بیشترین جستجوی سال ۹۶ ایرانی ها در گوگل
دنیای وب

بیشترین جستجوی سال ۹۶ ایرانی ها در گوگل

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

موتور جستجوی گوگل در پایان هر سال آماری از بیشترین جستجوها در اختیار عموم قرار می دهد که در آن آماری زبانهای مختلف نیز وجود دارد. از میان آمار ارائه شده ما قسمت مربوط به زبان فارسی را جداکرده و و آن را بررسی کرده ایم. در این گزارش آمار بیشترین عبارات جستجو شده توسط ایرانی ها (به زبان فارسی) در جستجوگر گوگل قرار گرفته است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. 

گوگل هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال آمار موضوعات پر طرفدار یا به عبارت دیگر عبارات پرجستجو از طرف کاربران را در بخش گوگل ترندز (Google Trends) ارائه می دهد. این آمار به تجزیه هر زبان ارائه می شود که در آن زبان فارسی نیز قرار دارد. یعنی پرتکرارترین کلمات جست و جو شده در گوگل در این آمار منتشر می شود. در ادامه قصد داریم این آمار را که مربوط به سال ۹۶ است برای شما بیان کنیم. اگر شما هم دوست دارید بدانید در این سال چه عباراتی بیشترین جستجو را داشته اند با ما همراه باشید.

طبق این آمار بیشترین کلمات جستجو شده توسط ایرانی ها در موتور جستجوی گوگل توسط کاربران ایرانی در موضوعات مختلف بوده است. موضوعاتی نظیر اجتماعی، فرهنگی، هنری و اتفاقات سال ۹۶ همچون زلزله کرمانشاه بوده است. با توجه به این که گوگل برترین موتور جستجو در دنیا می باشد و اکثریت کاربران اینترنت از این موتور جستجو استفاده می کنند می توان این جستجوها را به کل کاربران وب تعمیم داد. در ایران نیز وضعیت به همین صورت است و بیشترین جستجوها در گوگل انجام می شود. بنابراین می توان گفت جذاب ترین موضوعات از نظر کاربران ایرانی چه چیزی بوده است.

بیشترین عبارات جستجو شده توسط ایرانی ها

در حقیقت با مشاهده این کلمات جستجو شده توسط ایرانی ها در گوگل به این نتیجه می رسیم که کاربران ایرانی در این سال به چه موضوعاتی توجه بیشتری داشتند و چه مطالبی برای آنها مهم بوده است. Google Trends آمار خود را در دو بخش متن و تصویر منتشر می کند که ما هر دو بخش را بصورت مجزا برای شما قرار داده ایم. در ادامه بیشترین کلمات جستجو شده توسط ایرانیان در بخش متن را مشاهده کنید.

۱- قیمت دلار
۲- سامانه هم آوا
۳- سهام عدالت
۴- ثبت نام کارت ملی هوشمند
۵- سایفون
۶- عارف لرستانی
۷- روحانی
۸- تاکسی اینترنتی اسنپ
۹- خواهران منصوریان
۱۰- سریال عاشقانه
۱۱- احمدی نژاد
۱۲- حامد هاکان
۱۳- سامانه بام
۱۴- لرزه نگاری زلزله
۱۵- موبوگرام
۱۶- تلگرام
۱۷- مترجم گوگل
۱۸- سامانه مدیریت آموزش فرهنگی
۱۹- عکس پروفایل
۲۰- ورزش ۳
۲۱- همراه اول
۲۲- دیجی استایل
۲۳- اینستاگرام
۲۴- دلیت اکانت
۲۵- سایت همگام
۲۶- گوگل
۲۷- عکس پروفایل خاص
۲۸- گل
۲۹- اخبار
۳۰- دیوار

بیشترین تصاویر جستجو شده در گوگل

اما در بخش تصاویر نیز عباراتی چون «زلزله کرمانشاه» و «محسن حججی» در صدر لیست قرار گرفته اند که با توجه به موضوعات رخ داده شده این تعداد جستجو را به خود اختصاص داده اند.

پربازدیدترین عبارات گوگل

در میان این لیست عباراتی وجود دارد که علت آن مشخص است و به رویدادهای کشور مربوط می شود. به عنوان مثال «زلزله کرمانشاه» مربوطه به این رخداد می باشد که در این سال اتفاق افتاده است.

۱- زلزله کرمانشاه
۲- محسن حججی
۳- ساره بیات
۴- آزاده صمدی
۵- بهاره رهنما
۶- دنا
۷- پژو ۲۰۱۸
۸- آنابل
۹- عکس پروفایل
۱۰- عکس پروفایل خاص
۱۱- عکس نوشته
۱۲- عکس پروفایل غمگین
۱۳- مدل مانتو
۱۴- ماشین
۱۵- گل
۱۶- عروس
۱۷- تولدت مبارک
۱۸- تولدم نزدیکه
۱۹- پروفایل زیبا
۲۰- مدل مو

لازم به ذکر است که این آمار جستجو حاکی از بازدید فراوان ایرانی ها از گوگل می باشد و همین باعث شده گوگل در رتبه اولین سایت پربازدید در ایران قرار گیرد. در حالی که موتورهای جستجوی بومی نیز وجود دارند و این جستجوها باید در این موتورهای بومی انجام شود. 

منبع: برترینها

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)