برنامه روبیکا Rubika را بهتر بشناسید
موبایل

برنامه روبیکا Rubika را بهتر بشناسید

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

روبیکا (Rubika) یک برنامه موبایلی همه کاره است که در آن امکانات مختلفی نظیر تماشای فیلم و سریال، ساخت کانال، خدمات پرداخت، شرکت در نظرسنجی و ... فراهم شده است. این اپلیکیشن موبایلی با تبلیغات گسترده و همکاری با برنامه های سیما محبوبیت فراوانی برای خود کسب کرد و اکنون یکی از برترین برنامه های موبایلی ایران می باشد. در ادامه می خواهیم توضیحات مفصلی در مورد این برنامه موبایلی ارائه دهیم.

در عصر موبایل و گوشی های هوشمند اپلیکیشن های متعددی منتشر شده است که هر یک قابلیت های مختلفی دارد. برخی مورد توجه کاربران واقع می شود و برخی نیز با بی رغبتی کاربران مواجه می شوند. در این میان اپلیکیشن های ایرانی نیز همچون اپلیکیشن های جهانی در حال فعالیت هستند که برخی از آنها نیز محبوبیت فراوانی دارند. اپلیکیشن روییکا (Rubika) یکی از آنهاست که توانسته با ارائه خدمات و امکانات جذاب و پرکاربرد برای کاربران، میلیونها نصب فعال برای خود ایجاد کند.

اگر یادتان باشد، عید سال ۹۷ بود که تبلیغات گسترده برنامه روبیکا در تلویزیون پخش شد و پس از آن نیز همکاری این اپلیکیشن با برنامه های تلویزیون آغاز شد و همین باعث شد بینندگان تلویزیون بیشتر با روبیکا آشنا شوند. حتی در مواردی برخی محتوای برنامه ها و یا برخی نظرسنجی های تلویزیون در روبیکا فعال می شد تا به این وسیله کاربران این برنامه بیشتر و بیشتر شود. 

برنامه روبیکا دقیقا چیست؟

روبیکا (Rubika) یک اپلیکیشن موبایلی است که در حوزه رسانه فعالیت می کند و محتواهای مختلف رسانه ای با موضوعات گوناگون در آن منتشر می شود. اصلا می توان گفت که روبیکا یک برنامه همه کاره است؛ چراکه قابلیت های مختلفی در آن ایجاد شده است که باعث می شود نتوان حوزه فعالیت آن را به طور دقیق مشخص کرد. تماشای فیلم و سریال، ساخت کانال و انتشار مطلب، خدمات پرداخت، پخش موسیقی، مشاهده برنامه های تلویزیون و تعامل با آنها، شرکت در مسابقات و نظرسنجی ها، ارسال رای و ... برخی از قابلیت های برنامه روبیکا می باشند.

برنامه موبایلی روبیکا

این اپلیکیشن چند رسانه ای برای پلتفرم های موبایلی تولید شده است که از ابتدای سال ۹۷ وارد بازار شد. روبیکا از همان ابتدا کار خود را با تبلیغات وسیع تلویزیونی آغاز کرد و همین باعث شد که در مدت کوتاهی استقبال جمع کثیری از کاربران موبایل در کشور را به خود اختصاص دهد. کاربران روبیکا روز به روز در حال افزایش بود و میلیون ها کاربر ایرانی از این برنامه موبایلی استفاده می کردند. البته اکنون هم روبیکا کاربران فراوانی دارد و قطعا اگر تعداد کاربران آن افزایش نیافته باشد، کاهش نداشته است.

روبیکا چه قابلیت هایی دارد؟

اگر بخواهیم راز محبوبیت این برنامه را فاش کنید باید قابلیت های مختلف آن را بازگو نماییم. اما به طور کلی باید گفت که محبوبیت بالای روبیکا در گرو طراحی و پیاده سازی خوب برنامه و تبلیغات مناسب می باشد. با این حال چند مورد از نکات مهم و موثر در موفقیت روبیکا را ذکر کرده ایم.

