نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام و رسمی شدن اکانت
موبایل

نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام و رسمی شدن اکانت

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

برخی از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام اکانت های رسمی و غیررسمی را با علامت تیک آبی متمایز می کنند. بنابراین وجود تیک آبی در پیج اینستاگرام به معنی رسمی بودن آن پیج می باشد. حال ما قصد داریم روش دریافت تیک آبی اینستاگرام را به شما آموزش دهید تا از این طریق بتوانید اکانت خود را رسمی کنید. 

با گسترش روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و ایجاد صفحات مختلف به نام افراد در هر یک از این رسانه ها باعث شده تعداد زیادی صفحه در هر رسانه وجود داشته باشد که منصوب به افراد مشهور و مهم باشد. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که درگیر چنین مشکلی است و هر کاربر می تواند با ایجاد یک اکانت و پیچ به نام شخصی معروف، آن را به آن شخص منتسب نمایند. آن کاربر می تواند به این وسیله برای خود طرفدارانی جمع کند و بعضا از نام شخص مشهور سوء استفاده نماید.

اتفاقی که تا به حال هزاران بار رخ داده و همچنان نیز در حال رخ دادن می باشد. تنها با جستجوی نام یک بازیگر یا بازیکن فوتبال ده ها صفحه منسوب به آن را مشاهده خواهید کرد که با بررسی محتوای آن نیز به راحتی نمی توان اصل بودن آن را تشخیص داد. متاسفانه وجود اکانت‌های جعلی و به اصطلاح فیک در اینستاگرام این مشکل را به وجود آورده است.

حال اینستاگرام برای جلوگیری از این اتفاق و کاهش سوء استفاده از نام اشخاص، قابلیتی را در شبکه اجتماعی خود اضافه کرده است که به وسیله آن کاربران می توانند صفحات اصلی و جعلی را از هم تشخیص دهند. این قابلیت باعث می شود تا هر کاربری صفحه مربوط به خود را ایجاد کند و نتواند از نام دیگر اشخاص سوء استفاده کند. این قابلیت را در اصطلاح «تیک آبی اینستاگرام» یا Verified Badge می گویند.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام برای جلوگیری از سوء استفاده از نام افراد به آنها این اجازه را داده تا با انجام برخی اقدامات بتوانند اکانت خود را رسمی کنند. در صورت رسمی شدن اکانت علامت تیک آبی رنگی در پیج آنها، کنار نامشان نمایش داده می شود. علامتی که در صفحات رسمی بسیاری از بازیگران و سلبریتی ها وجود دارد و نشان دهنده رسمی بودن آن صفحه می باشد. اینستاگرام این امکان را از این جهت ایجاد کرده تا از سوء استفاده از نام افراد و منتسب کردن صفحات مختلف به آنها جلوگیری نماید. علاوه بر این در صورت رسمی بودن صفحه می توان اطمینان بیشتری به مطالب منتشر شده در آن نمود.

تیک اینستاگرام کریستانو رونالدو

منظور از رسمی بودن صفحه این است که آن صفحه و اکانت مربوط به آن تحت اختیار فردی است که از نام او استفاده شده است. به عنوان مثال اکانت cristiano@ که در کنار نام پیج، علامت تیک آبی قرار گرفته است و به این معنی است که این صفحه یک صفحه رسمی است و مربوط به کریستیانو رونالدو، بازیکن فوتبال می باشد. با وجود این تیک دیگر شبهه ای بوجود نمی آید که آیا این صفحه مربوط به شخص اصلی است یا این که توسط هواداران ایجاد شده است. البته این قابلیت بیشتر برای کاربران مشهور و معروف کارایی دارد و اکثرا افراد موسوم به سلبریتی از آن استفاده می کنند.

درست است که استفاده از تیک تایید در اینستاگرام بیشتر توسط سلبریتی ها مورد استفاده قرار می گیرد اما آیا این به معنی آن است که افراد عادی و غیرسلبریتی امکان دریافت آن را ندارند؟ در ادامه در این خصوص نیز بحث خواهیم کرد و در مورد شرایط دریافت تیک تایید و روش های تایید آن توضیح خواهیم داد.

آیا همه کاربران می توانند تیک تایید را دریافت کنند؟

به طور کلی اینستاگرام برای ارائه تیک تایید و رسمی کردم اکانت ها سیاست خاصی را اتخاذ کرده است که کاربران برای دریافت آن باید مراحل دشوار و پیچیده ای را پشت سر بگذارند. این سخت گیری ها باعث می شود هر کسی سراغ دریافت تیک نرود و تنها کسانی که اصالت پیج و اکانت برایشان مهم است اقدام به دریافت آن نمایند. به هر حال اینستاگرام در این باره در صفحه رسمی خود اعلام کرده که هر کاربری امکان دریافت تیک آبی و تایید رسمی بودن اکانت را ندارد و فعال تنها افراد مشهور و به اصلاح سلبریتی قادر به دریافت تیک تایید اینستاگرام هستند.

