حل مشکل اپلیکیشن اسنپ در گوشی های iOS
موبایل

حل مشکل اپلیکیشن اسنپ در گوشی های iOS

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

طبق اعلام اسنپ کاربران iOS که با محدودیت شرکت اپل مواجه شده و امکان استفاده از اپلیکیشن Snapp را ندارند از این پس جهت استفاده از خدمات اسنپ پس از مراجعه به آدرس snapp.ir از وب اپلیکیشن اسنپ استفاده نمایند. نسخه وب‌ اسنپ تمام امکانات نسخه موبایلی آن را دارد و کاربران آی او اس می توانند بدون مشکل از آن استفاده نمایند. 

چند ماه پیش بود که شرکت اپل دسترسی کاربران به اپلیکیشن های ایرانی را محدود کرد و پس از آن دیگر امکان استفاده از اپلیکیشن های ایرانی برای کاربران فراهم نشد. اپلیکیشن اسنپ نیز همچون بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی با محدودیت مواجه شد و دیگر کاربران iOS توان استفاده از آن را نداشتند.

برای حل این مشکل روشی برای کاربران آی او اس توسط سازنده برنامه در نظر گرفته شده است. Snapp برای رفع محدودیت شرکت اپل اعلام کرده که کاربران گوشی های اپل جهت استفاده از خدمات از وب اپلیکیشن آن استفاده کنند. این شرکت وب اپلیکیشن را به کاربران معرفی کرده و به کاربران خود پیشنهاد کرده به سایت اسنپ مراجعه کرده و از نسخه وب اسنپ استفاده نمایند.

همچنین کاربران می توانند میانبر وب‌اپلیکیشن Snapp را در صفحه اصلی گوشی اضافه کنند تا دیگر نیازی به نوشتن آدرس نداشته و به راحتی از آن استفاده نمایند. این راه حل تنها برای کاربران آیفون می باشد و کاربران اندرویدی اسنپ همچون گذشته می‌توانند از اپلیکیشن محبوب اسنپ استفاده نمایند.

حذف شدن اپلیکیشن اسنپ از اپ استور

مشکلاتی پس از اعمال محدودیت شرکت اپل و حذف اپلیکیشنهای آی او اس ایرانی از اپ استور گریبان شرکتها و کاربران ایرانی را گرفته باعث شده در حال حاضر تنها راه استفاده از اسنپ، وب اپلیکیشن باشد و شرکت سازنده نیز تنها این راه حل را به کاربران پیشنهاد نماید. تفاوت نسخه وب با نسخه موبایلی در این است که کاربر از طریق وب سایت درخواست خود را ثبت می کند.

استفاده از snapp در گوشی های آیفون

جهت اسفاده از وب اپلیکیشن اسنپ نیازی به نصب ندارید و کافیست به آدرس app.snapp.ir مراجعه کنید. در این صفحه لازم است اطلاعات کاربری خود را وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب نمایید.

استفاده از وب اپلیکیشن اسنپ در گوشی های آیفون

پس از آن وارد برنامه می شوید و می توانید از امکانات برنامه استفاده نمایید. جهت ساخت میانبر وب اپلیکیشن و قرار دادن آن در صفحه اصلی موبایل لازم است مراحل زیر را طی کنید.

- صفحه «app.snapp.ir» را در مرورگر وب باز کنید.
- پس از باز شدن صفحه گزینه «share» را انتخاب کنید.
- از منوی باز شده گزینه «Add to home screen» را انتخاب کنید.
- در نهایت گزینه «Add» را انتخاب نمایید.

با انجام این کار آیکون وب اپلیکیشن اسنپ روی صفحه اصلی گوشی آیفون شما قرار خواهد گرفت و از این پس می توانید با انتخاب آیکون به راحتی وارد صفحه ورودی اسنپ شوید. این روش اگرچه همچون اپلیکشن اصلی نیست اما به هر حال مشکل شما را در خصوص گرفتن تاکسی آنلاین با امکاناتی محدودتر حل می کنید.

ورود به اسنپ وب و گرفتن تاکسی

برای گرفتن تاکسی با وب اپلیکیشن اسنپ از طریق روش فوق وارد وب اپلیکیشن شوید. در صورتی که قبلا کاربر اپلیکیشن موبایل اسنپ بوده اید می توانید با حساب کاربری خود وارد وب‌اپلیکیشن شوید. پس از ورود به حساب کاربری خود نقشه شهر در مقابل شما نمایان می شود. برای استفاده بهتر از قابلیت های اپلیکیشن مروگر از شما درخواست می کند که به موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا کند. 

در این نسخه همچون نسخه موبایل اسنپ می‌توانید مبدا و مقصد مورد نظر خود را روی نقشه مشخص کرده و یا این که نشانی محل مورد نظر را جستجو نمایید تا به صورت خودکار روی نقشه پیدا شود. نسخه وب اسنپ تمام سرویس‌های اسنپ همچون اسنپ باکس، اسنپ‌ اکو، اسنپ بایک و اسنپ‌رُز در دسترس می باشند.

در پایان لازم به ذکر است که دیگر اپلیکیشن های ایرانی موجود در اپ استور نیز از روشهای مشابه همچون اسنپ استفاده کرده اند و هنوز روش جایگزینی جهت نصب اپلیکیشن های iOS معرفی نشده است.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳.۳ از ۵ از مجموع ۴ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۵)

کاربر

برید تو قسمت setting -> privacy -> location services بر روی safari بزنید و گزینه while using app بزنید
چون اسنپ بر پایه ی وب هست باید به safari دسترسی بدید

۲ سال پیش
tahani

چرا لوکیشن اسنپ کار نمیکند در ایفون، یکی بگه لطفا چطور باید لوکیشن اسنپ رو برا آیفون درست کنیم؟

۲ سال پیش
Babayi

برای حل مشکل لوکیشن اسنپ در ایفون چکار باید کرد؟

۲ سال پیش
زهرا سادات امینی

سیب ایراین همه وب اپ های ایرانیو به صورت رایگان گذاشته

۴ سال پیش
kazem

باید برگردیم به همون تاکسی های عادی خودمون اینطوری دیگه کسی هم نمیتونه تحریممون کنه

۴ سال پیش