تعداد نصب پیام‌رسان‌های داخلی از ۲۰ میلیون عبور کرد
موبایل

تعداد نصب پیام‌رسان‌های داخلی از ۲۰ میلیون عبور کرد

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

تعداد نصب پیام رسان های داخلی از مرز ۲۰ میلیون عبور کرده است و هم اکنون پیام رسان های بومی در مجموع بیست میلیون کاربر دارند. این را مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت و تصریح کرد که  تعداد کاربران فعال پیام رسان های داخلی بسیار کمتر از این مقدار می باشد. این در حالیست که پیام رسان خارجی تلگرام تا چند هفته پیش ۴۰ میلیون کاربر فعال داشت.

بعد از فیلتر شدن تلگرام انتظار می رفت که کاربران این پیام رسان خارجی به نسخه های بومی مهاجرت کنند. در حالی که چنین اتفاقی نی‌افتاد و بر خلاف انتظار برخی کاربران به دلایلی از پیام‌رسان‌های داخلی خارج می شوند. بسیاری از افراد علت خروج از اپلیکیشن پیام‌رسان های بومی را ضعف امنیت و ارائه خدمات ذکر می‌کنند.

در همین رابطه حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: «آمار و ارقام بدست آمده از میزان ترافیک پیام رسان های داخلی نشان مید هد که این اپلیکیشن‌های پیام رسان در مجموع بیش از ۲۰ میلیون نصب توسط کاربران دارند که البته همه این کاربران فعال نیستند و تعداد کاربران فعال خیلی کمتر از این مقدار می باشد.» تعداد کاربران پیام رسان های داخلی در حالی به ۲۰ میلیون رسیده است که به گفته یکی از مدیران آنها، ظرفیت این پیام رسان ها بیش از ۵۰ میلیون کاربر است.

معاون وزیر ارتباطات کیفیت ارائه خدمات را یک عامل مهم در نگه‌داشتن کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی ذکر کرد و ادامه داد: «در صورتی که اگر کیفیت فنی و زیرساختی، قابلیت های کاربری مختلف و برخی خدمات دیگر از سوی دستگاه‌ها مربوطه ثبت شود قطعا مردم تمایل بیشتری نسبت به نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی پیام رسان ها خواهند داشت و نسخه های بومی را بر نسخه های خارجی ترجیه خواهند داد.»

وی گفت: «اگر این خدمات باکیفیت که در برخی بخش های دیگر وجود دارد در قالب پیام رسان ها نیز ارائه شود، حتما پیام رسان ها نیز همچون سایز اپلیکیشن ها و ابزارهای داخلی مشتریان بیشتری جذب خواهند کرد. یک نمونه واضح فروشگاه اپلیکیشن های موبایلی همچون گوگل پلی و اپ استور است که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند و اکنون ما در داخل پلت‌فرم فعالی داریم که بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی را جذب خود کرده و به طور جدی با نمونه خارجی رقابت می کند. البته لازم است که این‌گونه پلت‌فرم‌ها مواردی نظیر امنیت، حریم خصوصی و نظارت روی اپلیکیشن‌ها را مورد توجه قرار دهند تا پیشرفت بیشتری صورت بگیرد.»

پیام رسان های ایرانی

فتادی در ادامه ضمن برشمردن ویژگی های یک پیام رسان جذاب، گفت: «توسعه قابلیت های فنی، کابر پسند بودن و راحتی کاربر در برنامه و همچنین وجود جلوه‌های مناسب اولویت‌های مهم در ماندگاری کاربران در برنامه ها می باشد که باعث می شود یک اپلیکیشن پیام رسان برای کاربر جذاب شود. پس لازم است این مورد از سوی مدیر پیام‌رسان‌ها و از سوی بخش خصوصی مورد توجه واقع شود تا کاربران هنگام استفاده از پیام رسان ایرانی آن را احساس نمایند.»

مدیرعامل شرکت زیرساخت در اشاره به وضعیت اینترنت و فضای مجازی گشور گفت: «اقتصاد دیجیتال یکی از موارد مطرح این روزها می باشد که مبتنی بر فناوری اطلاعات و در قالب استارت آپ ها می باشد. این نوع اقتصاد از طریق حوزه فضای مجازی و پلتفرم های آن انجام می شود که قطعا اپلیکیشن های پیام رسان یکی از آنها می باشند.»

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: «راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می تواند کیفیت خدمات آنلاین را بهبود بخشیده و اقتصاد دیجیتال را رونق دهد. در این شبکه علاوه بر اپلیکیشن های پیام رسان، خدمات دیگری نظیر خدمات حمل‌ونقل اینترنتی و موتورهای جست‌وجو نیز شکل‌گرفته‌اند و خدمات بسیار دیگری نیز قابل پیاده سازی می باشند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)