- رابط کاربری ساده و جذاب

اولین و مهمترین عامل در مقبولیت و محبوبیت برنامه های موبایلی ظاهر و گرافیک آنها می باشد. حتما خود شما هم این موضوع را قبول دارید که برنامه های دارای ظاهر جذاب و در عین حال ساده، جذابیت بیشتری دارند و استفاده از آنها راحت تر می باشد. روبیکا هم همین اصل را رعایت کرده و با طراحی خوب و پیاده سازی رابط کاربری جذاب توانسته در عین سادگی، مقبولیت خود را افزایش دهد.

- ارائه خدمات کاربردی

هدف کاربران از نصب اپلیکیشن های موبایل استفاده از خدمات و قابلیت های آنها می باشد. هر برنامه ای که خدمات و قابلیت های بیشتری داشته باشد، کاربران بیشتری نیز خواهد داشت. روبیکا هم دقیقا به همین موضوع توجه کرده و خدمات مختلف و باکیفیتی را در خود جای داده است که کاربران تمایل به استفاده از آنها دارند. روبیکا خدمات متنوعی دارد که برخی از این خدمات بسیار کاربردی و جذاب است و همین باعث می شود کاربران ترقیب شوند این برنامه را نصب داشته باشند. برخی از قابلیت های این برنامه عبارت است از:

  • دنیایی از فیلم، سریال و کارتون
  • پخش زنده برنامه های تلویزیونی و آرشیو آنها
  • پخش موسیقی
  • ساخت کانال و انتشار مطلب در آن
  • مشاهده مطالب منتشرشده توسط کاربران
  • تعامل با برنامه های تلویزیونی
  • اطلاع از نتایج مسابقات فوتبال
  • شرکت در مسابقات و نظرسنجی ها و ارسال رای
  • خدمات پرداخت نظیر پرداخت قبض و خرید شارژ

- اینترنت رایگان برای برخی اپراتورها

اپلیکیشن روبیکا از همان ابتدای فعالیت خود اینترنت رایگان را جزء خدمات خود به کاربران معرفی کرده بود. این ویژگی تا الان پابرجا باقی مانده است و بر اساس آن مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می توانند از اینترنت رایگان این برنامه استفاده کنند. بنابراین تمام ترافیک مصرفی توسط این برنامه با تعرفه رایگان محاسبه می شود. البته نظرات مختلفی در مورد اینترنت رایگان روبیکا مطرح شده است و برخی از کاربران گفته اند که مصرف اینترنت روبیکای آنها رایگان نبوده و ترافیک مصرفی از بسته آنها حساب شده است. این در حالی است که وب سایت روبیکا همچنان مدعی است که ترافیک مصرفی برنامه اینترنت است.

برنامه چند رسانه ای روبیکا

گرچه تمام این قابلیت ها در برنامه های مختلف وجود دارد اما وجه تمایز روبیکا با دیگر برنامه ها این است که همه این قابلیت ها را به صورت یکجا در یک برنامه ارائه کرده است و همین باعث دسترسی آسان کاربر به این قابلیت ها می شود.

شایعه جاسوسی روبیکا

محبوبیت بالای روبیکا و رشد سریع آن باعث شد برخی تصور کنند که این برنامه موبایلی با اهداف جاسوسی منتشر شده است و اطلاعات کاربران را سرقت می کند. در حالی که این ادعا صحیح نبود و در همان ابتدا نیز با بررسی مرکز ماهر مشخص شد. مرکز ماهر با مطرح شدن این شایعه اپلیکیشن روبیکا را بررسی نمود در نهایت طی گزارشی اعلام کرد که در روبیکا هیچ اثری مبنی بر جاسوسی از کاربران پیدا نشد.

با انتشار گزارش مرکز ماهر مشخص شد که احتمالا علت این شایعه ناراحتی برخی افراد از محبوبیت روز افزون روبیکا بوده است. البته انتقادهایی در خصوص روش کار و نوع محتوای ارائه شده، به این برنامه وارد است که آن سخن دیگری است.

