نکات ایمنی استفاده از نرم‌افزارهای همراه بانک
شبکه و امنیت

نکات ایمنی استفاده از نرم‌افزارهای همراه بانک

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

در کنار استفاده فراوان از نرم افزارهای همراه بانک، کلاهبرداری های مختلفی نیز در این حوزه انجام می شود. به همین جهت بانک صادرات ایران جهت افزایش امنیت کاربران و انجام ایمن عملیات هیا بانکی از طریق سامانه های همراه بانک نکات و توصیه هایی را به کاربران این نرم افزارهای بانکداری ارائه داده است.

اپلیکیشن های همراه بانک آن دسته از اپلیکیشن های موبایلی است که با هدف انجام امور بانکی از راه دو (با استفاده از اینترنت) و به وسیله گوشی هوشمند ساخته شده است و کاربران به کمک آن عملیات های بانکی نظیر دریافت موجودی، انتقال وجه، کارت به کارت، پرداخت قسط، پرداخت قبض و ... را انجام می دهند. با گسترش اینترنت و فراوانی گوشی های هوشمند استفاده از این نوع برنامه های موبایلی رونق فراوانی یافته است و بسیاری از کاربران دیگر برای انجام عملیات های بانکی خود به بانک مراجعه نمی کنند.

به دنبال همین استقبال کم نظیر مشتریان بانک ها جهت استفاده از خدمات الکترونیکی به وسیله رایانه و گوشی هوشمند متخصصین امنیتی برای با هدف تضمین امنیت استفاده از این قابلیت ها نکاتی ضروری و لازم را به کاربران برنامه های همراه بانک ارائه داده اند تا با رعایت آنها افزایش امنیت عملیات بانکی خود را به دنبال داشته باشند. مهمترین توصیه های امنیتی متخصصین این حوزه در مورد استفاده از سامانه همراه بانک به شرح زیر می باشد.

- اپلیکیشن های همراه بانک حتما باید از وب سایت اصلی بانک دانلود شوند و نسخه های موجود در اینترنت و شبکه های اجتماعی به هیچ عنوان قابل اطمینان نمی باشند.

- هنگام استفاده از نرم افزارهای همراه بانک حتما باید از اینترنت همراه یا وای فای خصوصی استفاده کنید. در صورتی که به شبکه های بی سیم عمومی (فرودگاه، هتل، کافی شاپ و ...) از نرم افزار همراه بانک استفاده نکنید.

- برای افزایش امنیت گوشی هوشمند خود از نسخه به روز نرم افزارهای آنتی ویروس مخصوص تلفن همراه استفاده کنید. 

- هرگز اطلاعات حساس و مهم مربوط به حساب بانکی خود نظیر رمز کارت، تاریخ انقضا و CVV٢ کارت را در  تلفن همراه ذخیره نکنید. 

- هنگام استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی هرگز روی لینک یا فایل ارسال شده از طرف اشخاص ناشناس کلیک نکنید.

- سعی کنید همیشه سیستم عامل گوشی خود را به روز کرده و از جدیدترین نسخه برنامه همراه بانک استفاده نمایید.

- از نصب برنامه های تلفن همراه که بیش از اندازه مجوز درخواست می کنند خودداری کنید.

- از فراهم سازی مجوز ریشه (root) در سیستم عامل اندروید (به اصطلاح روت کردن گوشی) و انجام اقدام مشابه در سیستم عامل iOS خودداری نمایید.

منبع: سیتنا

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)