با بهترین پیام رسان های ایرانی آشنا شوید
موبایل

با بهترین پیام رسان های ایرانی آشنا شوید

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

چند سالی است که اپلیکیشن های پیام رسان با استقبال عمومی مواجه شده است و همین باعث شده پیام رسان های ایرانی نیز راه اندازی شوند. سروش، بله، ایتا و گپ نام تعدادی از پیام رسان های داخلی است که بر سر زبان ها افتاده است. اما علاوه بر این موارد تعداد دیگری پیام رسان ایرانی وجود دارد که ما قصد داریم در این مطلب بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

کمتر از ده سال از فعالیت جدی پیام رسان ها (Messenger) در ایران و جهان می گذرد. فعالیتی که در ابتدا با اپلیکیشن های پیام رسان واتس اپ (WhatsApp)، وی چت (WeChat)، وایبر (Viber)، لاین (Line) که همگی خارجی بودند آغاز شد و پس از مدتی شاهد تلگرام بود. ورود تلگرام به عرصه پیام رسان ها باعث شد این حوزه با تحولات اساسی روبرو شده و اتفاقات جدیدی در مفهوم پیام رسان ایجاد شود. تلگرام برای اولین بار مفهوم کانال را ایجاد کرد (البته مبدع اولیه کانال پیام رسان ایرانی بیسفون بوده که پس از آن تلگرام از کانال استفاده کرد)؛ در حالی که پیش از این در هیچ یک از پیام رسان ها چیزی به عنوان کانال وجود نداشت. استیکر نیز یکی دیگر از ابداعات تلگرام بود که با ورود تلگرام این مفهوم نیز به طور جدی مورد استفاده قرار گرفت.

ورود تلگرام به ایران باعث استقبال شدید کاربران ایرانی از این اپلیکیشن خارجی شد به طوری که تا پیش از این هیچ اپلیکیشنی شاهد چنین استقبالی نبوده است. حتی این موضوع باعث رونق گرفتن فضای مجازی کشور و تعداد کاربران گوشی های هوشمند نیز شد و پس از مدتی شاهد فعالیت ۴۰ میلیون ایرانی در این پیام رسان خارجی بودیم.

اقبال عمومی کاربران نسبت به تلگرام و آشنا شدن ایرانی ها مفهوم پیام رسان باعث شد توسعه دهندگان ایرانی ساخت پیام رسان های بومی را آغاز نمایند. در ابتدا معدود پیام رسان هایی راه اندازی شد؛ اما با فیلترشدن تلگرام و نیاز میلیونها کاربر ایرانی به پیام رسان باعث شد تعداد دیگری پیام رسان ایرانی نیز ساخته شود. اینجا اوج رقابت پیام رسان های ایرانی بود و همه تلاش داشتند کاربران تلگرام فیلتر شده را به سمت خود جلب کنند.

به طور کلی پیام رسان ها را می توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد. شاید این تصور بوجود آید که چنین دسته بندی لازم نیست و ماهیت یک پیام رسان اهمیتی ندارد. اما باید گفت که اینطور نیست و با توجه به سابقه فضای مجازی کشور این موضوع اهمیت پیدا می کند. با توجه به موضوعات سیاسی، امنیتی و فرهنگی ممکن است فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور محدود و ممنوع شود. همچون فیلترینگ وایبر، وی چت و تلگرام که هر یک دلیلی داشت.

لیست پیام رسان های داخلی

در این صورت است که استفاده از پیام رسان داخلی باعث می شود کاربران از فناوری و امکانات داخلی متناسب با آداب و فرهنگ ایرانی استفاده کرده و پس از مدتی استفاده موضوع فیلترینگ و مهاجرت به پیام رسانی دیگر بوجود نیاید. علاوه بر این در زمانی که تمام غول های خارجی تکنولوژی و شرکت های ارائه دهنده خدمات نرم افزار و اپلیکیشن اطلاعات کاربران را سرقت کرده و به فروش می رسانند استفاده از شرکت های ایرانی و پیام رسان های داخلی بسیار مطمئن تر می باشد. بنابراین ما برترین پیام رسان های ایرانی را به شما معرفی می کنیم تا آنها را جایگزین پیام رسان های خارجی نمایید.

