هکرهای ایرانی چه رتبه ای در جهان دارند؟
شبکه و امنیت

هکرهای ایرانی چه رتبه ای در جهان دارند؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

در موضوع هک و نفوذ شبکه یکی از مهمترین مولفه های اصلی سرعت است. یعنی سرعت یک هکر جهت نفوذ به یک سیستم در شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که هکرها را از نظر توانایی با سرعت نفوذ آنها رتبه بندی می کنند. در گزارشی که توسط یکی از شرکتهای امنیتی منتشر شده نام ایران جزء کشورهای دارای رتبه بالا در سرعت هک کردن سیستم ها در کنار کشورهای روسیه و چین قرار گرفته است. 

موضوع هک و هکری یکی از موضعات جذاب برای کاربران اینترنت می باشد که هر کسی با شنیدن اخبار هک حس جالبی در او ایجاد می شود. همین باعث شده بسیاری از کاربران جوان اینترنت به فضای هکری علاقه مند شده و به دنبال یادگیری آن باشند. اخیرا گزارشی توسط یکی از شرکتهای امنیت سایبری منتشر شده است که در آن هکرهای کشورها را بر اساس سرعت عملکرد رتبه بندی کرده است.

در این گزارش علاوه بر رتبه بندی کشورها «زمان شکست» را که زمان لازم برای نفوذ به سیستم های شبکه را برای هکرها می باشد را نیز برای هر کشور بدست آورده است. زمان شکست به زمانی گفته می شود که یک هکر به آن احتیاج دارد تا بتواند به یک سیستم در شبکه نفوذ کرده و به آن دسترسی پیدا کند. این زمان برای یک هکر کافیست تا بتواند بدافزار خود را در هدف پیاده سازی کرده و عملیات خود را مبنی بر سرقت اطلاعات و یا خرابکاری پیاده سازی نماید. 

این زمان برای یک هکر بسیار مهم است زیرا هرچه قدر این مقدار کمتر باشد سرعت عملکرد هکر بالاتر خواهد بود و همچنین توانایی نفوذگر نیز بیشتر خواهد بود. همچنین این زمان برای سازمان ها و مالکین سیستم های اینترنتی نیز اهمیت دارد. زیرا در این زمان می توانند سیستم هدف را پیدا کرده و آن را از شبکه جدا کرده و یا این که سیستم آلوده شده را از بقیه سیستم ها جدا نمایند. 

برترین هکرهای دنیا از نظر سرعت حمله و نفوذ 

زمان شکست با توجه به سیستم هدف و همچنین تجربه و توانایی هکرها نیز متفاوت است. این مقدار برای هکرهای مختلف در کشورها متفاوت بوده که طی این گزارش برای هر کشوری زمان مشخصی تعیین شده است که میانگین زمان شکست هکرهای آن کشور می باشد. البته باید توجه داشت که این مقدار برای تمام هکرهای آن کشور نمی باشد و به طور میانگین بوده و یا این که زمان مربوط به بهترین هکر آن می باشد. همچنین این مقدار برای سیستم های مختلف متغیر است و سیستم هایی که امنیت بالاتری دارند قطعا زمان شکست بالاتری خواهند داشت.

رتبه هکرهای ایرانی در دنیا

طی این آمار که توسط شرکت کرود استریک (CrowdStrike) منتشر شده است وضعیت چند ده هزار تلاش برای نفوذ بررسی شده اند و طی آن اطلاعات مورد نظر بدست آمده است. در این اطلاعات کشورهای مختلف بر اساس سرعت نفوذ سایبری هکرهای آن دسته بندی شده اند که طی آن چهار کشور دارای سریع ترین هکرهای دنیا هستند که در زیر نام آنها ذکر شده است.

  • خرس (روسیه): ۱۸ دقیقه
  • اسب پرنده (کره شمالی): ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
  • پاندا (چین): ۴ ساعت
  • بچه گربه (ایران): ۵ ساعت و ۹ دقیقه
  • عنکبوت (دیگر کشورها): ۹ ساعت و ۴۲ دقیقه

اما نکته جالب این آمار کشورهای رتبه بندی شده می باشند. در کل چهار کشور در این لیست قرار دارند که کشور روسیه با تفاوتی جدی در صدر لیست قرار گرفته است که هکر های آن با علامت خرس مشخص شده اند و زمان لازم برای نفوذ آنها به سیستم ها حدود ۱۸ دقیقه می باشد. در ادامه کشور کره شمالی با علامت اسب پرنده در رتبه دوم لیست و با زمان نفوذ حدود ۲  ساعت قرار گرفته است. نکته جالب این که هکرهای کره ای با سرعت حدودا ۸ برابر کمتر از هکرهای روسی در رتبه دوم قرار گرفته اند که این حاکی از توانایی فوق العاده هکر های روسی می باشد.

در ادامه کشور چین با علامت پاندا در رتبه سوم لیست مشخص شده است که زمان آنها حدود ۴ ساعت برای نفوذ مشخص شده است. همیشه خبر نفوذ هکرهای چینی به سیستم های دولتی آمریکا در خبرهای سایبری وجود دارد و این موضوع بیانگر همین رتبه می باشد.

