خرید فالوور اینستاگرام؛ اتفاقی که اکانت شما را نابود می کند!
موبایل

خرید فالوور اینستاگرام؛ اتفاقی که اکانت شما را نابود می کند!

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت کرده باشید، احتمالا با خرید فالوور اینستاگرام آشنا هستید و افرادی را دیده اید که برای افزایش دنبال کنندگان و رونق گرفتن کسب و کارشان با پرداخت مبلغی تعدادی فالوور اینستاگرام خریداری کرده اند. این نوع فالوورها قطعا فیک (تقلبی) هستند و پس از مدتی باعث نابود شدن اکانت شما خواهد شد. اما سوال این است که چرا خرید فالوور باعث از بین رفتن اکانت می شود؟ در ادامه با ذکر دلایلی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

این روزها اینستاگرام یکی از اصلی ترین شبکه های اجتماعی شده و همه کاربران فضای مجازی از اینستاگرام استفاده می کنند. ساختار اینستاگرام فالوور محور است و این شبکه اجتماعی بر پایه دنبال کننده طراحی شده است. همین باعث شده حساب های دارای تعداد دنبال کننده زیاد بیشتر مورد توجه افراد قرار بگیرد و برخی کاربران برای دریافت توجه کاربران به دنبال روشهایی جهتافزایش فالوور (دنبال‌کننده) باشند. علاوه بر این برخی افراد کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی کرده اند و برای رونق گرفتن آن نیاز دارند که تعداد افراد بیشتری آنها را مشاهده نمایند. بنابراین از روشهای گوناگون جهت بدست آوردن فالوور استفاده می کنند که خرید فالوور یکی از آنهاست.

روشهای مختلفی برای افزایش فالوور اینستاگرام مطرح است که برخی از آنها به صورت رایگان انجام شده و برخی دیگر خرید فالوور می باشد. این موضوع در تبلیغات با عناوین «۵۰۰ فالوور فقط ۴ دلار»، «خرید فالوورهای صددرصد واقعی»، «خرید فوری فالوور» و موارد مشابه مطرح می شود. اگر شما هم به دنبال افزایش فالوور بوده اید احتمالا این تبلیغات برای شما وسوسه‌انگیز باشد. 

پیش از بررسی دلایل مضر بودن خرید فالوور بهتر است دلایل کاربران مختلف جهت استفاده از اینستاگرام را مشخص کنیم. به طور کلی اصلی ترین دلایل فعالیت در اینستاگرام سه مورد می باشد:

۱- برقراری ارتباط با دوستان، آشنایان و افراد معروف و مشاهده پست های آنها که در این صورت نیازی به خرید دنبال کننده و افزایش تعداد آن وجود ندارد. زیرا کم یا زیاد بودن فالوورهای شما تاثیری در ارتباط شما با دوستانتان نخواهد داشت. علاوه بر این فالوورهای خریداری شده که همه مجازی و فیک هستند احساسی نسبت به پست ها محتوای تولیدی شما نداشته و آن را مشاهده نخواهند کرد.

۲- ایجاد کسب و کار و فروش آنلاین به وسیله اینستاگرام که در این صورت شما نیازمند کاربران واقعی هستید تا کالاهای شما را مشاهده کرده و خریداری نمایند. فالوور فیک یا تقلبی به هیچ عنوان توانایی خرید از شما را ندارد. البته برخی در این مورد تصور دارند که با خرید فالوور و افزایش دنبال کنندگان آنها اعتبار صفحه آنها بالا رفته و با افزایش فروش مواجه خواهند شد که این موضوع نیز درست نیست و روشهای مختلفی جهت تشخیص فالوور فیک وجود دارد که کاربران می توانند از آنها استفاده نمایند.

۳- تأثیرگذاری بر دیگران که در اصطلاح به آن اینفلوئنسر (Influencer) گفته می شود. به خوبی مشخص است که فالوور خریداری شده بدل است و عملا امکان تاثیرگذاری بر فالوور بدل وجود ندارد. در این مورد ممکن است اعتبار شما کاهش یافته و امکان تاثیرگذاری بر افراد نیز وجود نداشته باشد.

موارد فوق کاملا گویای موضوع است. در عین حال فعالان این حوزه خرید فالوور را اصلا مفید نمی دانند. پلیس فتا نیز خرید فالوور و لایک را در بلندمدت بی ثمر دانسته و آن را مضر برای حساب کاربری می داند به طوری که جایگاه اکانت را نیز به‌خطر می‌اندازد. همچنین روشهای مختلفی جهت تشخیص فالوور فیک از اصل وجود دارد که بسیاری از کاربران نسبت به آنها آگاه هستند. با ذکر تمام این موارد باز هم شاهد این هستیم که کاربران بسیاری به دنبال خرید فالوور هستند. بنابراین لازم است دلایل دیگری در مورد مضر بودن خرید فالوور مطرح کنیم.