  • بله
  • ایتا
  • سروش
  • گپ
  • آی گپ
  • بیسفون
  • ویسپی
  • ساینا
  • نوا
  • رینگ

در اینجا لیستی از محبوب ترین پیام رسان های ایرانی را به شما معرفی کرده ایم که در ادامه در مورد هر یک توضیحات مختصری ارائه خواهد شد. 

- بله

اپلیکیشن بله ترکیبی از یک پیام رسان و یک برنامه بانکی می باشد. زیرا شما در اپلیکیشن بله هم می توانید به دوستان خود پیام ارسال کرده و با آنها چت کنید؛ و هم می توانید به آنها پول کارت به کارت نمایید. ترکیب این دو در یک اپلیکیشن ایده جدیدی بود که توسط بله پیاده سازی شد. این اپلیکشین با پشتیبانی بانک ملی ایران ساخته شده است و امنیت آن و عملیات های بانکی آن تحت نظر بانک مرکزی بوده و توسط بانک ملی تضمین می شود.

پیام رسان بومی بله

پیام رسان بله تمام ویژگی های یک پیام رسان کامل را دارد. چت خصوصی با دوستان و چت عمومی در گروه، عضویت در کانال، ارسال استیکر و ... همه در بله وجود دارد. اما چیزی که بله را از دیگر پیام رسان ها متمایز می کند عملیات های بانکی آن است. در بله شما می توانید عملیات های بانکی نظیر دریافت موجودی، انتقال وجه، کارت به کارت، پرداخت قبض، خرید شارژ، پرداخت عوارض خروج از کشور، نیکوکاری و ... را انجام دهید. کاری که تا پیش از این تنها در اپلیکیشن های بانکی قابل انجام بود. برخی از ویژگی های بله عبارتند از:

  • ارسال پیام متنی، صوت و تصویر
  • ظاهر گرافیکی جذاب
  • ساخت کانال و گروه و عضویت در آنها
  • سرعت بالا جهت ارسال فایل
  • قابلیت های جانبی نظیر خرید شارژ
  • انجام امور مالی چون دریافت موجودی، انتقال وجه و کارت به کارت
  • ساخت بات (بازو) با امکان پرداخت مالی 
  • امکان اضافه کردن مخاطب به وسیله آی دی

بله اگرچه با ایده ای نو وارد کار شده است و خدمات جدید و متنوعی دارد اما در عین حال نواقصی نیز دارد. فارغ از مشکلات جزئی نظیر عدم حذف پیام، عدم پشتیبانی از فایل های GIF و مشکلاتی در جستجو این اپلیکیشن پیام رسان امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را ندارد. اما احتمال دارد این نواقص در نسخه های بعدی آن رفع شود.

می توان اینطور نتیجه گرفت که بله یک پیام رسان کامل برای کاربران نیست و استفاده از آن در کنار دیگر پیام رسان ها مناسب می باشد. همچنین می توان گفت که استفاده از این پیام رسان برای کسانی که تنها قصد ارسال پیام داشته و عملیات های بانکی زیادی دارند بسیار مناسب می باشد.

نرم افزار پیام رسان ایرانی بله برای پلتفرم های اندروید و iOS در گوشی های هوشمند و ویندوز و لینوکس در رایانه نسخه ارائه داده است و کاربران می توانند هر یک از نسخه های آن را از سایت بله دانلود نمایند.

- ایتا

اپلیکیشن پیام رسان ایتا شبیه ترین پیام رسان داخلی نسبت به تلگرام است که برخی آن را کپی تلگرام می دانند. حقیقت نیز همین است و ایتا از دقیقا کپی شده از روی پیام رسان تلگرام می باشد. این کپی هم از نظر ظاهری و هم از نظر باطنی می باشد. یعنی کد منبع (Source code) های ایتا نیز از روی تلگرام برداشته شده است. علت این موضوع هم اسان شدن کار با آن توسط کاربران می باشد. ایتا زمانی راه اندازی شد که کاربران ایرانی با تلگرام انس گرفته بودند و روز و شب خود را در این پیام رسان می گذراندند.

