سرویس شماره مجازی همراه اول چیست؟
موبایل

سرویس شماره مجازی همراه اول چیست؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

به طور کلی شماره مجازی به شماره موبایلی گفته می شود که سیم کارت فیزیکی آن وجود ندارد و این شماره به صورت مجازی و اینترنتی در اختیار کاربر قرار می گیرد. در کنار نرم افزارهای مختلف ارائه شماره مجازی خارجی، همراه اول نیز سرویسی جهت ارائه شماره مجازی ایران راه اندازی کرده است که افراد می توانند با استفاده از آن شماره مجازی دریافت کرده و از آن استفاده کنند.

در نمایشگاه تله کام ۹۶ بود که همراه اول از سرویس شماره مجازی خود رونمایی کرد تا از این پس افراد بتوانند بدون افشای شماره تلفن شخصی خود با شماره های مختلف تماس گرفته و صحبت کنند. این خدمت کاربردی همراه اول تاثیر خوبی در حفظ حریم خصوصی مردم هنگام تماس و یا فعالیت در اینترنت و اپلیکیشن های مختلف دارد.

طبق نظر اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران سرویس شماره مجازی یک خدمت مفید و کاربردی است که اپراتور همراه اول برای اولین بار آن را در کشور راه اندازی کرده است. استفاده از شماره مجازی به مشترکین این امکان را می دهد که با شماره های مختلف تماس برقرار کنند، بدون این که شماره شخصی آنها فاش شود. همچنین این قابلیت افراد را قادر می‌سازد که هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های اینترنتی نظیر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، به جای وارد کردن شماره اصلی خود شماره مجازی را وارد کنند تا حریم خصوصی خود را حفظ نموده و از افشای شماره اصلی خود جلوگیری کنند.

بسیاری از افراد و کاربران گوشی های هوشمند در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها فعال هستند. همه این اپلیکیشن ها نیز برای ثبت نام نیاز به شماره موبایل دارند و کاربران برای استفاده از آنها ناچار است شماره همراه خود را وارد کند. در صورتی که فرد از این برنامه ها استفاده شخصی نداشته باشد و برای مصارفی نظیر کار، اداره یا موضوعات دیگر وارد اینگونه اپلیکیشن ها شده باشد، ناچار است شماره شخصی خود را وارد کرده و آن را برای بسیاری از افراد فاش کند. 

ساخت شماره مجازی همراه اول

برخی افراد برای حل این مشکل به سراغ اپلیکیشن های شماره مجازی می روند تا با ساخت شماره مجازی و استفاده از آن در برنامه مورد نظر از افشای شماره شخصی خود جلوگیری کنند. در حالی که این کار اشتباه است و در آینده برای آنها مشکل ساز خواهد شد. علاوه بر این که امنیت چنین برنامه هایی تایید شده نیست و ممکن است آن برنامه اطلاعات شخصی شما را برداشت کند، شماره های ارائه شده توسط این برنامه های نیز عمومی و موقت است و پس از مدتی در اختیار کاربر دیگری قرار خواهد گرفت. در این صورت تمام اطلاعات ثبت شده در شبکه اجتماعی شما در اختیار فرد دیگری قرار خواهد گرفت.

اما استفاده از شماره مجازی همراه اول چنین مشکلاتی را ندارد. چراکه هم امنیت آن بالاست و هم شماره ها عمومی نیست و شماره تنها در اختیار شما قرار می گیرد. از شماره مجازی این اپراتور می توان در ساخت حساب شبکه های اجتماعی و تماس صوتی استفاده کرد. به عنوان مثال با این شماره می توان با مشاوران املاک یا دیگر افراد تماس گرفت و حتی شماره خود را نیز به افراد مختلف داد، بدون اینکه شماره اصلی شما برای فرد مشخص شود.

لازم به ذکر است که این سرویس تنها مختص همراه اول نیست و دیگر دیگر اپراتورهای تلفن همراه نظیر ایرانسل نیز این طرح را در اختیار کاربران قرار داده اند و مشترکین می توانند در قالب یک سیمکارت خود چند شماره مجازی دریافت کرده و به امورات مختلف خود بپردازند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۲.۳ از ۵ از مجموع ۷ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)