آیا هک شدن کافه بازار صحت دارد؟
شبکه و امنیت

آیا هک شدن کافه بازار صحت دارد؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

اخیرا خبرهایی مبنی بر هک شدن کافه بازار در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده است که اطلاعات ۴۰ میلیون کاربر این اپلیکیشن موبایلی در اختیار هکرها قرار گرفته است. این خبر با پخش شدن در فضای مجازی و قرار گرفتن در سایت های خبری به داغ ترین خبر دیجیتالی روز تبدیل شد. برای روشن شدن این موضوع این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

کافه بازار که این روزها ۴۰ میلیونی شدن خود را جشن می گیرد و افتخار دارد که کاربران آن به ۴۰ میلیون رسیده است. تعداد کاربران کافه بازار اگرچه ۴۰ میلیونی شد اما اخبار هک و سرقت اطلاعات این مارکت نیز در رسانه ها منتشر شد. شایعاتی که در صورت صحت ممکن است اعتبار بازار را زیر سوال ببرد. شایعه ای از هک شدن این سایت و سرقت اطلاعات کاربران آن خبر می دهد. خبری که برخی خبرگزاری ها نیز آن را منتشر کرده اند. حال واقعیت چیست؟

درحالی که هیچ سندی مبنی بر هک شدن کافه بازار در این شایعات منتشر نشده است مدیران کافه بازار در پاسخ به این شبهه اعلام کرده اند که در این مورد نیز همچون گذشته هشداری امنیتی دریافت کرده ایم که تیم فنی در حال بررسی آن می باشد و در صورت بروز مشکل آن را حل خواهد کرد. علاوه بر این هنوز شواهدی در خصوص هک شدن کافه بازار و نشت اطلاعات کاربری وجود ندارد و ما در حال بررسی دقیق موضوع هستیم.

پس بررسی های انجام شده کافه بازار در بیانیه تکمیلی خود از مردم بابت مشکلات پیش آمده عذرخواهی کرد و بر امن بودن اطلاعات حساب های کاربران تاکید کرد. کافه بازار در این بیانیه درز اطلاعات خود را تایید کرد و مشکل را مربوط به یکی از زیرمجموعه های سایت کافه بازار دانست. کافه بازار در این بیانیه نیز تاکید کرد که هنوز هم هیچ گونه شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات حساب‌های کاربری وجود ندارد و این موضوع تنها در حد حدس و گمان است.

تایید مشکل امنیتی موجود در کافه بازار

کافه بازار در بیانیه دوم خود از شناسایی و حل مشکل امنیتی بوجود آمده خبر داد و تاکید کرد که این مشکل امنیتی باعث درز اطلاعات کاربران نشده و تنها در یکی از زیرمجموعه های سایت کافه بازار بوده و عملا هیچ تاثیری در امنیت سیستم نداشته است.

مارکت اندروید کافه بازار

مسئولین کافه بازار برا رفع ابهامات و نگرانی های بوجود آمده توسط کاربران به جهت هک شدن این اپلیکیشن موبایلی گفته اند که رمز عبور کاربران کافه بازار یک بار مصرف است و امکان ورود شخص سوم را به کلی منتفی می کند. علاوه بر این جهت افزایش امنیت کافه بازار از روشهای قوی و ایمن جهت رمزگذاری استفاده شده است.

هک شدن کافه بازار شایعه بوده و اطلاعات کاربران امن است

پس از بیانیه دوم یکی از مدیر مسئول کافه بازار در گفتگوهای خود اخبار مربوط به هک شدن اطلاعات کاربران مارکت اندروید بازار را شایعه دانسته و گفته که این موضوع جهت کاهش اعتبار و تعداد کاربران کافه بازار رخ داده است.

نه تنها در روزهای اخیر بلکه در هیچ برهه ای کافه بازار شاهد نفوذ هکرها نبوده است. هم اکنون بانک های اطلاعاتی سیستم کاملا امن هستند و این امنیت به جهت استفاده از روشهای رمزگذاری ایمن می باشد. این روشها طوری طراحی شده اند که امکان سرقت اطلاعات را منتفی می کند.

این مسئول کافه بازار خبر هک شدن مارکت ایرانی اندروید را به شبکه های اجتماعی ایرانی مربوط کرد و گفت که احتمال دارد یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی هک شده و اطلاعات آن سرقت شده باشد و چون برخی کاربران آن شبکه اجتماعی در کافه بازار نیز عضو بوده اند اطلاعات کافه بازار آنها در اختیار هکرها قرار بگیرد که این موضوع نیز مربوط به خود کاربران است و باید از از رمزهای مختلف در حساب ها استفاده نمایند.

خبر هک شدن کافه بازار در شبکه‌های اجتماعی و برخی خبرگزاری ها منتشر شده بود و چند روزی به داغ ترین خبر دیجیتال تبدیل شده بود که با بیانیده مدیران کافه بازار این شایعه تکذیب شد. لازم به ذکر است که کافه بازار به عنوان اولین مارکت اندرویدی کشور اکنون پس از ۸ سال فعالیت دارای ۴۰ میلیون کاربر می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴ از ۵ از مجموع ۱ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)