معرفی اپلیکیشن‌های تغییر چهره حرفه‌ای
موبایل

معرفی اپلیکیشن‌های تغییر چهره حرفه‌ای

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

با انتشار تصاویر پیرشده کاربران با برنامه فیس اپ، این روزها اپلیکیشن های موبایلی مخصوص تغییر چهره محبوبیت فراوانی پیدا کرده اند و بسیاری از کاربران دنبال این نوع اپلیکیشن های هستند. فیس اپ، MSQRD، فیس سواپ و ZombieBooth برخی از اپلیکیشن های تغییر چهره هستند که در ماه های اخیر دانلود فراوانی داشته اند. در این مطلب قصد داریم همه برنامه های حرفه ای و طبیعی تغییر چهره انسان برای گوشی های موبایل اندروید و آیفون را به شما معرفی کنیم.

یکی از انواع اپلیکیشن های موبایلی، اپلیکیشن تغییر چهره است که نسخه های متناسب با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS آنها معرفی شده است. این برنامه ها گرچه با ایده ای جالب کار خود را آغاز کرده اند، اما از همان ابتدا با استقبال کاربران مواجه نشدند. البته این به معنای عدم جذابیت چنین برنامه هایی نیست. چراکه برنامه های تغییر چهره را می توان جزء جذاب ترین برنامه های موبایلی به شمار آورد. این برنامه ها در بسیاری از جمع های دوستانه مورد استفاده قرار می گیرد و افراد را ساعت ها سرگرم خود می کند. در نهایت هم تصاویر مختلفی از چهره تغییر یافته کاربران در فضای مجازی منتشر می شود. 

این جذابیت برنامه های تغییر چهره انسان است اما این همه استقبال از این برنامه ها نبوده است. اگر در هفته های اخیر در فضای مجازی فعال بوده باشید احتمالا تصاویر مختلفی از چهره پیر شده افراد مشهور را مشاهده کرده اید. کمپینی با عنوان پیر کردن چهره در اینستاگرام راه اندازی شد که به دنبال آن افراد مشهور و سلبریتی ها تصاویر خود را با استفاده از برنامه معروف فیس اپ (FaceApp) تغییر داده و آن را پیرتر کرده اند. هزاران تصویر پیر شده کاربران در اینستاگرام منتشر شده که نتیجه استقبال افراد از برنامه های تغییر چهره است. 

شروع این کمپین در حقیقت شروع دگرگونی چنین برنامه هایی بود و با انتشار تصاویر سلبریتی ها، کاربران دیگر هم با برنامه فیس اپ آشنا شده و به دنبال استفاده از دیگر اپلیکیشن های تغییر چهره آمدند. تا پیش از این کمپین برنامه های تغییر چهره آنچنان محبوبیتی نداشتند اما با آغاز کمپین و معرفی FaceApp، همه با آن آشنا شدند. به نظر می رسد علت اصلی محبوبیت این برنامه، تغییر چهره طبیعی افراد می باشد به طوری که در صورت مشاهده تصویر پیر شده یا جوان شده فرد، به نظر می رسد که آن تصویر واقعی گذشته یا آینده فرد است. 

انواع اپلیکیشن های تغییر چهره طبیعی

در دنیای موبایل، اپلیکیشن های متعددی برای تغییر چهره وجود دارد که فیس اپ تنها یکی از آنها است. ده ها اپلیکیشن جذاب و طبیعی در این حوزه وجود دارد که در ادامه همه آنها معرفی خواهد شد. برنامه های تغییر چهره غالبا امکان پیر کردن، جوان کردن، تغییر جنسیت، خندان کردن و ایجاد ماسک را دارند. برخی برنامه ها قابلیت های مذکور را به صورت زنده ارائه می دهند و برخی نیز به صورت غیرزنده.

برنامه های تغییر چهره

احتمالا «ماسک زنده» یا «تغییر چهره زنده» را شنیده باشید. منظور از زنده این است که زمانی که شما دوربین گوشی را رو به صورت خود می گیرید، برنامه به صورت آنی و لحظه ای چهره شما را تغییر داده و یا ماسک روی آن ایجاد کند. در صورت حرکت دادن صورت، به صورت همزمان تغییرات در برنامه اعمال می شود.

برنامه های تغییر چهره زنده معمولا جذابیت بیشتری دارند و به همین دلیل کاربران علاقه بیشتری به آنها دارند. اما برنامه های غیرزنده هم بدون جذابیت نیستند و کاربر می تواند با استفاده از آنها تصویر افراد را تغییر داده و روی صورتشان ماسک دلخواه ایجاد کند. یک نوع دیگر برنامه های تغییر چهره، ترکیب و ادغام تصویر دو نفر با هم می باشد. این دو نفر در کنار هم قرار می گیرند و برنامه صورت آنها را با هم عوض می کند. در اکثر موارد صحنه بسیار خنده داری ایجاد می شود! برنامه های تغییر چهره فارغ از نوع‌شان بسیار هیجان انگیز هستند. مخصوصا اگر ماسک های ایجاد شده روی صورت تخیلی و ترسناک باشد!

فهرست بهترین برنامه های تغییر چهره

تعداد اپلیکیشن های تغییر چهره به ده ها مورد می رسد که هر یک قابلیت های متنوع و جالبی دارد. برخی برنامه ها قابلیت تغییر چهره دارند و برخی دیگر چهره شما را پیر یا جوان می کنند. برخی دیگر از برنامه ها هم به شما اجازه می دهند روی صورت خود ماسک زنده قرار دهید. در ادامه فهرست بهترین برنامه های تغییر چهره حرفه ای و طبیعی به همراه قابلیت آنها ذکر شده است. 

