سامانه «ویروس کاو»؛ آنتی ویروس آنلاین ایرانی
شبکه و امنیت

سامانه «ویروس کاو»؛ آنتی ویروس آنلاین ایرانی

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

سامانه «ویروس کاو» یک پویشگر بدافزار است که توسط مرکز ماهر راه اندازی شده است. این آنتی ویروس آنلاین با استفاده از ۳۰ آنتی ویروس به روز دنیا قابلیت بررسی فایل های مخرب و مشکوک را داشته و کاربر می تواند با بارگذاری فایلهای مورد نظر خود پس از اسکن شدن آنها از نتیجه بررسی اطلاع یابد. با استفاده از ویروس کاو می توان فایل های مشکوک موجود در اینترنت را بررسی کرده و از وضعیت آنها مطلع شد.

سامانه ویروس‌کاو که یک پویشگر بدافزار یا همان آنتی ویروس می باشد که با استفاده از آنتی ویروس ایرانی پادویش به همراه ۳۰ آنتی ویروس بین المللی که دارای جدیدترین به‌روز می باشد می تواند هرگونه فایل مخرب و بدافزار را به صورت آنلاین بررسی کرده و شناسایی نماید. این آنتی ویروس آنلاین توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) وابسته به سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شده است که هدف از ایجاد آن افزایش امنیت کاربران ایرانی فعال در اینترنت و توسعه راهکارهای سنجش امنیت بوده است.

ویروس کاو به صورت آنلاین فعالیت می کند و کاربران برای دسترسی به آن باید از طریق اینترنت اقدام نمایند. بنابراین برای اسکن کردن فایل های مختلف دیگر نیازی به نصب نرم افزار نداشته و هنگام مواجهه با فایلهای مشکوک موجود در اینترنت یا رایانه به راحتی می توانید با بارگذاری آن در سامانه ویروس کاو فایل را توسط آنتی ویروس‌های مختلف اسکن کرده و از نتیجه آن آگاه شوید.

اسکن آنلاین فایل های مشکوک

با توجه به این که ویروس کاو یک آنتی ویروس آنلاین می باشد، امکان بارگذاری فایل های حجیم برای کاربران وجود نخواهد داشت. بنابراین می توان گفت که ویروس کاو آنتی ویروسی مخصوص بررسی فایل های دارای حجم پایین می باشد. فایل هایی که در اینترنت وجود دارند و کاربران به آن مشکوک هستند. به عنوان مثال فایل هایی که از طریق ایمیل به شما ارسال شده است و شما از امنیت آن اطلاعی ندارید. در این صورت ویروس کاو ابزاری مناسب برای شماست.

آنتی ویروس آنلاین ویروس کاو

در صورتی که تعداد زیادی فایل جهت اسکن وجود دارد لازم نیست که هر یک از آنها را در سامانه بارگذاری نمایید. سامانه ویروس کاو از فایل های فشرده زیپ نیز پشتیبانی می کند. بنابراین کافیست فایل های مورد نظر را به صورت فایل zip در آورده و رمز ۱۲۳۴۵۶ را روی آن قرار دهید. این کار را در صورتی که که آنتی ویروس سیستم از ارسال فایل مشکوک جلوگیری می کند نیز می توانید انجام دهید.

مرکز ماهر در طراحی این سامانه امنیت و محرمانگی فایلهای بارگذاری شده را در اولویت کار خود قرار داده است. بنابراین شما می توانید بدون هیچ نگرانی فایل های خصوصی و شخصی خود را در سامانه بارگذاری کرده و آنها را اسکن نمایید. زیرا آنتی‌ویروس‌های مورد استفاده در ویروس کاو به‌صورت کاملا آفلاین می باشند. همچنین در صورت تمایل شما فایل اسکن شده به همراه نتیجه آن را برای عموم به نمایش می گذارد تا دیگر کاربران نیز از آن استفاده نمایند. 

کاربران ایرانی در صورتی مواجهه با فایل های مشکوک در اینترنت یا رایانه می توانند وضعیت فایل مورد نظر را توسط «ویروس کاو» به نشانی https://viruskav.certcc.ir بررسی کرده و پس از اسکن شدن فایل، نتیجه ویروس یا غیرویروس بودن آن را مشاهده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)