فالوورهای فیک با شما ارتباط ندارند

با رایج شدن روشهای افزایش فالوور نظیر خرید فالوور دیگر تشخیص فیک بودن فالوور یا اکانت کار دشواری نیست. این موضوع به راحتی قابل تشخیص می باشد و حتی بسیاری از کاربران عادی اینستاگرام نیز از آن آگاهی دارند. اولین اصل وجود تناسب معنی دار میان تعداد دنبال کنندگان و تعداد کامنت و لایک ها می باشد. این تناسب در اکثر حساب های فعال و واقعی وجود دارد.

خرید فالوور فیک اینستاگرام

شرکت آماری Markerly دو میلیون حساب کاربری اینستاگرام را مورد بررسی قرار داد تا میزان ارتباط کاربران با فالوور مشخص شود. نتیجه این بررسی ها این شد که حساب‌های دارای بیش از ۱۰۰۰ فالوور ۸ درصد، از ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار فالوور ۴ درصد، از ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار فالوور ۲.۴ درصد و از ۱۰۰ هزار تا یک میلیون فالوور ۱.۸ درصد با کاربران تعامل دارند.

متوسط میزان ارتباط حساب با کاربران به خوبی نشان دهنده موضوع می باشد و مشخص است که هر چه تعداد دنبال کنندگان افزایش می یابد تعداد کامنت و لایک نیز باید افزایش داشته باشد. بنابراین درصورتی که تفاوت معناداری (چه کمبود و چه بالابود) در تعداد مولفه های مذکور وجود داشته باشد نشان دهنده فیک بودن فالوورهای شماست. حساب هایی که فالوور خریداری می کنند دارای ارتباط پایینی هستند و همین به خوبی نشان دهنده فیک بودن دنبال کننده ها می باشد. برخی برای حل این مشکل لایک و کامنت نیز خریداری می کنند که این موضوع باعث برهم خوردن سطح متوسط ارتباط شده و به کلی ارزش اکانت را از بین می برد.

فالوور پولی نظرات نامناسب درج می کند

حساب هایی که فالوورهای بدل یا فیک خریداری کرده اند اغلب با نظراتی مواجه می شوند که یا به زبان‌های دیگر می باشد و یا این که با موضوع پست ارتباط نداشته و تبلیغاتی می باشد. علاوه بر این نظرات غیراخلاقی و نامناسب نیز در این مورد وجود دارد که در صورت وجود آنها در میان کامنتها اعتبار اکانت را کاهش خواهد داد. یکی از روشهای رایج ثبت کامنت توسط حساب‌های رباتی، ثبت انبوه نظرات عمومی و ساده می باشد. «خیلی خوب بود»، «لذت بردم»، «عالی بود»، «تشکر می کنم» و از این دست عبارات که امکان درج آنها در هم موضوعی وجود دارد.

خرید کامنت فیک اینستاگرام

در کنار این موضوع برخی فالوورهای فیک صرفا جهت بمباران تبلیغاتی ایجاد می شوند. تعدادی حساب جعلی اینستاگرام برای یک تبلیغات انبوه و گسترده مناسب است. تنها کافیست فردی نیاز به فالوور داشته باشد. پس از دنبال کردن فرد به صورت رباتیک حجم انبوهی از تبلیغات کامنتی روانه پست های وی خواهد شد. چنین وضعیتی باعث می شود فالوورهای اصلی شما با مشاهده تبلیغات ناخواسته در پست ها، شما را آنفالو نمایند.

خرید فالوور تعامل شما را افزایش نمی دهد

یکی از اهداف دنبال کردن افراد در اینستاگرام ارتباط با آنها می باشد. در صورتی که شما در اینستاگرام کسب و کار داشته باشید این فرصت برای شما مهیا است که با استفاده از امکان دنبال کردن و به تبع آن دنبال شدن خود را به افراد بیشتری معرفی نمایید. وقتی حساب شما طبیعی و اصل باشد و شما کسب و کار دیگری را دنبال کنید، امکان دارد که پس از این ارتباط و تعامل، مالک آن حساب نیز شما را دنبال کند. در این صورت کسب و کار شما به افراد بیشتری (فالوورهای حسابی که شما را دنبال کرده) معرفی خواهد شد و این فرصت می تواند باعث رونق کسب و کار شما شود. 

اما این موضوع در خصوص فالوورهای اصل صدق می کند و مشخص است که فالوور بدل و خرید فالوور این امکان را برای شما فراهم نمی کند. زیرا فالوور خریداری شده توسط اکانت‌های جعلی یا به وسیله ربات ایجاد شده و اداره می شوند. علاوه بر این تجارت های بزرگ پیش از شروع هرگونه همکاری اعتبار طرف مقابل را بررسی می کنند.

