بهترین و حرفه‌ای‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس برای اندروید
موبایل

بهترین و حرفه‌ای‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس برای اندروید

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

یکی از امکانات جذاب گوشی های هوشمند دوربین و تصویربرداری است. قابلیت تصویربرداری در گوشی های هوشمند باعث شده هزاران برنامه یا اپلیکیشن مخصوص ویرایش عکس و تصویر ساخته شود تغییرات مختلفی روی عکس های گرفته شده انجام می دهد. امکانات متنوع و جذاب این برنامه ها باعث شده کاربران بسیاری به دنبال بهترین برنامه های ویرایش عکس باشند. به همین جهت ما بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی ادیت تصویر را بررسی کرده ایم و پس از جمع بندی بهترین ها را جمع آوری کرده ایم. اگر به دنبال یک برنامه اندرویدی خوب و باکیفیت برای ویرایش تصاویر خود هستید حتما این مطلب را مطالعه کنید.

طی سال های اخیر گوشی‌های هوشمند پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده اند. یکی از این پیشرفت ها مربوط به امکانات تصویربرداری همچون دوربین و اپلیکیشن های مربوط به آن می باشد. به رغم افزایش کیفیت عکسبرداری دوربین هیا گوشی های اندرویدی و اضافه شدن امکانات جذاب و کاربرپسند به اپلیکیشن عکسبرداری گوشی ها، باز برخی کاربران قانع نیستند و نیاز به برنامه های جذاب تری دارند. در واقع می توان گفت که یکی از علل اصلی این اتفاق شبکه های اجتماعی تصویری همچون اینستاگرام و دنیای تصویربرداری است که هر روز در آن تصاویر جذابتر و خلاقانه تری منتشر می شود.

به هر صورت برنامه های پیش‌فرض گوشی های اندروید کاربران را قانع نمی کند و آنها برای دستیابی به تصاویر خلاقانه و جذاب تر نیاز به برنامه های اختصاصی برای ویرایش تصویر و ادیت آن دارند. در دنیای اندروید و گوشی های موبایل هزاران برنامه تحت عنوان «برنامه ویرایش عکس» وجود دارند که البته همه آنها کیفیت مناسبی برای استفاده ندارند. در حقیقت تعداد زیادی از این دست برنامه ها تنها عنوان ادیت تصویر را به یدک می کشند و هیچ قابلیت ویژه ای در آنها وجود ندارد.

فهرست بهترین برنامه های ویرایش تصویر

کاربر برای پیدا کردن یک برنامه باب میل خود باید زمان زیادی را در مارکت های اندرویدی گوگل پلی، کافه بازار یا سایت های دانلود اندروید صرف کند و به روش آزمون و خطا یک یک برنامه ها را دانلود کرده و تست کند تا یک برنامه مناسب پیدا کند. همه این مشکلات باعث شده ما بر آن شویم تا در فهرستی بهترین و حرفه‌ای‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس برای گوشی های اندروید را به شما معرفی کنیم. ما برای دستیابی به این فهرست، بسیاری از برنامه های تصویری و ویرایش تصویر را بررسی کرده و در نهایت بهترین آنها را گلچین نموده‌ایم. 

  • برنامه Adobe Photoshop Express
  • برنامه Snapseed
  • برنامه PicsArt Photo Studio
  • برنامه Photo Editor Pro
  • برنامه Photo Collage Editor
  • برنامه YouCam Perfect
  • برنامه Photo Lab Picture Editor
  • برنامه PicCollage
  • برنامه Pixlr
  • برنامه Photo Effects Pro
  • برنامه PhotoDirector
  • برنامه AirBrush
  • برنامه Toolwiz Photos
  • برنامه LightX Photo Editor
  • برنامه Fotor Photo Editor

لیست برنامه های اندرویدی ویرایشگر تصویر که دارای بیشترین تعداد نصب در گوگل پلی، بازار و مایکت هستند در بالا ذکر شد. در ادامه در مورد هر یک از برنامه ها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

- برنامه Adobe Photoshop Express

قطعا نام فوتوشاپ به گوشتان رسیده است. فتوشاپ یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین نرم افزارهای رایانه ای مخصوص ویرایش عکس و ساخت تصاویر گرافیکی می باشد که توسط شرکت ادوبی ساخته شده است. این برنامه فوق العاده با قابلیت های متعدد خود تنها برای رایانه قابل استفاده می باشد. شرکت ادوبی برای دسترسی کاربران اندروید به امکانات فوق العاده نرم افزار فتوشاپ، نسخه اندرویدی این برنامه را تحت عنوان اپلیکیشن Adobe Photoshop Express ارائه کرده است که برخی از قابلیت های خاص و ویژه فتوشاپ را در خود جای داده است. کاربران گوشی های اندروید با نصب این برنامه موبایلی می توانند از این قابلیت های ویژه در گوشی خود استفاده کنند.

