تعداد کاربران اسنپ چت چقدر است؟
موبایل

تعداد کاربران اسنپ چت چقدر است؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

اپلیکیشن ساخت و ارسال تصاویر؛ اسنپ‌چت پس از انتشار با استقبال کاربران مواجه شد و توانست در مدت کوتاهی میلیون ها کاربر به خود اختصاص دهد. این اپلیکیشن محبوب اکنون نزدیک به ۱۹۰ میلیون کاربران فعال دارد و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود.

اسنپ چت (Snapchat) یک اپلیکیشن ارسال و دریافت تصویر و ویدیو است که در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شده است و  در آن کاربر به تصاویر و ویدیوهای ضبظ شده متن یا نقاشی اضافه کرده و روی صورت اشخاص ماسک قرار می دهد. در نهایت کاربر تصاویر ثبت شده را برای دوستان خود ارسال می کند.

این اپلیکیشن که با ایده ای جالب شروع به کار کرد توانست کاربران زیادی را به خود مشغول کند که تعداد این کاربران در سال ۲۰۱۸ برابر ۱۸۶ میلیون نفر بوده و این تعداد در سال ۲۰۱۹ به ۱۹۰ میلیون کاربر فعال رسیده است. این کاربران فعال به طور روزانه در اسنپ چت فعالیت کرده و تصویر ارسال می کنند.

اگرچه ایده این اپلیکیشن در زمان انتشار نو و جالب بوده اما به نظر می رسد در آن زمان چنین رشدی را شاهد نبوده و این افزایش تعداد کاربران در اپلیکیشن Snapchat با مهندسی مجدد اپلیکیشن اندرویدی و توسعه آن به دست آمده است. 

رقابت اسنپ چت و اینستاگرام

این اپلیکیشن اشتراک گذاری تصویری که برخی آن را پیام رسان می دانند در بین جوانان مخصوصا جوانان و نوجوانان آمریکایی‌ به شدت محبوب بوده و به نوعی رقیب اینستاگرام می باشد. اسنپ چت را می توان دومین اپلیکشین تصویری محبوب دنیا بعد از اینستاگرام دانست.

طبق آمار بیشترین استقبال کاربران از اپلیکیشن اسنپ چت مربوط به کاربران آمریکا و اروپا می باشد و Snapchat خارج از این دو منطقه کاربر زیادی ندارد. اگرچه برخی از کاربران ایرانی نیز از Snapchat استفاده می کنند اما این تعداد بسیار محدود است.

نکته جالب در خصوص اسنپ چت این است که چند سال پیش این شبکه اجتماعی ساخت تصویر با ۱۵۰ میلیون کاربر توانسته بود توییتر را با ۱۴۰ میلیون کاربر پشت سر گذاشته و در رقابت از آن پیشی بگیرد.

گفته می شود نسخه اندروید این اپلیکیشن دارای مشکلات زیادی است و همین باعث شده کاربران دیگر کشورهای دنیا از اسنپ چت استقبال نکنند. به علاوه این که چندی پیش اسنپ چت شاهد ریزش ۳ میلیونی کاربران خود بوده که برخی علت این ریزش را رقابت با اینستاگرام و مشکلات اپلیکیشن اسنپ چت دانسته اند.

به هر حال چیزی که مشخص است تعداد کاربران بالای این اپلیکیشن پیام‌رسان و شبکه اجتماعی تصویری می باشد که همچنان دارای میلیون ها کاربر فعال بوده و مورد رضایت آنها می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۵ از ۵ از مجموع ۲ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)