سایت دیوار ۷۲ میلیون آگهی در سال ۹۷ ثبت کرده است
دنیای وب

سایت دیوار ۷۲ میلیون آگهی در سال ۹۷ ثبت کرده است

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

دیوار یکی از سایت های خرید و فروش کالاهای دست دوم در ایران می باشد که کاربران بسیاری در آن آگهی ثبت می کنند. دیوار در گزارش عملکرد سال ۹۷ خود اعلام کرده که در این سال ۷۲ میلیون آگهی در دیوار ثبت شده است. علاوه بر ای  آمارهای جالب دیگری نیز در آن ارائه شده است که در ادامه آنها را مشاهده خواهیم کرد.

از گذشته خرید و فروش کالاهای دست دوم مورد استقبال مردم بوده و پیش از راه اندازی سایت های ثبت آگهی مردم از طریق روزنامه آگهی های مورد نظر خود را ثبت می کردند. با پیشرفت تکنولوژی و راه اندازی سایت های مختلف، سایت خرید و فروش کالای دست دوم نیز راه اندازی شد و پای این سایت ها به ایران نیز باز شد.

دیوار و شیپور دو سایت خرید و فروش کالای دست دوم می باشند که در کشور فعال بوده و مورد توجه کاربران می باشند. این دو سایت تقریبا جزئی از زندگی کاربران ایرانی شده اند و افراد روزانه وقت زیادی را در این سایت جهت ثبت یا مشاهده آگهی صرف می کنند به طوری که اکنون سایت دیوار خبر از ثبت چند ده میلیونی آگهی می دهد.

سایت دیوار سابقه‌ای ۷ ساله در این حوزه دارد و اکنون توانسته یکی از بازیگران اصلی حوزه ثبت آگهی در کشور باشد. این سایت اخیرا در گزارشی اعلام کرده که در سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۲ میلیون آگهی توسط کاربران ثبت شده و توسط دیوار منتشر شده است. این آگهی ها در حوزه‌های مختلفی نظیر اشتقال، استخدام، لوازم خانگی، لوازم الکترونیک، خودرو و املاک می باشد.

طبق این گزارش در سال ۹۷ حدود ۵۰۰ هزار آگهی استخدام در دیوار ثبت شده است و به همین تعداد فرد نیز به وسیله این آگهی ها استخدام شده اند. همچنین ۱.۴ میلیون کالا و لوازم خانگی همچون مبلمان، فرش و لوازم آشپزخانه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در دیوار به فروش رسیده است که این موضوع توسط آگهی های مختلف انجام شده است.

علاوه بر این دیوار در حوزه الکترونیک و لوازم دیجیتال نیز فعال بوده و توانسته با ثبت میلیون ها آگهی بیش از ۱.۳ میلیون کالای دیجیتال و الکترونیکی نظیر گوشی موبایل، تبلت، رایانه و لپ تاپ به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان را به فروش رساند. این حجم از معامله و مبادله پول در دیوار نشان از محبوبیت بالای آن می باشد.

اما بخش جالب آمارهای دیوار در حوزه خودرو و ملک می باشد که بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته حدود ۷.۴ میلیون آگهی خودرو در دیوار ثبت شده است که این تعداد آگهی ۶.۸ میلیارد مرتبه بازدید شده است. در حوزه خرید و فروش املاک نیز ۱۶.۵ میلیون آگهی در دیوار ثبت شده است که این آگهی ها به میزان ۶.۵ میلیارد مرتبه بازدید شده است. مجموع فعالیت های دیوار به شرح زیر می باشد.

  • استخدام: ۵۰۰ هزار نفر
  • لوازم خانگی: ۱.۴ میلیون کالا
  • لوازم الکترونیکی: ۱.۳ کالا
  • خودرو: ۷.۴ میلیون آگهی
  • املاک: ۱۶.۵ میلیون آگهی

چنین آماری بیانگر این است که راه اندازی سامانه هایی نظیر دیوار و شیپور از جمله فواید فضای مجازی و اینترنت می باشد که استفاده از آنها علاوه بر رونق دادن به بازار باعث سهولت کار نیز می شود. تا پیش از این برای دستیابی به کالاهای دست دوم تنها باید در سمساری ها جستجو می کردیم. اما با ایجاد سایت های ثبت آگهی اینترنتی نظیر دیوار دیگر نیازی به این کار نیست و با استفاده از اپلیکیشن دیوار به راحتی می توان به میلیونها کالای دست دوم در سراسر کشور دسترسی پیدا کرد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳ از ۵ از مجموع ۱ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۱)

hamed

پلتفرم های ثبت آگهی در کنار این که مفید و کار راه انداز هستند فرصت خوبی برای دلالی و قیمت سازی کاذب هم در خود دارند که چند وقت پیش در مورد خودرو خودش رو نشون داد

۵ سال پیش