افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی
شبکه و امنیت

افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

سرعت اینترنت خانگی یا همان اینترنت های ADSL در کشور اگرچه خیلی پایین نیست اما نسبت به برخی کشورها بسیار پایین است. به همین دلیل خبرهایی مبنی بر افزایش سرعت اینترنت در کشور شنیده می شود که توسط وزیر ارتباطات بیان شده است. به گفته آذری جهرمی سرعت اینترنت خانگی به زودی افزایش خواهد یافت و این افزایش حداقل ۴ برابر خواهد بود. در برخی شهرها اما این افزایش بسیار بیشتر است و بعضا تا ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز خواهد رسید. 

در کشور انواع مختلفی از اینترنت پرسرعت نظیر اینترنت ADSL، فیبر نورری، اینترنت همراه، اینترنت وایمکس و ... وجود دارد که عمدتا از دو نوع ADSL و همراه بیشترین استفاده انجام می شود. بخش خانگی که از اینترنت ثابت استفاده می کند به ناچار از نوع ADSL بهره می برد. در حالی که این نوع اینترنت که در نسل جدید آن یعنی +ADSL2 سرعت آن تا ۲۴ مگابیت نیز می رسد تابع عوامل دیگری غیر از نسل ADSL می باشد. 

عوامل مختلفی از جمله فاصله از مرکز تلفن، کیفیت کابل مسی تلفن، کابل کشی داخل ساختمان و ... که باعث می شوند سرعت و کیفیت اینترنت کاهش پیدا کند و در نهایت شاهد دریافت اینترنت با سرعت پایین توسط کاربران می باشیم. برای حل این مشکل باید زیرساخت های شبکه مخابراتی بهسازی و نوسازی شود و برای این کار تغییراتی جدی لازم است.

افزایش سرعت اینترنت تا ۷۰ مگابیت

بر همین اساس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از افزایش میانگین سرعت اینترنت در کل کشور داده و گفته سرعت اینترنت خانگی در کشور افزایش خواهد یافت و این افزایش به طور میانگین چهار برابر خواهد بود. همچنین در خصوص برخی شهرها نظیر دزفول این افزایش به ۷۰ مگابیت نیز خواهد رسید. برای رسیدن به این هدف لازم است فناوری ADSL که مربوط به چند سال پیش است کنار رفته و تکنولوژی های نو جایگزین آن شود. 

تکنولوژی های مختلفی نظیر VDSL، اینترنت وایمکس، و اینترنت FTTC یا همان فیبر نوری وجود دارد که می تواند جایگزین آن شود. بهترین گزینه فیبر نوری می باشد که تکنولوژی جدید و روز جهان است و برای دستیابی به این مهم لازم است از این تکنولوژی استفاده شود.

ایشان اظهار داشته اند که سرعت اینترنت بخش خانگی باید افزایش پیدا کند و طبق تصمیمات ما بنابر این شده است که سرعت از ۱۶ مگابیت به حداقل ۷۰ مگابیت برسد تا کاربران حس واقعی اینترنت پرسرعت را درک کنند. بنابراین امیدواریم در آینده علاوه بر افزایش سرعت اینترنت کیفیت زیرساخت های مخابرات نیز افزایش پیدا کند تا این سرعت از اینترنت برای همه کاربران قابل دریافت باشد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۱ از ۵ از مجموع ۱ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۱)

shirazi

من که میگم این تنها حرفه چون همین الان که سرعت اسمی اینترنت 16 مگابیت هست حداکثر 8 مگابیت تا درب منزل میرسه و باقی سرعت در مسیر تلف میشه! حالا چطور میخوان سرعت 70 مگابیت ارائه بدن خدا میدونه

۵ سال پیش