بررسی آنتی ویروس های ایرانی؛ ضدویروس شید و پادویش
نرم افزار و سیستم عامل

بررسی آنتی ویروس های ایرانی؛ ضدویروس شید و پادویش

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

اگر ویروس ها رایانه شما را به دست گرفته اند و به دنبال یک آنتی ویروس قوی برای از بین بردن آنها هستید باید به شما بگوییم که می توانید از آنتی ویروس های ایرانی استفاده کنید. درست است آنتی ویروس ایرانی! ضدویروس های شید و پادویش دو ضدویروس ایرانی هستند که علاوه بر کارایی و قدرت مناسب توانایی از بین بردن سریع ویروس (Virus) ها را نیز دارند. در ادامه با این دو آنتی ویروس بیشتر آشنا شوید.

در دنیای کامپیوتر و اینترنت انبوه ویروس و کرم های رایانه ای وجود دارد که در صورت ورود به سیستم آن را از کار می اندازد و یا فعالیت آن را مختل می کند. برای مقابله با این عناصر مزاحم باید از آنتی ویروس (Anitvirus) یا ضدویروس استفاده نمایید. تا به حال ده ها یا صدها آنتی ویروس با عناوین ESET Smart، Node32، Kaspersky، Macafee، Avira ، Avast و ... منتشر شده اند که تمام آنها خارجی می باشند. این آنتی ویروس ها بصورت دوره ای بروزرسانی می شوند تا بتوانند ویروسهای جدید و بدافزارها را شناسایی کنند.

بعضا مشاهده شده با وجود این همه آنتی ویروس باز هم رایانه کاربر به ویروس آلوده می شود و پس از آن دیگر هیچ کاری از دست این ضدویروسها بر نمی آید و کاربر به ناچار باید ویندوز را عوض کند. برای حل چنین مشکلی لازم است از یک ویروس کش قوی استفاده کرد. ویروس کشی که علاوه بر جلوگیری از ورود بدافزارها توانایی شناسایی و حذف آنها را نیز داشته باشد. اگر به دنبال یک ویروس کش قوی هستید با ما همراه باشید.

آنتی ویروس قوی

اگر رایانه شما به ویروس آلوده شده و یا این که کرم های رایانه ای حافظه شما را پر کرده اند لازم است از یک آنتی ویروس قوی برای این کار استفاده کنید. Antivirus قوی باید توان شناسایی انواع بدافزارها را داشته باشد و با بروزرسانی های مداوم جدیدترین ویروسها را کشف کند. همچنین باید با جستجو در حافظه کامپیوتر هر نوع کرم و ویروسی را شناسایی کرده و حذف نماید. بعضی از آنتی ویروس ها توان حذف برخی ویروسها را ندارند که این اصلا خوب نیست. آنتی ویروس قوی باید هر نوع بدافزار و فایل مشکوک را بررسی کرده و قرنتینه نماید.

Antivirus قوی

در میان ویروس کش های خارجی گفته می شود ویروس کش نود۳۲ (Node32) بسیار مناسب و کار آمد است. اما باید در نظر داشت که جهت استفاده از این ویروس کش نیاز به خرید آن می باشد؛ آن هم به قیمت دلار! بنابراین باید پول زیادی برای خرید یک آنتی ویروس خارجی پرداخت کنید. علاوه بر این نسخه خریداری شده تنها برای مدت محدودی سرویس ارائه می دهد و پس از آن نیز مجددا باید سرویس جدیدی خریداری کنید تا بتوانید از آپدیت های آن استفاده کنید. بماند این که زبان تمام آنها انگلیسی است.

ویروس کش ایرانی!

به جای صرف هزینه زیاد بهتر است مبلغی کمتر را پرداخت کرده و از خدمات بهتری بهره مند شوید. در میان انبوه آنتی ویروس های خارجی باید گفت که نسخه های ایرانی و فارسی این برنامه ها نیز وجود دارد. تمام آنتی ویروس های بازار خارجی نیست و نسخه های ایرانی آنها نیز موجود است. در واقع آنتی ویروس های ایرانی نیز موجود است. جالب توجه است که دو نرم افزار آنتی ویروس ایرانی وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

آنتی ویروس های ایرانی این خاصیت را دارند که برای خرید آنها مبلغ پایین تری پرداخت می کنید. همچنین زبان این برنامه فارسی است و به راحتی می توانید از آنها استفاده نمایید. پشتیبانی رایگان و فارسی این برنامه باعث می شود شما بتوانید به راحتی مشکلات خود را مطرح کرده و پاسخ آنها را دریافت کنید. آنتی ضدویروس های ایرانی اگرچه در گذشته نام و نشان خوبی نداشتند و کاربران از آنها ناراضی بودند. اما این مشکلات دیگر حل شده و شما با یک ضدویروس قوی و سریع طرف هستید. 