هکرهای ایرانی جزء برترین هکرهای دنیا

رتبه چهارم اما مربوط به ایران است. در این گزارش هکرهای ایرانی با علامت گربه در رتبه چهارم قرار گرفته اند و زمان لازم برای نفوذ آنها حدود ۵ ساعت تخمین زده شده است. ایران اگرچه از لحاظ تکنولوژی در کنار کشورهای چین، کره و روسیه قرار ندارد اما توانسته از نظر نفوذ به شبکه در کنار آنها قرار گیرد. در انتهای این لیست دیگر کشورهای دنیا قرار گرفته اند که همه آنها را با علامت عنکبوت در رتبه پنجم مشخص کرده است.

برترین هکرهای ایرانی

در تایید صحت این گزارش همین بس که سالانه تعداد زیادی حمله و نفوذ سایبری به شبکه های ایالات متحده توسط هکرهای چینی و روسی رخ می دهد که اخبار آن در فضای مجازی منتشر شده است. همچنین با توجه به سیاست های دولت آمریکا نیست به کشورهای مختلف دنیا مخصوصا ایران حملات زیادی در ماه های اخیر توسط هکرهای ایرانی و روسی به سیستم های آمریکایی انجام شده است. در پایان منتشر کننده این گزارش پیش بینی کرده در زمانی نزدیک حملات سایبری از سوی این هکرها افزایش خواهد یافت. 

چندی پیش اتحادیه جهانی مخابرات که زیرمجموعه سازمان ملل متحد است گزارشی در همین رابطه منتشر کرد که طی آن کشورهای دنیا از نظر امنیت سایبری رتبه بندی شده بودند. در این رتبه بندی که در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شده است ایران در رتبه ۸۱ امنیت سایبری از میان ۱۶۵ کشور قرار گرفته است.

باید توجه داشت که سرعت عمل هکرهای کشورها لزوما به معنی برتری آن کشور در حوزه سایبری و امنیت شبکه ندارد. چراکه ممکن است یک کشور تعداد کمی هکر داشته باشد اما این هکرها حرفه ای بوده و سرعت عمل بالایی داشته باشند و بتوانند سایت های مختلف را هک نمایند. در عوض یک کشور تعداد زیادی هکر داشته باشد اما این هکرها تخصص کمی داشته باشند. 

 

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۸ از ۵ از مجموع ۵ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۹)

عباس

اقای طوفان حتی هکر های عادی می تونند هکر خطرناک باشند و اصل هکر بود نابود کردن سیستم ها و سایت ها است

۲ سال پیش
طوفان

سلام
هر کی گفته هکره اینو بدونید هیچی نیست
اونی ک میگه من فلان.... هک کردم دروغه بهترین هکر های دنیا ت کار امنیت هستن ن خرابکاری ک بیان ی چن تا خط کپی پست کنن توی ترمینال لینوکسی یا جایی زودی عکس بگیرن پخش کنن... در جواب اون دوستمون بگم هر کی وارد هک میشه دلش نمخاد بیاد بیرونن مجبوره مگه دزدی کنه خوب بیاد ت ی شرکت امنیتی کار کنه اصلا شکار باگ کنه میلونی کارکنه ایرانی جماعت همش ب همه چ از نظر منفی نگا میکنن

۲ سال پیش
ykrymy25

alikakakm چهارمین هکر جهان است‌ ‌ ‌

۳ سال پیش
اسم و ولش متنو بخون

اونایی که نوشتن هک خیلی خفنه خیلی آدم های بیخود و احمقی هستن هر کی که وارد دنیای هک میشه آرزوشه در بیاد بیرون ازش اگه یک سایت معمولی هم حتی دور برنی فتا میفهمه یکم خراب کاری کنی میبرن خرابه سرت و میبرن و بعد میدن سگ بخوردت
واقعا خیلی بعضی ها رویایی ان فکر میکنن هک یاد بگیرن 2 تا دکمه بزنن پنتاگون هک میشه
و در این باره هم بگم برای هک هم باید زبان بلد باشی هم تقریبا 7 سال تخصصی کار کنی
رویایی نباشید

۳ سال پیش
zEuS کلاه سفید

یه هکر هیچ وقت خودشو تابلو نمیکنه
((ZeUs))

۴ سال پیش
هکر mt

سلام من از سال 2012 کارم رو شروع کردم و خیلی از سایت های ایرانی رو هک کردم اما کسی نفهمیده اونا کار من بوده. من برنامه نویس حرفه ای هستم و برنامه های ویروسی خیلی می سازم. علاقه زیادی هم به هک و برنامه نویسی دارم

۴ سال پیش
سارا

هکرا کارشون خیلی باحاله من دلم میخوام هکر بشم کمکم کنییید لطفا

۴ سال پیش
saboohi

دم هکرهای روسی گرم سرعت عملشون نسبت به بقیه خیلی بالاتره اصلا قابل مقایسه نیستن. همه سرعت عملشون در حد چند ساعته اما روسی ها نزدیک بیست دقیقه ای کار رو تموم می کنن. البته هکرهای ایرانی هم خوب هستند تصور نمی کردم ایران هکرهای سریع و قوی داشته باشه اما جدیدا خبرهای هک سایت های خارجی به وسیله هکرهای ایرانی نظرم رو تغییر داد

۴ سال پیش
alex

تو جایی خوندم ایران ارتش سایبری داره که هک های سازمان یافته به مراکز مهم آمریکا یا عربستان توسط این ارتش انجام میشه و زیر نظر سپاه یا اطلاعات فعالیت می کنه. تا حالا هم حملات سایبری زیادی رو به وب سایت آمریکایی، عربستانی و چینی انجام داده و بعضی از سایت ها مخالف ایران رو هک کردند.

۴ سال پیش