پیام رسان داخلی ایتا

در چنین زمانی تلگرام فیلتر شد و کاربران یک شبه دسترسی خود از تلگرام را از دست دادند. بنابراین شباهت ایتا با تلگرام باعث شد کاربران با فضای نامانوس یک اپلیکیشن جدید مواجه نشده و به راحتی از آن استفاده نمایند. ایتا هیچ تفاوتی با تلگرام ندارد و زمان استفاده از آن انگار که شما از تلگرام استفاده می کنید. برخی از ویژگی های این پیام رسان عبارتند از:

  • رابط کاربری آشنا همچون تلگرام
  • دارای چند پلتفرم برای استفاده در گوشی و رایانه
  • امکان ساخت گروه و کانال
  • فضای ابری نامحدود
  • نسخه وب جهت استفاده بدون نصب
  • سرعت بالا 
  • پشتیبانی از ربات و API
  • جستجو در میان کانال ها

همانطور که گفته شد این پیام رسان علاوه بر کپی ظاهری از نظر زیرساخت و کد منبع نیز از روی تلگرام کپی شده است. این موضوع هم خوب است و هم بد. خوبی موضوع این است که منبع این کپی یک اپلیکیشن قدرتمند است که بسیاری از جوانب کار در آن دیده شده است. اما بدی موضوع این است که هنگام بروزرسانی تلگرام بروزرسانی ایتا با اختلال مواجه می شود. علاوه بر این در صورت نیاز به افزودن امکانات جدید چطور اضافه شدن این امکانات به ایتا وجود خواهد داشت؟

کپی بودن از روی تلگرام باعث شده این پیام رسان بر خلاف سایر پیام رسان های ایرانی قابلیت ربات را در خود داشته باشد که این موضوع می توان کمک شایانی در ارائه خدمات به کاربران ارائه دهد. در عین حال امکاناتی نظیر پرداخت بانکی، تماص صوتی و تصویری، پخش زنده و ... نیز به دلیل بهره گیری از تلگرام در ایتا وجود ندارد.

پیام رسان ایرانی ایتا برای پلتفرم اندروید در گوشی های هوشمند و ویندوز، لینوکس و مک در کامپیوتر نسخه ارائه داده است و کاربران می توانند هر یک از نسخه های آن را از سایت ایتا دانلود نمایند. همچنین نسخه وب این پیام رسان نیز برای کاربران قابل استفاده می باشد.

- سروش

پیام رسان سروش یکی از محبوب ترین پیام رسان داخلی و ایرانی است که توسط شرکت توسعه فناوری رسانه سروش (صدا و سیما) منتشر شده است. این پیام رسان محبوب در حال حاضر دارای بیشترین کاربر در میان پیام رسان های ایرانی می باشد که آمار آن به ۱۴ میلیون رسیده است که به نظر می رسد عمده ترین دلیل آن منتسب بودن به صدا و سیما و تبلیغات در آن می باشد.

پیام رسان ایرانی سروش

سروش همچون دیگر پیام رسان ها امکان ساخت گروه، کانال و چت خصوصی با دوستان و مخاطبین را دارد و شما می توانید هم امکاناتی که در یک مسنجر خارجی وجود دارد را در سروش پیدا کنید. علاوه بر آن امکانات جانبی بسیاری نیز برای کاربران ایرانی در این اپلیکیشن تعبیه شده است. از جمله تماس صوتی و تصویری و قابلیت پخش زنده تلویزیون. در ادامه برخی از ویژگی های پیام رسان سروش ذکر شده است.

  • تماس صوتی و تصویری رایگان 
  • ایجاد کانال و گروه های مختلف و عضویت در آنها
  • فضای ابری رایگان و بدون محدودیت حجمی
  • پخش زنده تلویزیون
  • خدمات جانبی همچون آب و هوا، پرداخت قبوض و خرید شارژ تلفن همراه
  • فروشگاه استیکر دارای صدها استیکر جذاب به صورت رایگان
  • امکان ارسال فایل با حجم بالا
  • امکان شرکت در مسابقه و نظرسنجی 

یکی از قابلیت های سروش ربات هوشمند مخصوص مهاجرت از تلگرام می باشد. با استفاده از این ربات تلگرامی می توان به راحتی پست های موجود در کانال تلگرام را به کانال سروش خود منتقل کرد. علاوه بر این سروش دارای امکانات جانبی دیگری نظیر پخش زنده، آب و هوا، اوقات شرعی و ... نیز می باشد که باعث جذاب تر شدن این پیام رسان شده است.

