برترین و پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال ۲۰۲۰ کدامند؟
دنیای وب

برترین و پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال ۲۰۲۰ کدامند؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

در دنیای اینترنت میلیاردها وب سایت با موضوعات مختلف وجود دارد که روزانه توسط میلیون ها کاربر اینترنت بازدید می شود. در میان انبوه این وب سایت ها برخی هستند که تعداد بازدیدکنندگان بالایی داشته و در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردارند. معمولا محبوبترین سایت های دنیا پربازدیدترین ها نیز می باشند. اصلا تعداد بالای بازدید آنها همین محبوبیت‌شان در میان کاربران می باشد. هر ساله گزارش های آماری متعددی در خصوص رتبه بندی سایت های دنیا از نظر بازدید منتظر می شود که بیانگر میزان بازدید هر سایت و رتبه هر سایت در جهان می باشد. ما برای معرفی بهترین سایت های دنیا به شما کاربران از این آمارهای ارائه شده استفاده کرده ایم و بر اساس آن سایت های دارای بیشترین بازدید کننده را به شما معرفی نموده ایم. در این مطلب تعدادی از برترین های وب به شما معرفی شده اند.

یکی از مراجع رتبه دهی به وب سایت ها، سرویس آمارگیری و آنالیز الکسا (Alexa) می باشد که به طور مداوم و لحظه به لحظه میزان ترافیک ورودی به وب سایت ها را بررسی کرده و بازدید آنها را ثبت می کند. پس از آن طبق فرمول های محاسباتی خاص خود وب سایت ها را رتبه دهی می کند. این رتبه دهی به دو صورت جهانی و کشوری می باشد که طی آن رتبه یک سایت در دنیا و رتبه سایت در جهان مشخص می شود. سرویس الکسا برای بروز بودن نتایج رتبه بندی خود به صورت روزانه این آمار و نتایج را بروز کرده و رتبه ها را بروزرسانی می کند.

فهرست سایت‌های پربازدید دنیا در سال ۲۰۲۰

همیشه فهرست بهترین و برترین ها در هر حوزه ای جالب توجه کاربران می باشد. فهرست بهترین و برترین سایت های دنیا هم در این میان قرار داشته و از نظر کاربران جذابیت زیادی دارد. کاربران زیادی تمایل دارند بدانند برترین های وب چه سایت هایی هستند و بیشترین بازدیدها در اختیار چه سرویس هایی می باشد. از این روی ما بر آن شدیم تا پس از بررسی های مختلف بهترین های وب در سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی کنیم. در این راه از رتبه دهی جهانی سرویس الکسا استفاده کردیم تا وب سایت های دارای بیشترین کاربر و بازدیدکننده را معرفی کرده و د مورد آنها توضیحی ارائه دهیم. در لیست زیر نام سایت های مشهور و پرآوازه ای وجود دارد که تقریبا همه کاربران وب با آنها آشنا هستند.

۱- گوگل (Google)

تصور نمی شود کسی در فضای مجازی و وب وجود داشته باشد که با نام گوگل آشنا نباشد و آن را نشنیده باشد. فضای وب و خصوصا جستجو در اختیار این غول اینترنتی می باشد و آمار بالایی از جستجوهای جهانی از طریق این موتور جستجوی آمریکایی انجام می شود. با این اوصاف گوگل پربازدیدترین وب سایت و موتور جستجوی جهان شناخته شده بطوری روزانه حدود ۳.۵ میلیارد جستجو توسط میلیون ها کاربر در گوگل انجام می شود و همین موضوع میزان کارایی و نفوذ این موتور جستجو در بین کاربران وب را مشخص می کند.

وب سایت گوگل

این غول تکنولوژی علاوه بر رتبه اول جهان رتبه اول بسیاری از کشورها نظیر هند، انگلستان، ایران و ... می باشد که البته در برخی از کشورها دامنه محلی آن کشور را نیز دارا می باشد.

۲- یوتیوب (YouTube)

یوتیوب به عنوان دومین سایت پربازدید جهان زیرمجموعه ای از شرکت گوگل می باشد که موتور جستجوی آن اولین سایت برتر دنیا و سرویس ویدیوی آن دومین سایت برتر دنیا می باشد. یوتیوب سرویس اشتراک ویدیو می باشد که کاربران در آن ویدیوهای مورد نظر خود را بارگذاری کرده و تماشا می کنند.

