چرا از فالوور فیک در اینستاگرام استفاده نکنیم؟
دنیای وب

چرا از فالوور فیک در اینستاگرام استفاده نکنیم؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

شبکه اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردار است و افراد زیادی در آن عضو شده اند و پیج دارند. محبوبیت و شهرت پیج (Page) های اینستاگرام بر اساس دنبال کننده یا فالوور (Follower) های آن مشخص می شود و هر چه صفحه ای دنبال کننده بیشتری داشته باشد از ارزش و شهرت بالاتری برخوردار است. به نوعی می توان گفت فالوور پیج های اینستاگرام همچون اعضای یک کانال در تلگرام می باشند.

فالوور در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است و ارزش صفحات اینستاگرام را بر اساس دنبال کنندگان آن مشخص می کنند. همچنین اهمیت و ارزش پست های یک پیج را نیز بر اساس تعداد لایک (Like) های آن تشخیص می دهند. دنبال کننده در اینستاگرام همچون عضو در کانال تلگرام می باشد. همانطور که اعضای یک کانال در تلگرام و دیگر پیام رسانها از آخرین پستهای آن کانال مطلع می شوند در اینستاگرام هم دنبال کنندگان از آخرین پست های منتشر شده در پیج اطلاع می یابند و به محض انتشار پست در صفحه به دنبال کنندگان اطلاع داده می شود.

اما خارج از همه این حرف ها و ارزش دنبال کننده در اینستاگرام برویم سر اصل مطلب که دنبال کننده فیک است. افزایش دنبال کننده کار ساده ای نیست و نیاز به مطالب مفید و صرف زمان دارد که هر کسی توانایی انجام آن را ندارد لذا افراد برای دریافت دنبال کننده ساده ترین روش یعنی دنبال کننده جعلی یا فیک (Fake) را انتخاب می کنند.

با توجه به دنبال کنندگان چند هزاری صفحات اینستاگرام جریانی برای خرید دنبال کننده در اینستاگرام بوجود آمده و کاربران تازه وارد با صرف هزینه ای اندک تعدادی دنبال کننده خریداری می کنند تا با این کار به خیال خود اعتبار پیج را بالا ببرند در حالی که نمی دانند این کار نه تنها برای آنها اعتبار نمی آورد بلکه ارزش صفحه آنها را نیز کم خواهد کرد.

فالوور فیک چیست؟

اول بگذارید ببینیم فالوور فیک چیست و چگونه ساخته می شود. نرم افزار و رباتهایی وجود دارد که در اینستاگرام حسابهای کاربری ایجاد می کنند و صفحات مختلف با محتواهای متفاوتی را ایجاد می کنند که در آنها پست های مختلفی وجود دارد. این صفحات هیچ مالکی ندارد و در حقیقت جعلی یا فیک هستند و تنها توسط این ربات ها ایجاد می شود.

سپس با استفاده از این حسابهای فیک به فالو کردن افراد می پردازند. مالکان این ربات ها پیج های کسانی که اقدام به خرید فالوور می کنند را به وسیله همین ربات ها و حساب های فیک فالو می کنند و بر همین اساس تعداد دنبال کنندگان کاربر افزایش می یابد. وضعیت لایک فیک نیز به همین صورت است. 

فالوور اینستاگرام

سایت ها و اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که به فروش فالوور مشغول هستند. این سایت ها با استفاده از اپلیکیشن های عضوگیر و یا رباتهای اینستاگرام به افزایش تعداد دنبال کنندگان مشغول می شوند و در ازای آن مبلغی دریافت می کنند.

مضرات فالوور فیک

فالوور فیک فالووری می باشد که تنها آمار آن در صفحه اینستاگرام شما نمایش داده می شود اما تاثیری در بازدید پست های شما ندارد یعنی پست های شما را بازدید نمی کند و طبیعتا آمار بازدید شما نیز افزایش نمی یابد. این نوع دنبال کنندگان تنها برای کسانی مناسب است که تمایل دارند آمار صفحه اونها بالا باشه و تعداد بازدید پست ها برایشان مهم نیست. اما کسانی که به دنبال بازدید پست ها هستند و یا می خواهند در اینستاگرام کسب و کار انجام دهند لازم است دنبال کننده واقعی داشته باشد.

