آیا امکان ساخت شماره مجازی ایران وجود دارد؟
موبایل

آیا امکان ساخت شماره مجازی ایران وجود دارد؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

در اینترنت اپلیکیشن های مختلفی برای ساخت شماره مجازی وجود دارد که همه آنها خارجی هستند. این نوع اپلیکیشن های شماره مجازی آمریکا، فیلیپین و اندونزی را در اختیار کاربران قرار می دهند. حال برخی به دنبال شماره مجازی ایران هستند و به دنبال روشی برای ساخت شماره مجازی ایرانی می باشند. در این مطلب در مورد شماره مجازی ایران توضیحاتی ارائه شده و در پایان نیز روش ساخت شماره مجازی ایران ذکر شده است. پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها برای جلوگیری از فاش شدن شماره موبایل اصلی خود و یا انجام امور غیرشخصی در این فضاها و یا مصارف موقت از اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی استفاده می کنند. این برنامه های موبایلی که تحت عنوان برنامه ساخت شماره مجازی تلگرام ارائه می شوند، پس از ثبت نام کاربر به او یک شماره مجازی اختصاص می دهند که کاربر با استفاده از آن در شبکه های اجتماعی ثبت نام می کند و کد فعال سازی اکانت خود را از طریق پیامک در شماره مجازی دریافت می نماید. این نوع اپلیکیشن ها همگی خارجی هستند و شماره های ارائه شده توسط آنها نیز خارجی می باشد که غالبا مربوط به کشورهای آمریکا و فیلیپین هستند.

در کنار اشتیاق کاربران به استفاده از این برنامه ها، برخی کاربران نیز وجود دارند که تمایل به استفاده از شماره های مجازی ایرانی دارند و این سوال در ذهنشان وجود دارد که آیا امکان ساخت شماره مجازی ایرانی نیز وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله! اما نه به وسیله اپلیکیشن و وب سایت بلکه از طریق اپراتورهای تلفن همراه.

سایتی برای ساخت شماره مجازی ایران وجود ندارد!

ممکن است در اینترنت یا شبکه های اجتماعی تبلیغات دریافت شماره مجازی ایران را مشاهده کرده باشید. تبلیغاتی که بیانگر فروش شماره مجازی ایران با قیمت ۲۰ یا ۳۰ هزار تومان می باشد. در حالیکه این تبلیغات همگی کذب می باشند و هیچگونه سرویس شماره مجازی در کشور از طریق سایت و اپلیکیشن ارائه نمی شود. باید بدانید که به طور کلی در کشور ما ارائه خدمات شماره مجازی ممنوع می باشد. علتش هم مشخص است؛ چراکه مجرمان می توانند با استفاده از شماره مجازی جرایم اینترنتی مختلفی را انجام داده و در نهایت هیچ ردی از خود باقی نگذارند. بنابراین چنین امکانی در کشور وجود ندارد.

سایت هایی هم که مدعی فروش شماره مجازی ۱۰۰ درصد تضمینی به شما هستند، قطعا دروغ می گویند و این موضوع به هیچ عنوان حقیقت ندارد. محتمل است که این نوع سایت ها قصد کلاهبرداری داشته باشند و یا این که پس از ثبت نام کاربر، او را به یکی از اپراتورهای همراه ارجاع دهند.

شماره مجازی ایران

اما در ابتدا گفتیم که امکان ساخت شماره مجازی در کشور وجود دارد. این امکان به وسیله اپراتورهای تلفن همراه فراهم شده است. به عنوان مثال سرویس شماره مجازی اپراتور همراه اول که در نمایشگاه تله کام ۹۶ از آن رونمایی شد تا مشترکین این اپراتور بتوانند بدون افشای شماره تلفن اصلی خود با شماره های مختلف تماس بگیرند. در حقیقت این سرویس اپراتورها جهت حفظ حریم خصوصی مشترکین و جلوگیری از فاش شدن شماره حقیقی فرد ارائه می شود. 

شماره مجازی اپراتورهای همراه

اما نکته اصلی در این سرویس شماره مجازی اپراتورهای داخلی این است که شماره های مجازی تنها روی سیم کارت مشترک ارائه می شود و برخلاف اپلیکیشن های مخصوص این کار شماره را بدون شناسایی در اختیار افراد قرار نمی دهند. به این معنی که مشترک با استفاده از سیم کارت خود تعدادی شماره مجازی را درخواست می دهد و اپراتور شماره های ارائه شده را بر اساس سیم کارت مشترک ارائه میدهد. در این صورت هرگونه استفاده از شماره مجازی همچون استفاده از سیم کارت اصلی می باشد و به نام مالک سیم کارت تمام می شود. تنها تفاوت در شماره موبایل می باشد که هنگام استفاده از آن برای فرد مقابل شماره دیگری (شماره مجازی) نمایش داده می شود.

این نوع شماره ها برای افرادی مناسب است که می خواهد با شماره های مختلف تماس بگیرند و تمایل ندارند که شماره اصلی آنها برای طرف مقابل مشخص شود. همچنین افرادی که برای شغل خود یا امور غیرشخصی خود از تلفن همراه استفاده می کنند نیز می توانند از خدمات شماره مجازی استفاده کنند. در پایان باید گفت که ساخت شماره مجازی ایران تنها از طریق اپراتورهای تلفن همراه نظیر همراه اول و ایرانسل امکان‌پذیر است و متقاضیان این خدمات باید به اپراتورهای مذکور مراجعه نمایند.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۱)

Cowboy

اگه قرار باشه از اپراتور شماره مجازی بگیریم خب سیم کارت میخریم دیگه!

۵ سال پیش