این پیام رسان بومی اگرچه بیشترین تعداد کاربر را در میان پیام رسان های ایرانی به خود اختصاص داده است اما در عین حال دارای نقاط ضعف در برخی بخش ها می باشد که اصلی ترین آن سرعت پایین و کندی می باشد. گروه فنی سروش برای حل این مشکل نسخه سروش پلاس را معرفی کرده و از کاربران خواسته تا جهت افزایش سرعت از سروش پلاس استفاده کنند. سرعت این پیام رسان در نسخه پلاس اگرچه افزایش یافته است اما هنوز هم نسبت به دیگر پیام رسان ها دارای کندی می باشد.

نرم افزار پیام رسان ایرانی سروش برای پلتفرم های اندروید و iOS در گوشی های هوشمند و ویندوز، لینوکس و مک در دستگاه های رایانه ای نسخه ارائه داده است و کاربران می توانند هر یک از نسخه های آن را از سایت سروش دانلود نمایند.

- گپ

اپلیکیشن پیام رسان گپ با ظاهری ساده و در عین حال جذاب وارد رقابت با پیام رسان ها شد. این پیام رسان بومی در آغاز فعالت بسیاری از امکانات موجود در یک پیام رسان ایده آل داشت و در هر بروزرسانی بر امکانات خود افزود. امکان ارسال پیام صوتی، تصویری و متنی ساده ترین قابلیت گپ می باشد. همچنین تشکیل گروه و عضویت در کانال ها نیز جزء قابلیت های تمام پیام رسان ها از جمله گپ می باشد.

پیام رسان بومی گپ

گپ تنها یک پیام رسان ساده نیست و دنیایی از اطلاعات در آن وجود دارد. اپلیکیشن گپ پیام بستری برای ارائه خدمات پیام رسان و محتوا می باشد. افراد و مجموعه هایی که تولید کننده محتوا هستند می توانند از طریق گپ محتوای خود را در اختیار کاربران قرار دهند. این امکان در بخش «دنیای گپ» قرار گفته است. علاوه بر این امکانات دیگری نیز در این مسنجر ایرانی وجود دارد.

  • امکان تغییر پوسته به اختیار کاربر
  • ارسال انواع استیکرهای جذاب
  • ارسال تصویر، ویدئو، فایل، موقعیت مکانی، نقاشی و ...
  • تماس صوتی با کیفیت بالا
  • استفاده از یک حساب در چند دستگاه به طور همزمان
  • سامانه پشتیبانی و خدمات مشتریان 
  • رمزنگاری داده ها و امنیت بالا 

گپ علاوه بر خدمات عادی دیگر پیام رسان ها نظیر ارسال پیام و استیکر و ... قابلیت جدیدی ارائه داده است و آن تولید محتوا می باشد. کسانی که توانایی تولید محتوا داشته و تمایل دارند که محتوای آنها در فضای مجازی منتشر شود می توانند از این امکان در اپلیکیشن گپ استفاده نموده و مطالب خود را در معرض دید کاربران این برنامه قرار دهند.

در گپ می توان دنیایی از اطلاعات کاربردی، خدمات مفید، بازی و سرگرمی و محتوا با موضوعات مختلف را یافت که توسط افراد دیگر تولید شده است. بنابراین گپ از این جهت با یک پیام رسان عادی متفاوت می باشد.

پیام رسان بومی گپ برای پلتفرم های اندروید و iOS در گوشی های هوشمند و ویندوز در کامپیوتر نسخه ارائه داده است و کاربران می توانند هر یک از نسخه های آن را از سایت گپ دانلود نمایند.

- آی گپ

برنامه پیام رسان آی گپ یک اپلیکیشن ایرانی ارسال و دریافت پیام است که کیفیت بالای آن باعث شده جایگزین مناسبی برای تلگرام باشد. این برنامه پیام رسان چون دیگر برنامه های رقیب خدمات مختلف ارسال و دریافت پیام را داشته و قابلیت تماس صوتی و تصویری را نیز دارا می باشد. در آی گپ کاربر می تواند با ساخت یک حساب کاربران از تمام امکانات پیام رسان در دستگاه های مختلف استفاده نماید.

