اجرای اپلیکیشن‌های اندروید با استفاده از افزونه گوگل کروم
نرم افزار و سیستم عامل

اجرای اپلیکیشن‌های اندروید با استفاده از افزونه گوگل کروم

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

با رونق گرفتن استفاده از گوشی های اندروید و وجود انبوهی از اپلیکیشن های موبایلی، بسیاری از کاربران تمایل دارند این اپلیکیشن ها را در رایانه اجرا کنند. کاری که تا پیش از این تنها با استفاده از برنامه های شبیه ساز اندروید در ویندوز ممکن بود. اما اکنون گوگل این امکان را فراهم کرده تا کاربران با استفاده از افزونه مرورگر گوگل کروم بتوانند اپلیکیشن های اندرودی را در رایانه خود اجرا نمایند.

شرکت گوگل که توسعه دهنده سیستم عامل اندروید و مروگر کروم می باشد برای سهولت کاربران و توسعه دهنده های اندروید اقدام به ساخت یک شبیه ساز ساده اندروید در رایانه کرده که بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار جانبی و تنها به وسیله مرورگر وب قابل اجرا باشد. این ابزار که App Runtime for Chrome یا به اختصار ARC نام دارد یک شبیه ساز اندرویدی برای رایانه می باشد و می تواند برنامه های اندروید را روی سیستم عامل کروم در حد محدودی اجرا نماید.

گوگل در سال ۲۰۱۴ طی کنفرانسی خبر ساخت شبیه ساز خود را اعلام کرد و گفت که سیستم‌عامل کروم با استفاده از ابزار جدید خود می تواند اپلیکیشن‌های اندروید را در حد محدودی اجرا کند. در آن زمان تنها این ابزار تنها در اختیار تعداد محدودی از توسعه دهندگان موبایل قرار داشت و تعداد بسیار محدودی از برنامه ها توسط آن قابل اجرا بودند.

اما گوگل روند توسعه ابزار خود را سرعت بخشید و پس از مدتی برای بهره مندی تمام کاربران از آن، ARC را به صورت عمومی منتشر کرده و استفاده از آن را برای همه آزاد کرد. به این ترتیب دیگر همه کاربران می توانستند تنها با داشتن مرورگر کروم بسیاری از برنامه های اندروید را در رایانه خود شبیه سازی کنند.

نکته خوب و جذاب شبیه ساز ARC این است که این ابزار گوگل با نام ARC Welder در قالب یک افزونه مرورگر (Extension) ارائه شده و کاربران برای استفاده از آن باید از بخش افزونه های کروم آن را دانلود و نصب نمایند. خوبی افزونه مرورگر این است که نصب آن در اکثر رایانه ها امکان پذیر می باشد و از این بابت محدودیتی برای کاربران وجود ندارد و با دانلود ARC Welder از فروشگاه افزونه‌های کروم می توان از خدمات آن بهره مند شد.

اجرای برنامه اندروید در مرورگر کروم

پس از دانلود و نصب این افزونه باید فایل اپلیکیشن مورد نظر که در قالب APK می باشد را به افزونه معرفی کرد تا افزونه اجرای آن را آغاز نماید. سپس کاربر می تواند برخی مشخصه های اجرا نظیر حالت گوشی را مشخص کند و پس از آن اپلیکیشن اندرویدی در مروگر کروم اجرا می شود.

اکنون با توسعه یافتن این ابزار و گسترش دامنه برنامه های قابل اجرا در آن دیگر می توان بسیاری از برنامه ها و بازی های اندروید را با استفاده از ARC Welder در مرورگر گوگل کروم همچون گوشی اندرویدی اجرا کرد. بدون این که مشکلی در آن وجود داشته باشد.

البته باید بدانید که افزونه ARC Welder گرچه یک شبیه ساز اندروید است اما همچون برنامه های شبیه ساز اندروید نظیر بلواستکس و اندی با تمام اپلیکیشن های موبایلی همخوانی نداشته و در برخی موارد نمی تواند برنامه را روی کامپیوتر اجرا نماید. در حقیقت هدف اصلی گوگل از ساخت این برنامه استفاده‌ روزمره کاربران نبوده و جهت سهولت کار توسعه‌دهندگان برای آزمایش برنامه های اندروید ساخته شده است. اما به هر حال تا حدودی نیاز کاربران را از این جهت رفع می کند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۱ از ۵ از مجموع ۷ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۷)

کاوه

این افزونه بیشتر برای اپلیکیشن های اندرویدی سبک خوبه و الا اگر بخوای بازی های سنگین مثل کلش رو روی کروم اجرا کنید معلومه که نمیکشه و هنگ می کنه، اونها نیاز به سیستم عامل واقعی گوگل داره نه یک افزونه شبیه ساز روی مرورگر. اما به طور کلی روش خوبی برای تست سریع برنامه های سبک اندروید است. نه نیاز به اینترنت داره و نه نصب برنامه جانبی حجیم

۲ سال پیش
مهدی

چطور میشه این شبیه ساز گوگل رو نصب کرد؟

۲ سال پیش
Nura

سلام، این شبیه ساز اندروید تحت وب کار می کنه یا بدون اینترنت هم میشه ازش استفاده کرد؟

۲ سال پیش
آن‌دیجیتال

سلام دوست عزیر، برای اجرا نیاز به اینترنت ندارد

سیروس

علت کندی در اجرای برنامه ها مناسب سخت افزاری سیستمه. باید یه سیستم تاپ داشته باشی تا بتونی اندروید رو تو کروم بدون مشکل اجرا کنی

۴ سال پیش
اوستا

به نظر اجرای اندروید تو کروم اصلا کار درستی نیست چون کروم برای این کار ساخته نشده و به خاطر همین هم برنامه های اندروید رو با کندی اجرا می کنه. به جای اون بهتره برنامه bluestack رو نصب کنید راحت برنامه ها رو تو ویندوز اجرا کنید.

۴ سال پیش
مصطفی

به درد نمیخوره، من دانلودش کردم البته با آی پی غیر ایران. بعد از کلی زمان فایل 100 مگابایتی دانلود میکنه اما بازی ها رو خوب اجرا نمی کنه. بازی های آنلاین رو هم باز نمیکنه. مثلا بازی ساب وی سورف که جزء ساده ترین بازی های اندروید است و همه ازش استفاده می کنند رو روی کروم تست کردم اما با کلی گیر اجرا میشه که اصلا قابل استفاده نیست.

۴ سال پیش
keivan

آقا هر کار می کنم این افزونه تو کروم نصب نمیشه همش خطا میده

۴ سال پیش