دانلود از مایکت

- برنامه Snapseed

برنامه اسنپ سید یکی از معروف ترین و محبوب ترین برنامه های ادیت در گوشی های اندروید و iOS است که در سال ۲۰۱۱ به عنوان بهترین برنامه عکس شناخته شده است. ممکن است همین دلیل باعث شده است که شرکت بزرگ گوگل اقدام به خرید این برنامه نماید. با استفاده از برنامه Snapseed می توانید افکت هایی جذاب و کم نظیر روی تصاویر خود ایجاد کرده و عکس های خلاقانه و هنری طراحی کنید. در اسنپ فید شما با فیلترها، فریم‌ها و قابلیت‌های متعددی روبرو هستید که استفاده از آنها باعث متحول شدن تصویر شما می شود. یکی از قابلیت ها این برنامه ویرایش خودکار تصویر است که در صورت انتخاب آن، عکس مورد نظر شما به بهترین شکل ممکن تغییر پیدا می کند.

دانلود از مایکت

- برنامه PicsArt Photo Studio

این برنامه در حال بهترین، کامل ترین، قدرتمندترین و پرطرفدارترین اپلکییشن مخصوص ویرایش تصویر (Photo Editor) است که در حال حاضر بیشترین تعداد نصب فعال را در گوگل پلی دارد. برنامه PicsArt Photo Studio یک برنامه اندرویدی مخصوص ویرایش تصویر است که در آن قابلیت های متعدد همچون افزودن فریم، روتوش عکس، افزودن فیلترهای متنوع، تغییر رنگ تصویر، تغییر اندازه تصویر و ... وجود دارد. شما با نصب این برنامه با یک ادیتور کامل تصویری مواجه می شوید که امکانات بسیار قوی و متنوعی را پیش روی شما قرار می دهد. زمانی که می خواهید تصویر خود را با این برنامه ویرایش کنید باید از میان ده ها افکت فوق العاده و جذاب یکی را انتخاب کنید تا بتوانید تصاویر منحصر به فرد و دلخواه خود را ایجاد کنید. این برنامه پرطرفدار هم اکنون از طریق مارکت های ایرانی و خارجی قابل دانلود می باشد.

- برنامه Photo Editor Pro

برنامه Photo Editor Pro یک ویرایشگر قدرتمند و حرفه‌ای تصویر است که توسط شرکت Gamma Play توسعه داده شده است. در این برنامه مجموعه ای از ابزارهای تصویری به کار رفته است که به کمک آنها کاربر می تواند تا حدودی نیاز خود در زمینه ویرایش تصویر و اعمال تغییرات در آن را برطرف نماید. این برنامه با استفاده از افکت های جذاب و زیبا تصاویر مورد نظر کاربر را در حد خوبی ویرایش کرده و تغییراتی روی آن اعمال می نماید. سازندگان این برنامه با در نظر گرفتن گروه های کاربری با سطوح مختلف دانش تلاش کرده اند قابلیت ها و امکانات اپلیکیشن را تا حد امکان ساده و قابل فهم در اختیار کاربر قرار دهند تا همه کاربران بتوانند بدون مشکل از آن استفاده کنند. شما با استفاده از فیلترهای متنوع این برنامه می توانید تجربه‌ای جالب را در این زمینه کسب کنید.