پیام رسان ایرانی آی گپ

شما در صورتی استفاده از آی گپ به فضای ابری نامحدود دسترسی خواهید داشت. به این معنی که می توانید هر تعداد فایل با حجم های مختلف را در فضای ابری اختصاصی خود بارگزاری کرده و ذخیره سازی نمایید. این قابلیت آی گپ باعث برتری این پیام رسان نسبت به اپلیکیشن های رقیب شده است. همچنین در آی گپ شما شاهد همگام سازی پیش نویس پیام ها در دستگاه های مختلف می باشید. علاوه بر این آی گپ قابلیت های دیگری نیز دارد.

  • تماس صوتی و تصویری
  • همگام سازی حساب در چند دستگاه
  • ارسال فایل بدون محدودیت
  • ظاهری ساده و در عین حال جذاب
  • ذخیره سازی فایل در فضای ابری بدون محدودیت حجمی
  • رمزنگاری داده های کاربری جهت افزایش امنیت
  • سرعت بالا و استفاده از شبکه توزیع محتوا

فارغ از خدمات رایج موجود در پیام رسان های مختلف که آی گپ نیز آنها را دارا می باشد؛ این برنامه موبایلی دو ویژگی سرعت و امنیت را نیز به کار خود افزوده است. سرعت آی گپ ناشی از استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) بوده و امنیت آن نیز به دلیل بهره گیری از سیستم رمزگذاری AES256 در این پیام رسان می باشد. بنابراین می توان گفت که آی گپ یکی از امن ترین پیام رسان های ایرانی می باشد.

اما در کنار ویژگی های مثبت، آی گپ ویژگی های منفی نیز دارد. یکی از بزرگترین نقاط ضعف بزرگ آی گپ نبود استیکر در آن است. در این برنامه شما تنها می توانید شکلک (ایموجی) ارسال کنید و امکان ارسال استیکر در آن وجود ندارد. این در حالی است که یکی از مفاهیم اصلی پیام رسان ها در ارسال پیام، استیکر می باشد. علاوه بر این آی گپ در لود تصاویر زمینه و انیمیشن ها نیز تا حدودی کند می باشد.

پیام رسان داخلی آی گپ برای پلتفرم های اندروید و iOS در گوشی های هوشمند و ویندوز، لینوکس و مک در کامپیوترهای شخصی نسخه ارائه داده است و کاربران می توانند هر یک از نسخه های آن را از سایت آی گپ دانلود نمایند. همچنین نسخه وب آی گپ نیز جهت استفاده بدون نصب در اختیار کاربران قرار گرفته است.

- بیسفون

بیسفون اولین پیام رسان ایرانی و جزء معدود پیام رسان هایی است که حظورش در فضای مجازی ارتباطی با فیلتر شدن تلگرام نداشت. این پیام رسان در سال ۹۴ توسط شرکت فناوری های بیسفون (خدمات ارتباط بیس فن) راه اندازی شد. برخی بیسفون را با نام بیستاک می‌شناسند. همان سرویس معروفی که از آن جهت تماس با خارج از کشور استفاده می‌شد تا در هزینه تماس صرفه جویی شود.

پیام رسان ایرانی بیسفون

پس از آن این شرکت نرم افزار ارتباطی بیسفون را معرفی کرد تا با ارائه خدماتی چون گفت و گوی گروهی، دریافت محتوا از طریق کانال، تماس تلفنی، ارسال فایل و محتوا و سرویس های دیگری از این دست به کاربران ایرانی خدمت رسانی نماید. در بیسفون همچون دیگر اپلیکیشن های ارتباطی لازم است شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و پس از آن از خدمات اپلیکیشن استفاده نمایید. برخی از ویژگی های بیسفون عبارتند از:

  • تماس رایگان اینترنتی
  • ساخت گروه و کانال جدید
  • ارسال فایل بدون محدودیت در حجم و تعداد
  • امنیت بالا و رمزنگاری داده ها
  • استفاده از یک حساب در چند دستگاه
  • دارای رابط کاربری زیبا و جذاب
  • امکان ذخیره سازی پیام ها

از جمله ویژگی های جالب بیسفون قابلیت برگزیده کردن می باشد. کاربران می تواند در این پیام رسان صفحه یا را برگزیده کرده و پست‌های آن‌ را مشاهده نماید. پیام رسان ایرانی بیسفون برای بروزرسانی برنامه و ارائه خدماتی بهتر همچون سروش نسخه پلاس خود با عنوان بیسفون پلاس را منتشر کرده است.

