پردانلودترین اپلیکیشن های ۲۰۱۸ کدامند؟
موبایل

پردانلودترین اپلیکیشن های ۲۰۱۸ کدامند؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

برخی از شرکتهای دیجیتالی در دنیا وجود دارند که در بازه های زمانی مختلف وضعیت اپلیکیشن ها را بررسی می کنند و آمار آن را در اختیار عموم قرار می دهند. در این آمارها معمولا تعداد دانلود هر اپلیکیشن بسیار حائز اهمیت است بطوری که هر ساله این شرکتها آمار پردانلودترین اپلیکیشن ها را منتشر می کنند و افراد فعال در این زمینه هم از آن استفاده می کنند. طبق بررسی های انجام شده در روزهای اخیر مروبوط به اپلیکیشن های موجود در اپ استور و گوگل پلی آمار پردانلودترین اپلیکیشن ها در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. 

طبق آمار منتشر شده میزان دانلود نرم افزارهای گوگل پلی و اپ استور اپل که دو فروشگاه اینترنتی اپلیکیشن های موبایل می باشند نسبت به سال گذشته میلادی رشد داشته است. طبق این آمار میزان دانلود این دو فروشگاه در سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۱۳ میلیارد مرتبه بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

برترین اپلیکیشن های سال ۲۰۱۸ 

لیست ده اپلیکیشن برتر سال ۲۰۱۸ میلادی به شرح زیر می باشد که در آن نام اپلیکیشن های معروف و بزرگ موبایلی دیده می شود. در کنار این اپلیکیشن های بزرگ برخی از اپلیکیشن ها نیز وجود دارند که نام نشانی از خود ندارند اما با این حال در لیست برترین اپلیکیشن های سال ۲۰۱۸ قرار گرفته اند که جای تعجب دارد. در ادامه لیست این اپلیکیشن ها قرار داده شده که توضیحاتی نیز برای هر یک ذکر شده است.

۱- مسنجر فیسبوک (Facebook messenger)
۲- اپلیکیشن فیسبوک (Facebook app)
۳- واتس اپ (Whatsapp)
۴- تیک تاک (Tik tok)
۵- اینستاگرام (Instagram)
۶- یو سی بروزر (UC Browser)
۷- شیر ایت (SHAREit)
۸- اسنپ چک (Snapchat)
۹- نت فلیکس (Netflix)
۱۰- ویگو ویدیو (Vigo Video)

اپلیکیشن تلفن همراه

فیسبوک دارای سه رتبه اول برترین ها

با نگاه کلی به این لیست نام اپلیکیشن های معروف و رایج که همه نام آنها را شنیده اید و از آن استفاده می کنید مشاهده می شود اما وجود نام برخی از اپلیکیشن ها در نوع خود جالب توجه است که یکی از آنها فیسبوک می باشد. وجود اینستاگرام، شیرایت (SHAREit)، اسنپ چت و برخی دیگر از نام های معروف جای تعجب ندارد اما وجود فیسبوک با توجه به رسوایی اطلاعاتی این شرکت بسیار عجیب است.

در حالی که در رسوایی اخیر فیسبوک مشخص شد این شرکت اطلاعات کاربران خود را به کشورهای مختلف می فروخته و همین موضوع باعث دادگاهی شدن مدیر فیسبوک شد. نکته جالب دیگر این که سه اپلیکیشن اول این لیست یعنی مسنجر، اپلیکیشن فیسبوک و واتس اپ هر سه مربوط به شرکت فیسبوک می باشند و سه رتبه اول برترین اپلیکشن ها را به خود اختصاص داده اند. همچنین اینستاگرام هم که زیرمجوعه این شرکت می باشد نیز در رتبه پنجم جدول قرار گرفته است.

دیگر اپلیکیشن های برتر در این لیست پس از اپلیکیشن های فیسبوک عبارتند از: اپلیکیشن تیک تاک که در رتبه چهارم جدول قرار دارد و بعد از آن اینستاگرام در رتبه پنجم، یو سی بروزر (UC Browser) در رتبه ششم می باشد. جالب است که با وجود مرورگر های برتری همچون گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس باز هم تمایل به استفاده از مرورگرهای وبی همچون UC Browser وجود دارد.

برترین اپلیکیشن های گوشی

پس از آن SHAREit که اپلیکیشنی برای تبادل فایل و اطلاعات است در رتبه هفتم و اسنپ چک در رتبه هشتم قرار دارد. اسنپ چت اپلیکیشن تغییر چهره و ساخت ماسک برای صورت افراد است که جز محبوب ترین اپلیکیشن های موبایل می باشد. در نهایت اپلیکیشن نت فلیکس (Netflix) و ویگو ویدیو (Vigo Video) در رتبه های نهم و دهم لیست قرار گرفته اند.

برترین بازی های موبایل کدامند؟

در کنار آمار برترین های اپلیکیشن آمار برترین و پردانلودترین بازی های موبایل نیز منتشر شده است که نام های هلیکس جامپ (Helix Jump) در رتبه اول، Subway Surfers در رتبه دوم و PUBG MOBILE در رتبه سوم این لیست قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که بازی های دیگری نیز به عنوان برترین بازی های سال در نظر گرفته شده اند که تنها ده رتبه اول لیست منتشر شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)