از سوی دیگر اسپانسرها جهت ارائه تبلیغات این تفکر را دارند که «اگر حسابی فالوور خریداری کرده، بنابراین اصل تاثیرگذاری آن حساب بسیار پایین می باشد». پس اگر به دنبال خرید فالوور هستید باید فکر دریافت تبلیغات در حساب خود را از سر بیرون کنید.

فالوورهای فیک حذف می‌شوند

اینستاگرام به دنبال ارائه لحظاتی لذت‌بخش برای کاربران خود است و از این رو قطعا با اکانت های جعلی و فیک مقابله خواهد کرد. چندی پیش نیز اینستاگرام خبر از شناسایی و حذف اکانت های فیک داد. طبق نظر اینستاگرام کارشناسان این شبکه اجتماعی توانایی تشخیص دقیق اکانت‌های جعلی را دارند. ممکن است تصور کنید که خرید فالوور به تعداد کم و مبالغ خرد به‌صرفه باشد؛ اما در صورت حذف آنها توسط اینستاگرام قطعا پشیمان خواهید شد.

حذف فالوورهای خریداری شده توسط اینستاگرام

این تمام ماجرا نیست و اینستاگرام دارندگان حساب در این شبکه را از خرید و فروش فالوور برحذر داشته است. زیرا اینستاگرام قصد دارد علاوه بر حذف فالوورهای فیک، حساب‌های مرتبط با آنها و کسانی که تعداد زیادی دنبال کننده فیک داشته اند را نیز تعلیق نماید. در صورتی که حساب شما تعلیق شود به کلی اعتبارتان از بین رفته و باید به فکر حساب دیگری برای کار خود باشید. البته ممکن است اینستاگرام در مرحله اول تنها به تذکر اکتفا کند اما قطعا تکرار این مورد را تحمل نکرده و تصمیم جدی تری نظیر حذف اکانت خواهد گرفت.

پس از بررسی موضوع از جوانب مختلف باید این سوال ساده را پرسید که هدف از ایجاد اکانت اینستاگرام و خرید فالوور چیست؟ اگر هدف کسب و کار و فروش کالاست که فالوور فیک هیچ خریدی انجام نمی دهد. اگر هدف نمایش تبلیغات پولی است که ارائه دهندگان تبلیغ پیش از شروع حساب شما را بررسی کرده و پی به حقیقت ماجرا خواهند برد. اگر هدف شما تاثیرگذاری است که عملا امکان تاثیرگذاری بر کاربران فیک و ربات ها وجود ندارد. بنابراین کاملا واضح است که خرید فالوور در اینستاگرام هیچ ارزشی در موارد ذکر شده ندارد. بنابراین بهتر است از روشهای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام استفاده کنید.

تنها یک دلیل می توان برای خرید فالوور ذکر کرد و آن افزایش اعتبار کاذب حساب در چشم کاربران ناآگاه اینستاگرام به عنوان تفریح می باشد. یعنی شما با این کار اعتبار حساب خود را برای کاربرانی که اطلاع دقیقی از فیک بودن فالوورها ندارند افزایش دهید؛ که البته این موضوع نیز ارزش هزینه کردن ندارد و برای این کار بهتر است از ربات های رایگان استفاده کرد.

خرید فالوور واقعی چه مزایایی دارد؟

برای یک پیچ تجاری در اینستاگرام مهم ترین مولفه اعتبار است. فارق از کیفیت کار و ارائه خدمات، اعتبار رابطه مستقیمی با تعداد دنبال کنندگان دارد. بنابراین مهمترین کار پس از ساخت حساب و تکمیل اطلاعات پروفایل در اینستاگرام جذب فالوور است. در ابتدای امر که کسب و کار شما نوپاست و صفحه شما نیز محتوای چندانی ندارد این کار بسیار مشکل است. اما برای حل این مشکل می توان فالوور واقعی خریداری نمود. پس از آن با ارائه کالا یا خدمات باکیفیت و مناسب، به آرامی فالوورهای شما افزایش خواهد یافت. افزایش فالوور واقعی صفحه اینستاگرام شما می تواند باعث رونق بخشیدن به کار شما شود.

اهمیت خرید فالوور از این جهت است که با خرید تعداد مشخصی دنبال کننده پیج شما در ابتدا جهش خوبی پیدا می کند و پس از آن کاربران را به سمت خود جذب می کند. این کاربران با مشاهده تعداد بالای فالوورهای پیج به شما اطمینان می کنند و پس از آن آنها نیز شما را دنبال خواهند کرد. این موضوع به همین صورت ادامه پیدا می کند و همینطور دنبال کنندگان شما افزایش پیدا می کند. خرید فالوور در این قضیه تنها جرقه اولیه کار است و پس از آن کار به طور خودکار پیش خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)