سایت YouTube

روزانه تعداد زیادی ویدیو روی این سایت بارگذاری می شود که روزانه چیزی حدود ۵ میلیارد مرتبه بازدید می شود. اگرچه این وبسایت مربوط به ایالات متحده می باشد اما حجم زیادی از ترافیک ورودی خود را از دیگر نقاط جهان کسب می کند و به همین دلیل به دومین سایت برتر دنیا بدل شده است. یوتیوب اگرچه برترین سرویس ویدیوی دنیاست اما در ایران این سایت فیلتر شده و عملا امکان استفاده از آن وجود ندارد. لاجرم باید از نسخه ایرانی آن یعنی آپارات که صدمین سایت برتر دنیا می باشد استفاده کرد.

۳- فیسبوک (Facebook)

فیسبوک سومین سایت پربازدید دنیا که البته برترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی دنیا نیز می باشد و سهم بالایی از کاربران شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. فیسبوک شبکه ای اجتماعی است که هم در وب (Facebook.com) و هم با استفاده از اپلیکیشن قابل دسترسی است و کاربران در آن مطالب مورد نظر خود را منتشر می کنند.

شبکه اجتماعی فیس بوک

فیسبوک توانسته نفوذ زیادی در کاربران فضای مجازی در دنیا داشته باشد بطوری که بیش از ۱.۴ میلیارد کاربر در فیس بوک به ثبت رسیده که تعداد زیادی از این کاربران فعال بوده و از آن استفاده می نمایند. حتی بسیاری از کاربران دیگر کشورها نیز از فیسبوک استفاده می کنند. در ایران اما به دلیل فعالیت های خلاف قوانین، این سایت فیلتر شده است و امکان استفاده از آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

۴- بایدو (Baidu)

چهارمین سایت پربازدید دنیا که باز هم یک موتور جستجو می باشد بایدو بزرگترین موتور جستجوی چینی می باشد که حدود ۷۰ درصد سهم جستجوهای دنیا را در اختیار دارد و روزانه میلیونها نفر از آن استفاده می کنند. تقریبا تمام مردم چین از بایدو برای جستجوهای خود استفاده می کنند و چین آن را جایگزین گوگل کرده است حال آنکه بسیاری از کشورها همچنان از گوگل استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که جمعیت بیش از یک میلیاردی چین و استفاده تمام مردم آن از بایدو دلیل اصلی رتبه گرفتن این سایت می باشد.

۵- کیوکیو (QQ)

ششمین سایت برتر دنیا QQ.com می باشد که یک شبکه اجتماعی چینی است و هدف آن ارائه خدمات مختلف در زمینه پیام رسان و شبکه های اجتماعی می باشد. کیوکیو همچون دیگر شبکه های اجتماعی امکان ثبت نام کاربران را دارد و افراد پس از ثبت نام می توانند پست های مورد علاقه خود را نشوده و در آن تصویر و ویدیو منتشر کنند و مطالب خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. در حقیقت QQ یک شبکه اجتماعی همه جانبه و مولتی مدیا (Multimedia) می باشد و کاربران می توانند هرآنچه علاقه دارند در آن منتشر کنند. این سرویس روزانه حدود ۳۰ میلیون کاربر دارد که در آن به انتشار پست و بازدید مطالب می پردازند. عمده کاربران این سایت اهالی چین هستند و کیوکیو شبکه اجتماعی محبوب چینی ها می باشد. کیوکیو دومین سایت برتر چین بعد از بایدو می باشد.

۶- یاهو (Yahoo)

یاهو موتور جستجو است اما کنار این آن خدمات جانبی دیگری نظیر پست الکترونیک، اخبار، آب و هوا، نقشه و ... را نیز به کاربران خود ارائه می دهد. خدمات ارائه شده در یاهو همانند خدمات گوگل است اما کیفیت و شهرت آن کمتر از گوگل بوده و به همین دلیل در رتبه پایین تری از آن قرار گرفته است.

یاهو

یاهو نیز همچون گوگل برخواسته از ایالات متحده است اما استفاده جهانی از آن صورت می گیرد. سایت یاهو با حدود ۵۰ میلیون بازدید روزانه رتبه هشتم پربازدیدترین سایت دنیا را به خود اختصاص داده است.

۷- آمازون (Amazon)

و اما دهمین و آخرین سایت پربازدید دنیا در لیست مورد نظر ما سایت آمازون است که در حوزه فروش محصولات خرد همچون وسایل الکترونیکی، رایانه، گوشی، اسباب بازی و ... فعالیت دارد و با استفاده از تبلیغات گسترده توانسته بازار مصرف بسیاری از کشورها را به خود اختصاص دهد و با کشورهای خارجی نیز به معامله بپردازد.

شرکت آمازون

این سایت بیش از ۳ میلیارد جنس برای فروش در خود جای داده که باعث شده آمازون در بین ده سایت برتر دنیا قرار گیرد و درآمد فوق العاده ای از این کسب و کار بدست آورد.