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

در صفحه پشتیبانی اینستاگرام این موضوع ذکر شده است و تیم اینستاگرام اشاره می‌کند که جهت دریافت تیک و تایید رسمی بودن اکانت می توانید شبکه های اجتماعی خود را به یکدیگر متصل کنید. یعنی میان صفحه اینستاگرام و دیگر حساب های خود در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک و ... به وسیله لینک دهی اتصال و ارتباط ایجاد کنید.

بنابراین طبق گفته تیم اینستاگرام کاربران عادی و غیرمشهور فعال در اینستاگرام امکان دریافت تیک تایید را ندارند و نمی توانند اکانت خود را رسمی کنند. این شرایط سخت گیرانه از این جهت است که جلوی برخی سودجویی ها و کلاهبرداری ها گرفته شود. اما به نظر می رسد سخت گیری اینستاگرام به حدی زیاد است که چندی پیش برخی از سلبریتی ها هم برای تایید اکانت خود با مشکل مواجه شدند. ظاهرا برخی از افراد مشهور و سلبریتی‌ها از سخت‌گیری‌ اینستاگرام در این خصوص ناراضی بوده اند و تمایلی ندارند مراحل پیچیده دریافت تیک تایید را طی کنند. با این حال همچنان سخت‌گیری‌های اینستاگرام پابرجاست.

شرایط دریافت تیک اینستاگرام

اظهار نظر اینستاگرام و شرایط سخت‌گیرانه تیم آن در موضوع تایید اکانت های رسمی به این معنی نیست که شما نمی توانید تیک تایید را دریافت کنید. در صورتی که شرایط لازم برای تایید رسمی بودن اکانت را داشته باشید می توانید حساب خود را رسمی کرده و تیک تایید را دریافت کنید. اینستاگرام برای ارائه تیک شرایط زیر را تعیین کرده است.

- معتبر: به این معنی اکانت مربوط به یک شخص حقیقی، برند و یا کسب و کار باشد.

- منحصر به فرد: یعنی برای شخص یا برند مورد نظر تنها یک حساب رسمی وجود داشته باشد.

- کامل: حساب باید دارای اطلاعات کاملی نظیر نام، زندگی نامه، تصویر پروفایل و ... باشد. 

- مشهور: اکانت باید مشهور و شناخته شده باشد و دیگر کاربران آن را زیاد جستجو کنند.

با توجه به شرایط فوق مشخص است که تنها بازیگران و سلبریتی ها امکان دریافت تیک را ندارند و کاربران دیگر هم می توانند حساب خود را رسمی کنند. تنها لازم است کمی شهرت پیدا کنند و اکانت خوب و جذابی داشته باشند. در این صورت شانس زیادی برای تایید رسمی شدن اکانت خواهند داشت.

دریافت تیک تایید اینستاگرام

اما این همه کار نیست و لازم است برای دریافت تیک تایید، درخواست خود را به اینستاگرام ارسال کنید. یعنی باید پس از داشتن شرایط لازم، درخواست خود را نیز به اینستاگرام ارسال کنید. در ادامه روش ارسال درخواست تایید حساب و رسمی شدن آن ذکر شده است.

درخواست رسمی شدن اکانت اینستاگرام

پس از این که شرایط لازم جهت ارائه تیک و رسمی شدن اکانت در شما ایجاد شد، لازم است این موضوع را به تیم اینستاگرام اطلاع دهید تا پس از بررسی شرایط، در صورت لزوم حساب شما را رسمی کرده و به شما تیک تایید ارائه کنند. برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام پس از باز کردن برنامه مراحل زیر را انجام دهید.

  • به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید.
  • به صفحه تنظیمات رفته و گزینه Request Verification را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید بازشده اطلاعات لازم را پرکنید.
  • در بخش تصویر لازم است تصویر یکی از اسناد شناسایی خود را اضافه کنید. کاربران ایرانی از تصویر گذرنامه استفاده کنند.
  • در پایان گزینه ارسال (Send) را انتخاب کنید تا درخواست شما ارسال شود.

پس از ارسال درخواست منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود. پس از بررسی و تعیین نتیجه، پیغامی در صفحه نوتیفیکیشن برای شما نمایش داده می شود که در آن وضعیت تایید یا عدم تایید درخواست در آن ذکر شده است. لازم به ذکر است که هیچ تضمینی برای تایید درخواست شما وجود ندارد و این مورد به نظر تیم اینستاگرام مربوط می شود.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۱۱)

Javadi

کاشکی آموزش گرفتن تیک آبی جعلی اینستاگرام رو هم بگذارید. ما ها که معروف نیستیم نمیتونیم تیک واقعی بگیریم اما شاید بتونیم تیک جعلی بگیریم

۲ سال پیش
Kenya

این روش شما برای تیک واقعی است یا مربوط به تیک آبی جعلی میشه؟ منظورم اینه که اگر این روش ها رو پیاده کنیم تیک واقعی می گیریم یا تیک جعلی؟

۲ سال پیش
Tavana

اون علامت آبی کنار اسم در اینستاگرام چیه؟ اون رو میگید تیک آبی

۲ سال پیش
نیما

الان من همه چیو حل کردم کی بم میگن دریافت کردی یا ن چن روز طول میکشع ک بدونم ازکجا بزنم بیاد بفهمم