۱- برنامه Snapchat (اسنپ چت)

قطعا اسنپ چت یکی از بهترین، جالب ترین و محبوب ترین برنامه های موبایلی اشتراک گذاری عکس است که در آن قابلیت های جالبی همچون ایجاد ماسک روی صورت و اضافه کردن شکلک وجود دارد. اصلا همین قابلیت های جالب و هیجان انگیز اسنپ چت است که باعث شده این برنامه محبوبیت فراوانی را در دنیا کسب نماید. برنامه Snapchat اگر چه از جمله قدیمی ترین برنامه های اشتراک گذاری عکس است اما اکنون درصد بالایی از محبوبیت خود را مدیون قابلیت تغییر چهره و ایجاد ماسک در خود است. ترکیب این دو ویژگی یعنی امکان تغییر چهره و امکان اشتراک گذاری تصویر باعث کاربران بسیاری به این برنامه علاقه مند شوند و با نصب آن چهره خود را تغییر داده و برای دوستان خود ارسال کنند.

در کنار این دو مورد قابلیت های دیگری هم در اسنپ چت وجود دارد که بر محبوبیت آن افزوده است که یکی از آنها ارسال پست زمان دار است. یعنی شما پستی که حاوی عکس‌تان است را به دوستتان ارسال می کنید و برای آن زمانی در حد چند ثانیه تعیین می کنید. به محض این که طرف مقابل پست شما را مشاهده کند زمان آغاز می شود و پس از گذشت آن زمان تعیین شده پست به صورت خودکار حذف می شود. محبوبیت روز افرون اسنپ چت رقابتی جدی میان این برنامه و اینستاگرام را به وجود آورده است.  

۲- برنامه FaceApp (فیس اپ)

اگر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید قطعا با تصاویر پیر یا جوان شده افراد مواجه شده اید. ایت تصاویر جذاب و باکیفیت همگی هنر FaceApp هستند. فیس اپ یک برنامه موبایلی است که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی چهره افراد را پیر یا جوان کند. این برنامه حتی توانایی دارد جنسیت چهره را به زن یا مرد نیز تغییر دهد. پیر کردن، جوان کردن، تغییر جنسیت اصلی ترین قابلیت این برنامه تغییر چهره است که با ارائه نتایج بسیار طبیعی و با کیفیت توجه همگان را به خود جلب کرده است.

یک هوش مصنوعی بسیار قدرتمند از برنامه FaceApp پشتیبانی می کند و به آن این قابلیت را می دهد که به راحتی چهره افراد را شناسایی کرده و تغییرات لازم جهت پیر یا جوان کردن آنها را روی صورتشان اعمال نماید. حالت های گوناگونی که در این برنامه گنجانده شده صورت فرد را به حالت های منحصر به فردی تغییر می دهد. زمانی که چهره پیر شده فرد را مشاهده کنید به هوش فوق العاده این برنامه پی خواهید برد. اگر دوست دارید تغییرات جذاب و بسیار واقع گرایانه را روی صورت خود مشاهده کنید حتما این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. 

قطعا برنامه های معرفی شده در بالا تمام برنامه های موبایلی تغییر چهره نیستند و برنامه های دیگری هم در این حوزه وجود دارد. حال قصد داریم دیگر برنامه های مخصوص تغییر چهره که جزء بهترین برنامه های این حوزه هستند را به شما معرفی کنیم. 

  • BeautyPlus (بیوتی پلاس)
    ایجاد ماسک زنده روی صورت
     
  • B612
    ایجاد ماسک زنده روی صورت
     
  • MSQRD (ام اس کیو آر دی)
    ایجاد ماسک زنده روی صورت
     
  • MRRMRR
    ایجاد ماسک زنده روی صورت
     
  • Face Swap (فیس سواپ)
    ایجاد ماسک زنده روی صورت
     
  • ZombieBooth (زامبی بوت)
    ایجاد ماسک زامبی به صورت زنده
     
  • Zombify
    تبدیل صورت به زامبی
     
  • Face Swap Live
    ترکیب دو چهره، جابجاکردن صورت ها
     
  • MixBooth (میکس بوت)
    ترکیب دو چهره با یکدیگر
     
  • FatBooth
    چاق کردن صورت
     
  • AgingBooth
    پیرکردن صورت
     
  • BoothStache
    گذاشتن سبیل روی صورت
     
  • UglyBooth
    زشت کردن صورت
     
  • Balt Booth
    کچل کردن سر
     
  • Multi Face Blender
    ترکیب چند صورت با هم
     
  • Cupace
    ایجاد تصاویر خنده دار
     
  • Microsoft Face Swap 
    تغییر صورت افراد
     
  • Lip Swap
    تغییر اجزای صورت افراد با یکدیگر
     
  • Agify : Age your Face
    پیرکردن صورت
     
  • Face Swap Booth
    جابجا کردن صورت افراد با هم
     
  • Face Changer
    اضافه کردن اشکال خنده دار به صورت
     
  • Photo Warp
    ایجاد تغییرات خنده دار به صورت
     
  • LimooTorsh (لیمو ترش)
    اضافه کردن اشکال خنده دار به صورت

همانطور که مشاهده کردید در این حوزه اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها لحظات شاد و پرنشاطی را با دوستان طی کرد. اکثر برنامه ها برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون (iOS) وجود دارند که می توانید آنها را از مارکت های گوگل پلی و اپ استور دانلود نمایید. اگر برنامه ای را در نظر دارید که در فهرست فوق ذکر نشده است، حتما در بخش نظرات آن را معرفی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۱)

نازی

اسنپ چت و فیس اپ از همه بهتر هستند. اسنپ چت به خاطر قابلیت های مختلف و لنزهای جالبی که داره، فیس اپ هم به خاطر تغییر چهره طبیعی که ایجاد میکنه

۴ سال پیش