۸- ویکی پدیا (Wikipedia)

یکی از مفیدترین سایتهای جهانی که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند دانشنامه آزاد ویکی پدیا می باشد که علاوه بر مطالب آموزنده و مفید به زبان های مختلف دنیا نیز مطلب در خود جای داده است. ویکی پدیا برای کاربران خود حکم منبع اطلاعات را دارد و کسانی که نیاز به بدست آوردن اطلاعات در یک موضوع خاص دارند از این سایت کمک می گیرند.

ویکی پدیا

ویکی پدیا این امکان را دارد که افراد اطلاعات و دانش خود را برای دیگران به اشتراک بگذارند و مطالب دیگر را اصلاح و ویرایش کنند. تقریبا در هر موضوعی که تصور کنید در ویکی پدیا اطلاعات وجود دارد و همین حجم بالای اطلاعات در زبان های مختلف است که آن را به رتبه پنجم پربازدیدترین سایتهای دنیا رسانده است.

۹- تاوباو (Taobao)

تاوباو فروشگاه آنلاین خرید و فروش محصولات چینی است که تمام افراد در کل جهان می توانند از خدمات آن استفاده کنند. این فروشگاه چینی هیچ محدودیتی برای عرضه و فروش محصول و کاربران مختلف می توانند در آن اقدام به خرید محصول نمایند. برترین وب سایت تجارت الکترونیک در چین تاوباو است که میلیون ها محصول در آن وجود دارد و امکان خرید و فروش آن وجود دارد. تاوباو هفتمین وبسایت پربازدید جهان است که مجددا در کشور چین قرار دارد و سهم زیادی از ترافیک جهانی را به خود اختصاص داده است.

۱۰- تیمال (Tmall)

نهمین سایت برتر دنیا نیز مربوط به فروش آنلاین می باشد که سایت تیمال آن را به خود اختصاص داده است. تیمال سایت فروش اجناس خرد نظیر لباس، کتاب، فیلم، اسباب بازی و ... در چین می باشد که زیرمجموعه علی بابا بوده و تحت نظر آن فعالیت می کند. آمار بازدید این سایت روزانه حدود ۲۰ میلیون نفر بوده و آن را در رتبه چهارم برترین سایتهای چین قرار داده است. تیمال دومین سایت تجارت الکترونیک چین بعد از تاوباو می باشد.

دیگر سایت های برتر دنیا

تا اینجا با ده مورد از برترین سایت های اینترنتی آشنا شده و فعالیت هر یک را نیز بررسی کردیم. همه سایت های فوق جزء نام آشناهای وب می باشند. حال تعدادی دیگر از وب سایت های پربازدید دنیا پس از موارد بالا را ذکر می کنیم که ممکن است نام آنها برای همه شناخته شده نباشد.

  • ردیت (Reddit.com)
  • لایو (Live.com)
  • وی کی (Vk.com)
  • اینستاگرام (Instagram.com)
  • بینگ (Bing.com)
  • بونگاکمز (Bongacams.com)
  • مایکروسافت (Microsoft.com)
  • توییتر (Twitter.com)
  • ای‌بی (Ebay.com)
  • اپل (Apple.com)
  • یاندکس (Yandex.ru)
  • ام‌اس‌ان (Msn.com)

با مشاهده فهرست فوق و بررسی برترین سایت ها حتما متوجه شدید که اکثر سایت های معرفی شده مربوط به دو کشور ایالات متحده و چین بوده و سهم زیادی از ترافیک جهانی مربوط به این دو کشور می باشد. همچنین متوجه شدیم که برترین سایتهای دنیا موتور جستجو، شبکه اجتماعی یا فروشگاه اینترنتی بوده اند و همین باعث محبوبیت آنها در بین کاربران شده است. 

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۳ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۴)

منتقد سایت های معتبر

اما من در رتبه بندی الکسا سایت تیمال رو در رطبه چهارم مشاهده کردم،به نظرم رطبه بندی تون ایراد هایی داره که لازم بازنویسی بشه ،اگر اطلاعات و رتبه بندی تون به روز نیست لطفاً اصلاحش کنید.
ولی به هرحال ممنونم بابت مطالب مفیدتون.

۲ سال پیش
روناک

جالبه بایدو که یک سایت چینیه شده رتبه چهار دنیا!!! از بس که جمعیت چین زیاده

۴ سال پیش
alimorad

تاحالا اسم کیو کیو رو نشنیده بودم

۴ سال پیش
zooli

اکثریت سایت های معروف و پربازدید دنیا تو ایران فیلتر شدن. یعنی ایرانیا تو اینترنت و بازدید سایت هم باید با دنیا متفاوت باشند؟ فیلترینگ هرچی سایت مفید و خوبه رو فیلتر می کنه

۴ سال پیش