۴ سال پیش
آن‌دیجیتال

اینستاگرام زمان دقیقی برای بررسی درخواست ها مشخص نکرده، به همین دلیل لازم است چند روزی منتظر بمانید تا درخواست شما توسط تیم اینستاگرام بررسی شود. پس از بررسی درخواست شما، فراغ از تایید را رد درخواست، نتیجه به صورت پیغامی در صفحه نوتیفیکیشن اینستاگرام برای شما ارسال خواهد شد.

sasan

تو اینستاگرام با یک نام ممکنه چند اکانت وجود داشته باشه که همه شباهت اسم و فامیل داشته باشند. به عنوان مثال چند نفر اسم و فامیلشون وحید وحیدی باشه. اونوقت اینستاگرام همه این اکانت ها رو فیک حساب میکنه؟

۴ سال پیش
آن‌دیجیتال

خیر، هر اکانتی که نام یکسان داشته باشد لزوما جعلی نیست. همانطور که فرمودید ممکن است چند نفر وجود داشته باشند که با نام و فامیل یکسان در اینستاگرام حساب داشته باشند که همه حساب ها هم واقعی باشد. اما همه این حساب ها مربوط به افراد مشهور و شناخته شده نیست و از میان ده ها اکانت یکسان، تنها یک مورد مربوط به شخص معروف یا سلبریتی می باشد که هم تعداد فالوورهای زیادی داشته باشد و هم مراجعه به آن توسط کاربران زیاد است. اینستاگرام تلاش می کند تیک تایید را به چنین اکانت هایی ارائه دهد تا نسبت به دیگر اکانت های مشابه قابل شناسایی باشند.

مهران

بعضی ها میگن اگه تیک فیسبوک یا توییتر داشته باشیم و اونها رو به اکانت اینستاگرام وصل کنیم، تیک اینستاگرام میگیریم، درسته؟

۴ سال پیش
آن‌دیجیتال

خیر، تایید اکانت در هر شبکه اجتماعی متفاوت است و به دیگر شبکه ها ارتباطی ندارد. اما به طور کلی برای این که اینستاگرام شما را به درستی شناسایی کند و مراحل تایید اکانت شما را با سرعت بیشتری انجام دهد، بهتر است میان اکانت های خود در شبکه های مختلف ارتباط ایجاد نمایید. این موضوع در بخش راهنمای اینستاگرام هم ذکر شده است.

آرش

چطوری میشه برای فیسبوک هم مثل اینستا تیک آبی دریافت کرد؟ آیا با پرداخت هزینه امکان داره؟ من خیلی جستجو کردم به نتیجه درستی نرسیدم. یه جایی نوشته بود باید چند صد دلار خرج کنی تا تیک بهت بدن! حالا نمیدونم چطور باید این کار رو انجام بدم. اگر کسی میدون لطفا راهنمایی کنه.
خیلی خوب میشه اکانتم رسمی بشه و توسط فیس بوک تایید شده باشه چون دیگه کسی نمیتونه منو ریپورت کنه و دیگه مشکلی برام بوجود نمیاد. در کل ارزششو داره...

۴ سال پیش
ایرانی

من برای دریافت تیک خیلی تلاش کردم اما نشد. هم چند کا فالوور خریدم، هم بین حساب های فیس بوک و توییتر و اینستاگرام لینک ایجاد کردم، اطلاعات پروفایلم هم کامل بود اما آخرش هم بهم تیک نداد

۴ سال پیش
آن‌دیجیتال

شما همه نکات ذکر شده در مطلب را انجام داده اید تا همه شرایط برای دریافت تیک را داشته باشید، اما اصلی ترین شرط را ندارید. آن شرط شهرت بالا و جستجوی زیاد نام شما توسط کاربران است. به علاوه این که خرید فالوور از این جهت هیچ تاثیر ندارد. چراکه اینستاگرام به راحتی فالوورهای فیک و خریداری شده را تشخیص می دهد.

کاکو

متوجه نمیشم چه اهمیتی داره که آدم تیک آبی داشته باشه اکانتش. من میخوام خودم و دوستام تو اینستا با هم باشیم ازش استفاده کنیم دیگه تیک میخوام چکار! به نظرم تیک اینستا فقط برای بازیگرها خوبه که اکانت های فیک به نامشون ساخته میشه

۴ سال پیش
ناصر یزدی

دنبال تیک ابی نباشید به این راحتی ها که نیست. اولا باید فالوور واقعی و طبیعی داشته باشید نه این که همه رو خریده باشید. دوما خیلی از افراد معروف هستند که بیشتر از ۱ میلیون فالور دارن اما تیکو ندارن مثل محسن ایزی

۴ سال پیش
ندا

تیک آبی ابزاری برای شناسایی کاربران معروف و مشهور مثل سیاستمداران، ورزشکاران و بازیگران است تا کاربران به اکانت اونها اعتماد کنند. نه برای شاخ های مجازی اینستا که اعتبار براشون اهمیت نداره

۴ سال پیش