ضدویروس ایرانی شید

شاید عبارت «شید» برای شما آشنا باشید و آن را قبلا هم شنیده باشید. بله درست است. شید نام آنتی ویروسی ایرانی است که توسط توسعه دهندگان ایرانی راه اندازی شده است. ویروس کش ایرانی شید اولین ضدویروس ایرانی است که حدود ۷ سال پیش راه اندازی شد و در طی این سایت ها پیشرفت های خوبی بدست آورده است. در ابتدا کاربران ایرانی از این آنتی ویروس رضایت نداشتند و برخی می گفتند که شید سرعت خوبی ندارد و ویروس ها را به خوبی شناسایی نمی کند. اما باید گفت که دیگر آن دوران به سر رسید.

دیگر دوران ناکارآمدی شید به پایان رسیده و این ضدویروس ایرانی در نسخه های جدید خود علاوه بر بهبود عملکرد و کارایی سرعت خوبی نیست بدست آورده است. همچنین در نسخه جدید این ویروس کش ایرانی رابط کاربری جذاب و کاربرپسندی به آن اضافه شده است تا کاربران به راحتی از آن استفاده نماید. آنتی ویروس Sheed در نسخه جدید خود یعنی نسخه ۳ به یکی آنتی ویروس مدرن تبدیل شده و آن محیط کاربری سنتی کنار رفته است.

آنتی ویروس شید

در خصوص موتور ضدویروس شید باید گفت که شید از بطور همزمان از موتور دو آنتی ویروس معروف یعنی Node32 و Avira استفاده می کند. این دو جزء بهترین ویروس کش ها می باشند که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده شید از موتور این دو ویروس کش باعث شده نقاط قوت آنها به این Antivirus ایرانی اضافه شود و نقاط ضعف هر یک توسط دیگری پوشش داده شود. بنابراین می توان گفت عملکرد شید از دو ویروس کش Node32 و آویرا بهتر می باشد.

اما قابلیت فوق العاده شید که اخیرا به آن اضافه شده و آن قابلیت «ضد سرقت» است. با این قابلیت شما می توانید لپ تاپ خود را در هر نقطه ای که باشد پیدا کنید و اگر فردی آن را سرقت کرده به راحتی محل سارق را بیابید. نکته جالب در خصوص این ویژگی عدم استفاده از GPS می باشد. شید با استفاده از روشهای پیشرفته موقعیت مکانی را از طریق شبکه های WiFi نزدیک لپ تاپ دریافت می کند.

برای بهره مندی از این امکانات فوق العاده تعبیه شده در آنتی ویروس شید می توانید از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید. نسخه Trial شید امکان استفاده سی روزه به کاربر را می دهد تا در صورتی که تمایل داشت پس از این مدت نسخه اصلی آن را خریداری کند.

ضدویروس ایرانی پادویش

دیگر ویروس کش ایرانی که توسط توسعه دهندگان ایرانی طراحی و تولید شده «پادویس» است. پادویش (Padvish) یک آنتی ویروس ایرانی است که کیفیت و عملکرد خوبی بر مقابل آنتی ویروس های مطرح خارجی دارد. این ویروس کش کاملا ایرانی است و تمام مراحل ساخت آن توسط برنامه نویسان ایرانی انجام شده است.

آنتی ویروس ایرانی پادویش

پادویش توانایی شناسایی و مقابله با انواع ویروس  و بدافزارهای رایج را دارد و به راحتی آنها را شناسایی و حذف می کند. در خصوص بدافزارهای جدید نیز باید گفت که پادویش از این آزمون نیز سربلند بیرون آمده و توانسته جدیدترین بدافزارها را در کمترین زمان شناسایی کند. همچنین بد نیست بدانید که ویروس کش پادویش توانسته بدافزار باجگیر را نیز شناسایی کند و همین باعث افزار اقبال عمومی نسبت به آن شده است.

با استفاده از پادویش به راحتی می توانید از شر فلش‌های ویروسی راحت شوید و با خیال راحت فلشی پر از ویروس را به رایانه متصل کنید. پادویش تمام آنها را از بین خواهد برد. تیم پشتیبانی پادویش بصورت دوره ای جدیدترین بدافزارها را شناسایی کرده و آنها را بروزرسانی و آپدیت های این برنامه لحاظ می کنند. بنابراین با استفاده از آخرین بروزرسانی پادویش می توانید هر نوع ویروسی را شناسایی کنید. استفاده از پادویس بسیار آسان بوده و به سرعت درخواست شما را انجام می دهد. سرعت بالای پادویس باعث می شود شما تجربه کاربری خوبی را در استفاده از آن کسب کنید.

همچنین لازم به ذکر است که پادویش دارای موتور بومی می باشد و برخلاف شید از موتور اختصاصی استفاده می کند. استفاده از پادویش در ویندوزهای ۳۲ و ۶۴ بیتی‬ و ویندوز سرور امکان پذیر می باشد. در طراحی این ویروس کش از گرافیک خوب و جذابی اسفاده شده تا کاربران تجربه کاربری خوبی را احساس نمایند. همچنین با توجه به ایرانی بودن این ویروس کش زبان فارسی در آن بکار رفته و کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳.۶ از ۵ از مجموع ۲۰ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۱۳)

مهندس

فقط دوستان تحقیق کنید که تاییدیه eset رو symantec بهش داده...