تعداد کاربران روبیکا چقدر است؟

در مورد تعداد کاربران فعال در روبیکا نیز سخنان بسیاری مطرح شده است. بسیاری از کاربران برایشان سوال است که برنامه روبیکا که محبوبیت فراوانی پیدا کرده چه تعداد کاربر فعال دارد؟ متاسفانه هنوز آمار رسمی و دقیقی در این خصوص ارائه نشده است اما آمار گوگل پلی گویای این است که روبیکا بیش از ۵ میلیون نصب فعال دارد. در عین حال آمار غیررسمی ارائه شده در برخی سایت ها نشان می دهد روبیکا بالغ بر ۲۶ میلیون کاربر دارد.

اگر هنوز عضو این برنامه پرمخاطب نشده اید بهتر است همین الان آن را از طریق لینک های ارائه شده دانلود کرده و نصب نمایید تا شما هم یکی از میلیون ها کاربران روبیکا باشید. با روبیکا ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید و از اینترنت رایگان آن بهره مند شوید. اگر قصد دارید روبیکا را در گوشی خود داشته باشید می توانید برای دانلود آن از طریق لینک های زیر اقدام کنید.

دانلود از سایت رسمی  |  دانلود از گوگل پلی

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۳ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۱۱)

hassan mohammadi

اینترنت که وصل بشه اینستا هم آزاد میشه اون وقت ملت دوباره بر می گردن اینستا و دوباره روبیکا مثل قبل خلوت میشه خیالتون راحت

۲ سال پیش
سوسن آبادی

من تازه روبیکا رو نگاه کردم خیلی بهتر از قبل شده قبلا امکانات زیادی نداشت و کسی هم داخلش نبود اما الان بخش اکسپلور رو نگاه کردم دقیقا شده مثل اینستا همه پست های برتر هم کلیپ و چیزهای خنده دار شاخ هاست

۲ سال پیش
ایرانی

گوگل پلی تا دید روبیکا داره قوت میگیره و تو ایران رقیب اینستا میشه سریع حذفش کرد این خارجی ها چرا اینطور هستند اصلا جنبه رقابت ندارد تا ببینن دارن رقیب پیدا می کنند حذف می کننش

۲ سال پیش
عاشق روبیکا!

آره روبیکا دقیقا همون اینستاگرامه البته امکانات جانبی دیگه ای هم داره در واقع هم شبکه اجتماعی هم پیام رسانه

۲ سال پیش
omid

حاجی روبیکا هیچ موقع تو خواب هم نمیدید که اینهمه کاربر داشته باشه، رقیب اصلی اش که اینستاگرام است رو بستن همه مجبور شدن برن روبیکا داره میترکه از بس کاربر جذب کرده تو همین دوران قطعی اینترنت

۲ سال پیش
mohammadgolriki

روبیکا مثل اینستاگرام هست فرق نماد روبیکا شش گوش هست و نماد اینستاگرام چهارگوش منو داخل باهم فرقی ندارند اینستاگرام ساخت دانشگاه استنفورد آمریکا است و روبیکا را من نمی دانم مال کدوم کشور ساخته و از اینستاگرام کپی برداری کرده

۲ سال پیش
Shah

من آخر نفهمیدم مصرف اینترنت روبیکا زیاده یا کم یا این که نیم بهاست!

۲ سال پیش
Niloo

روبیکا نسخه وب هم داره؟

۲ سال پیش
پرند

عید سال 97 بود دیگه که قبل از برنامه پایتخت همش روبیکا رو تبلیغ می کرد اصلا به خاطر همین بود که اینطور شهرت پیدا کرد. دوست عزیز روبیکا اواخر سال 96 و اوایل 97 ساخته شده

۲ سال پیش
Golshin

روبیکا چه سالی ساخته شد؟ کسی میدونه کی ساخته شده روبیکا؟

۲ سال پیش
ilia

طرف برای جذب کاربر همه چیز توی روبیکا اضافه کرده. روبیکا هم اینستاگرامه، هم تلگرامه، هم آپاراته، هم فیلیمو، هم اپلیکیشن بانکیه، هم نظرسنجی داره، هم چت داره. خلاصه هر چی دستش اومده اضافه کرده به روبیکا.

۵ سال پیش