- برنامه Photo Collage Editor

یکی از بهترین و کامل ترین برنامه های اندرویدی ویرایش تصویر و ساخت عکس های کلاژ است که توانسته میلیون ها کاربر اندروید را مجاب به استفاده از خود کند. یکی از جذاب ترین تصاویر هنری ساخته شده تصاویر کلاژ (Collage) هستند که با در کنار هم قرار دادن تکه های ریز تصاویری، عکسی جدید بوجود می آید. با استفاده از برنامه Photo Collage Editor به راحتی می توانید نمونه های مختلفی از عکس های کلاژ را برای خود ایجاد کرده و آنها را در اینستاگرام خود منتشر کنید. سازندگان این برنامه تمرکز خوبی روی ایجاد تصاویر کلاژ داشته اند و از این جهت قابلیت های ویژه ای برای ساخت چنین تصاویری را در برنامه تعبیه کرده اند. به علاوه این امکان ویرایش و ادیت عکس‌ هم وجود دارد و شما با نصب این برنامه شما با مجموعه ای از قابلیت های تصویری همچون فریم ها، استیکرهای جذاب، قابلیت اضافه کردن متن به کلاژ و … مواجه خواهید شد که بدون شک شما را راضی می کند.

- برنامه YouCam Perfect

یکی از برنامه های مخصوص ویرایش تصویر در گوشی های اندروید که نسبت به دیگر اپلیکیشن ها دارای قابلیت های بهتر و متنوع تری است برنامه YouCam Perfect است. این برنامه یک دوربین حرفه ای را به همراه مجموعه کاملی از ابزارهای ویرایش تصویر به شما ارائه می دهد تا بتوانید به کمک آن عکس برداری کرده و عکس های گرفته شده را ویرایش کنید. شاید بتوان گفت که یوکم پرفکت از جمله محدود برنامه های ادیت تصویر است که توانسته با ارائه قابلیت های مختلف کاربران را از دیگر برنامه های ویرایشی بی نیاز کند. کار با این برنامه بسیار ساده است. پس از ورود به برنامه با دوربین قدرتمند آن عکس می گیرد و سپس از فهرست افکت مورد نظر خود را روی تصویر اعمال می کنید.

- برنامه Photo Lab Picture Editor

اپلیکیشن قدرتمند و حرفه ای فوتو لب قطعا در زمره بهترین و قوی ترین برنامه های ویرایش عکس اندروید است که با داشتن امکانات بی نظیر کاربران را مجذوب خود کرده است. برنامه Photo Lab Picture Editor دقیقا یک آزمایشگاه عکس است که در آن می توایند هر کاری را که دوست دارید انجام داده و آزمایش های مختلف را روی تصاویر انجام دهید تا به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید. با این برنامه می توانید عکس هایی خلاقانه ایجاد کنید و با استفاده از صدها افکت، فریم و استایل موجود در آن تصاویر جدیدی برای خود بسازید. ساخت تصاویر گرافیکی، عکس پروفایل و کارت پستال به راحتی با این برنامه قابل انجام است. 

- برنامه PicCollage

برنامه پیک کلاژ یک برنامه موبایلی ویرایش عکس است که قابلیت متفاوت با دیگر برنامه ها دارد. کلاژ (Collage) در زبان فرانسوی هنری است که در آن تکه های کوچک همچون کاغذ را به صورت هدفمند در کنار هم قرار می دهند تا مجموعه ای هنری ایجاد شود. برنامه محبوب PicCollage دقیقا همین کار را انجام می دهد. در این برنامه شما می توانید با تصاویر کوچکی را کنار هم قرار دهید تا یک تصویر هنری بزرگ ایجاد شود. در عین حای می توانید از متن و قاب های متنوع هم استفاده کنید تا طرح شما جذاب تر شود. این اپلیکیشن هنری میلیون ها کاربر از سراسر دنیا دارد که به وسیله آن تصاویر هنری فوق العاده ای ایجاد می کنند.

مشاهده کردید که در دنیای اندروید و گوشی های هوشمند چه اپلیکیشن های جذاب و فوق العاده ای برای ویرایش عکس و ساخت تصاویر منحصر به فرد وجود دارد. با مطالعه این مطلب از این پس می دانید برای ساخت یک تصویر کلاژ یا یک عکس هنری با گوشی باید از چه اپلیکیشنی استفاده کنید. در صورتی که نظری در مورد مطلب فوق دارید و یا این که برنامه ای را در نظر دارید که در کنار قابلیت های متعدد، کیفیت بالایی دارد و در فهرست فوق از آن نامی به میان نیامده است، حتما آن را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)