۲ سال پیش
مکافی

symantec, استفاده میکنم از ابتدا، تفاوتش با نود و کسپر و ... در اینه که این محصولات فقط ویروس را شناسایی و به طور ناقص حذف میکنن...اما نورتن تمام تغییراتی را که یک ویروس در فایل ها بوجود آورده اصطلاحا ریپیر میکنه...

۲ سال پیش
ارسلان

تو این آشفته بازار آنتی ویروس های خارجی آدم بیاد به فکر یه آنتی ویروس ایرانی باشه، خود من اینترنت سکوریتی نود ایزیت رو که به نود32 معروفه رو به صورت اورجینال خریدم چون که نسخه فیک ویروس هارو به طور کامل شناسایی نمی کنه ولی به دلایل تحریم، لاینسنس گران قیمتی که خریده بودم باطل شد. دهه 80 میشد از این آنتی ویروس ها به صورت کامل استفاده کرد ولی امروزه حتما باید لاینسیس بخری که به خاطر تحریم باطل میشه.
اما اگه از آنتی ویروس های ایرانی استفاده کنیم درسته که هزینه میدیم ولی سیستم به صورت کامل سالم میمونه

۳ سال پیش
جواد

پادویش توصیه می کنم . معنی واقعی پشتیبانی را با این انتی ویروس می فهمید . دلیل اینکه دوستان این انتی ویروس در لیست برترین انتی ویروس های دنیا نمی بینن به این خاطر که این تست ها هزینه های سنگینی برای اون شرکت داره . شرکت انتی ویروس باید هزینه تست پرداخت کنه تا تست بشه.

۴ سال پیش
م لاروند

تو این آشفته بازار ویروس های اینترنتی و بدافزارها دیگه فکر نمی کنم تفاوتی داشته باشه که از nod 32 یا کسپراسکی استفاده کنی یا شید نصب کنی. هیچ کدوم نمی تونن باج افزار و بدافزارهای جاسوسی رو شناسایی کنند. در عوض همشون ویروس های عادی رو راحت شناسایی می کنند. هر کدوم که رایگان باشه و راحت نصب شده بهترینه.

۴ سال پیش
shadi

نسخه رایگان ضد ویروس شید نصب کردم و راضی هستم

۴ سال پیش
AlirezaNA

چرا بعضی ها اصلا تولید داخل را اهمیت نمی دهند! چرا یک نفر می پرسه چرا باید آنتی ویروس ایرانی بخرم؟!! اگر اینطور بود در حضور شرکت های آمریکایی و انگلیسی چرا ژاپنی ها چندین سال ورود خیلی از ابزار و ماشین ها رو ممنوع کردند و شرکت هایشان پیشرفت کردند؟!

۴ سال پیش
حجت

من برنامه رو دانلود کردم اما وقتی می خوام نصبش کنم پیغام میده که اول باید آنتی ویروس ها رو پاک کنید بعد پادویش رو نصب کنید. قبلا از نصب برنامه این کار رو انجام دادم اما باز هم پیغام میده!!!

۴ سال پیش
آن‌دیجیتال

اگه دیگر هیچ آنتی ویروسی روی سیستم نصب نیست و همه را حذف کرده اید، قبل از نصب پادویش سیستم را ریسارت کنید و بعد اقدام به نصب برنامه نمایید.

بالکان

پادویش که کلی دربارش تبلیغ کردن و گفتن بدافزار باجگیر رو شناسایی کرده اصلا اسمش تو بهترین آنتی ویروس های دنیا نیست. علاوه بر این تو قوی ترین آنتی ویروس های دنیا هم رتبه ای ندارد. یک شرکت امنیتی آنتی ویروس های برتر دنیا رو رتبه بندی کرده و پادویش در میان آنتی ویروس های برتر رتبه ای کسب نکرده. رتبه اول کسپراسکی، رتبه دوم بیت دیفندر و سوم هم ESET.
۱- کسپراسکی
۲- بیت دیفندر
۳- ESET
۴- آویرا
۵- Emsisoft
۶- eScan
۷- Avast
۸- AVG
۹- Tencent
۱۰- Fortinet
۱۱- Sophos
۱۲- BullGuard
۱۳- F-Secure
۱۴- Panda
۱۵- McAfee

۴ سال پیش
نازنین

آنتی ویروس های ایرانی پولی هستن اما شما می تونید نسخه های خارجی رو بدون پول استفاده کنید

۴ سال پیش
ali123

دوستان اگر کسی بخواد از آنتی ویروس داخلی استفاده کنده بهتره پادویش رو نصب کنه. هم کیفیتش بهتره هم ویروس ها رو خوب شناسایی می کنه...

۴ سال پیش
دکتر

من اصلا متوجه نمیشم که چرا باید از این آنتی ویروس ها استفاد کنیم. وقتی آنتی ویروس های قوی مثل نود ۳۲ و بیت دفندر وجود داره چرا باید سراغ بقیه بریم؟

۴ سال پیش
سلمان

شید که آنتی ویروس نیست از موتور نود 32 و کسپراسکی و چند تا آنتی ویروس دیگه استفاده می کنه

۴ سال پیش