سامسونگ ۶۲ درصد بازار موبایل ایران را در اختیار دارد
موبایل

سامسونگ ۶۲ درصد بازار موبایل ایران را در اختیار دارد

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

کافه بازار؛ پلتفرم فروش و ارائه اپلیکیشن های موبایلی که در ابتدای سال ۹۸ تعداد دانلود و نصب آن به ۴۰ میلیون رسید اکنون گزارش سه ماهه اول امسال را منتشر کرده که در آن بازار موبایل ایران را ارزیابی کرده است. در این گزارش آمده است که بیش از ۶۲ درصد گوشی های هوشمند بازار کشور را سامسونگ در اختیار خود گرفته است و پس از آن هواوی با ۲۲ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

در گزارش فصل بهار کافه بازار که اطلاعات خوبی در خصوص بازار موبایل ایران و صنعت اپلیکیشن های موبایلی ارائه شده است که به فعالین این حوزه کمک می کند تا دید بازتری نسبت به وضعیت بازار داشته باشند و برای توسعه اپلیکیشن خود حوزه مناسبی را انتخاب کند. اما به این معنی نیست که این اطلاعات برای افراد عادی مهم نیست. بنابراین بهتر است کاربران عادی موبایل و گوشی های هوشمند نیز این گزارش را مطالعه نمایند تا با وضعیت بازار موبایل کشور بیشتر آشنا شوند.

در این گزارش سهم برندهای گوشی های موبایل در بازار موبایل کشور مشخص شده و گفته شده که سامسونگ با سهم ۶۲.۶ درصدی، بازار موبایل ایران را در اختیار خود دارد. این برند ارائه دهنده گوشی های هوشمند اکنون پرمخاطب ترین برند فعال در بازار گوشی های هوشمند کشور می باشد و پس از آن برند هواوی با ۲۲.۳ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. هواوی در گزارش فصلی قبل کافه بازار ۳۰ درصد بازار موبایل ایران را در دست داشته که این مقدار در فصل جدید بیش از ۷ درصد کاهش داشته است. پس از این دو رقیب قدرتمند، هیچ یک از برندهای گوشی در کشور درصد بالایی ندارند و هر یک با مقادیر کم فعالیت جزئی در بازار گوشی کشور دارند. گوشی های ال جی با ۳.۵ درصد، سونی با ۲.۵ درصد و لنوو با ۲.۳ درصد در رتبه سوم تا پنجم قرار گرفته اند.

آمار فعالیت برندهای مختلف در بازار موبایل ایران

جالب این که برندی همچون شیائومی که به نظر می رسد مشتریان زیادی داشته باشد تنها ۰.۹ درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارد. وضعیت گوشی های ایرانی GLX نیز به همین صورت است و این برند گوشی هوشمند طبق آمار کافه بازار تنها ۰.۲۵ درصد از سهم گوشی های هوشمند بازار ایران را در اختیار خود دارد. با ۴۰ میلیون در نظر گرفتن تعداد کاربران کافه بازار به این نتیجه می رسیم که تعداد گوشی های جی ال ایکس در کشور تنها ۱۰۰ هزار عدد می باشد.

  • سامسونگ: ۶۲.۶ درصد (۲۵ میلیون)
  • هواوی: ۲۲.۳۶ درصد (۸.۹ میلیون)
  • ال جی: ۳.۵۶ درصد (۱.۴ میلیون)
  • لنوو: ۲.۳۲ درصد (۹۳۰ هزار)
  • سونی: ۲.۲۵ درصد (۹۰۰ هزار)
  • اچ تی سی: ۱.۳۷ درصد (۵۵۰ هزار)
  • شیائومی: ۰.۹ درصد (۳۶۰ هزار)
  • ایسوس: ۰.۸۷ درصد (۳۵۰ هزار)
  • جی ال ایکس: ۰.۲۵ درصد (۱۰۰ هزار)
  • سایر: ۳.۶۹ درصد (۱.۴ میلیون)

همانطور که مشاهده کردید گرچه GLX برند ایرانی می باشد اما بازار گوشی های هوشمند ایران در اختیار در برند سامسونگ و هواوی قرار دارد که با این وضعیت هواوی نیز در حال از دست دادن بازار ایران بوده و احتمالا در آینده ای نزدیک سامسونگ پادشاه بازار گوشی کشور خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)