد و این مشکلات بیشتر هنگام تماشای ویدیو یا استفاده از سایت های پرترافیک ترافیکی خود را نشان می دهند اما باید گفت که موزیلا فایرفاکس امنیت بالایی دارد. این مرورگر از لحاظ امنیت یکی از بهترین مرورگرهای وب می باشد زیرا به خوبی می تواند تبلیغات، کوکی ها و ردیابی سایت های مخرب را مسدود کند. نکته دیگر این که موزیلا فایرفاکس افزونه‌های جدید و مدرن را در نسخه‌ی موبایل نیز پشتیبانی می نماید.

۶- مرورگر سامسونگ (Samsung Internet Browser)

مرورگر سامسونگ به طور پیش فرض روش گوشی‌های سامسونگ نصب می باشد اما این امکان وجود دارد که گوشی های دیگر نیز آن را نصب نمایند. این مرورگر شرکتی که مخصوص شرکت سامسونگ می باشد توانسته در بین سریع ترین مرورگرهای اندروید حضور داشته باشد و نمره ۱۷۵ را در ارزیابی بدست آورد.

مرورگر اندرویدی سامسونگ

ویژگی‌های متعدد می توان برای مرورگر سامسونگ ذکر کرد که برخی از آنها سرعت بالا، حالت شب و افزونه‌های مختلف می باشد. اگرچه کسی پیدا نمی شود که بخواهد این مرورگر را دانلود کرده و نصب نماید اما با توجه به تعداد بالای گوشی های سامسونگ آمار کاربران این مرورگر نیز بالا می باشد.

۷- مرورگر کیوی (Kiwi)

این مرورگر ناشناخته ادعا دارد می تواند وبسایت‌ها را با سرعتی قابل توجه باز کرده و نمایش دهد. اما بر خلاف این ادعا اما در ارزیابی آن نمره ۱۴۸ بدست آمد که به نوعی باید گفت که بدترین مرورگر در این لیست می باشد. البته لازم به ذکر است که مرورگر Kiwi در اجرای بسیاری سایت ها و صفحات اینترنتی عملکرد خوبی دارد اما متاسفانه نمره خوبی نسبت به رقبا کسب نکرده است.

ویژگی‌های بسیاری در مرورگر Kiwi وجود دارد که نیاز کاربران جهت گشت و گذار در اینترنت و وبگردی را تامین می کند. Kiwi خصوصیاتی دارد که می شود استفاده از آن در گوشی‌های بزرگ و تبلت ها آسان باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)