تصور نکنید که با خرید فالوور فیک اینستاگرام می توانید اعتبار پیدا کنید و کلی از اجناستان را بفروشید چون اینجا قضیه کمی فرق دارد. فالوور به تنهایی برای باعث رونق یافتن کارتان نمی شود و مولفه دیگری نیز در این امر دخیل است و آن بازدید و لایک پست ها می باشد. به عنوان مثلا اگر یک پیج (Page) اینستاگرام ۱۰ هزار دنبال کننده داشته باشد لازم است حداقل هزار لایک در هر پستش داشته باشد تا ارزش آن مشخص شود.

اما در پیچ هایی که فالوور فیک خریداری کرده اند وضعیت لایک اینطور نیست و خیلی پایین تر از این مقدار است. مثلا چیزی حدود ۱۰۰ لایک! همین باعث می شود افرادی که پست های شما را می بینند بفهمند که دنبال کنندگان شما جعلی هستند و همین باعث می شود اعتبار پیچ شما از بین برود.

فالوور فیک در اینستاگرام

علاوه بر این اینستاگرام بسیاری از حساب های فیک را شناسایی کرده و حذف می کند. این حساب ها چون واقعی نیستند فعالیتی نیز ندارند و همین باعث می شود شناسایی آن توسط اینستاگرام آسان تر شود. ممکن است فالوورهای شما نیز توسط اینستاگرام فیک شناخته شده و حذف شوند که در این صورت به یکباره شاهد افت شدید فالوورهای خود خواهید بود.

قرار نگرفتن در لیست پیشنهادات اینستاگرام

دیگر ضرر فالوور فیک کاهش نرخ تعامل پست های شما می باشد. اینستاگرام نیز همچون دیگر شبکه های اجتماعی بهترین مطالب را به کاربران خود پیشنهاد می دهد و این بهترین فرصت برای پیج های تازه تاسیس است تا از این امکان برای رشد خود بهره مند شوند در حالی که فالوور فیک این امکان را از شما سلب می کند. به عنوان مثال پیج شما هزار دنبال کننده دارد بنابراین از نظر اینستاگرام طبیعی است که میانگین لایک و بازدید پست های شما مثلا ده درصد باشد.

اما وقتی شما مقدار زیادی فالوور فیک خریداری کرده اید با انتشار پست جدید این فالوورها پست های شما را مشاهده نمی کنند و هیچ یک را لایک نیز نخواهند کرد. پس نرخ تعامل شما کاهش می یابد و اینستاگرام صفحه شما و پست های آن را کم ارزش تلقی خواهد کرد زیرا افراد کمی از دنبال کنندگان آن را مشاهده کرده و لایک می کنند. در این صورت است که دیگر پست های شما جایی در پیشنهادات اینستاگرام نخواهد داشت.

روشهای افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام

با تمام این اوصاف بهترین راه استفاده از روشهای اصولی بالا بردن فالوور پیج اینستاگرام است که می تواند باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما و افزایش بازدید و لایک پست های شما شود. این افزایش به معنی بازدید بیشتر محصولات و کسب و کار شما و معروف شدن برند شما می باشد که در نهایت می تواند منجر به افزایش فروش شما و یا رونق گرفتن کسب و کار شما شود. برای حل این مشکل روشهای بالا بردن تعداد دنبال کنندگان واقعی (غیر فیک) در اینستاگرام را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۳)

رضا نوروزی

داداش ما خودمون رو می کشیم برای این که چند تا فالوور و لایک مفت جمع کنیم. کلی برنامه و ربات اینستا برای این کار نصب کردم اونوقت تو لایک داری و میخوای حذفش کنی! بده به ما اینا رو...

۴ سال پیش
morteza

آقا من پیج کاری دارم که پرایویتش کردم. هر باری که من پیج رو پابلیک میکنم رقبای کاریم برام لایک فیک سفارش میدهند تا اعتبارم رو کمک کنند، به نظرتون باید چکار کنم؟ چطوری میتونم جلوی اینکار رو بگیرم؟

۴ سال پیش
کاظم

اما با این حال هنوز هم خرید فالوور (که عمدتا فیک است) خیلی در میان کاربران رایج است و هر کسی برای شروع کار چند کا فالوور میخره. فکر می کنم حتی برای فریب کاربران ناوارد هم موثره...

۴ سال پیش