یکی از ویژگی های جالب بیسفون Call Out می باشد که به وسیله آن کاربر می تواند با شماره موبایل یا تلفن ثابت در هر جای دنیا تماس گرفته و در هزینه تماس ۱۵ درصد صرفه جویی  نماید. اما ویژگی اصلی بیسفون امنیت بالای آن می باشد که با عنوان «پیام امن» مطرح شده است. این پیام رسان پیام های کاربران را در مبدا رمزنگاری کرده و کلید رمزگشایی آنها را تنها به مقصد ارسال می کند. در این صورت پیام ها با امنیت بالایی بین کاربران تبادل می شود.

نرم افزار پیام رسان ایرانی بیسفون برای پلتفرم های اندروید و iOS در گوشی های هوشمند ارائه شده است که برای دانلود آن می توان از طریق وبسایت بیسفون اقدام نمود. همچنین نسخه وب بسیفون نیز برای سهولت کار کاربران راه اندازی شده است.

همانطور که در ابتدا ذکر شد نام های ویسپی، ساینا، نوا و رینگ نیز در میان پیام رسان های ایرانی جای گرفته است. اما به دلیل تعداد کاربران پایین و عدم استقبال کاربران از آنها دیگر توضیحی در خصوص آنها ارائه نشده است.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۱ از ۵ از مجموع ۱۳ رای)

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۲۵)

peykbar

برنامه های ایرانی اصلا امنیت لازم را ندارند اما باید حمایت از اونها بشه تا بهتر بشن

۲ سال پیش
ناجی زاده

پیام رسان سروش جزء اولین پیام رسان ها بود و همین الان هم بیشترین کاربر رو داره اما کیفیتش از همه پایین تره. کاربرهای زیاد اون هم به خاطر تبلیغات زیاد در تلویزیون است و بیشتر کاربرهای اون دیگه حذفش کردند و فعال نیستند. کاربرهای فعالیت سروش هم مثل بقیه پیام رسان ها است. اما به نظر خودم بله و آی گپ خیلی خوبه و ایتا هم که کپی شده از روی تلگرام هست خوبه و سرعت بالایی داره. اختلال های اخیر ایتا هم به خاطر هجوم کاربرهای ایرانی برای استفاده از این پیام رسانه

۴ سال پیش
uri

اصلا کی پیدا میشه که بیان سروش رو بخره. فکر کنم ایانا باید یه چیزی هم بدن تا طرف حاضر بشه سروش رو بخره. تازه غیر از این توی این بازار کساد پیام رسان ها که خود مالکان پیام رسان ها مثل ایتا و گپ هم ناراضی هستند و موندن چکار کنن آخه کی میاد چند میلیارد پول بده برای یه پیام رسان داغون. همه مردم الان تو واتساپ هستند

۴ سال پیش
qolami

این که صدا و سیما سروش رو به فروش گذاشته باعث میشه وجهه برنامه خراب بشه و دیگه کسی بهش اعتماد نکنه. این کار به اعتماد مردم صدمه می زنه چون مردم به سروش اعتماد کردن اما مدیران این برنامه جواب اعتماد مردم رو ندادن. اما برای اطلاعاتشون مشکلی پیش نمیاد. چون پیام رسان های دیگه مثل ایتا و آی گپ هم دست افراد خصوصی و مشکلی نداره

۴ سال پیش
رضوانه احدی

من خبرش رو خوندم مشکل سروش این بوده که صدا و سیما با یه شرکت فناوری که کارهای فنی پیام رسان رو انجام داده قرارداد بسته تا با هم سروش رو ایجاد کنند اما انگار صداسیما به تعهدات خودش عمل نکرده. چند ماه پیش بود که مدیر فنی سروش می گفت می خوان از صدا و سیما جدا بشن. بعدش سروش پلاس رو ایجاد کردن و گفتن که سروش برای صدا و سیما باشه و سروش پلاس برای خودشون. حتی قراره بعدا اسم سروش پلاس عوض بشه

۴ سال پیش
ماهان

سروش با این که بین برنامه های داخلی بیشترین کاربر رو داره اما اصلا خوب نیست هم سرعتش پایینه هم باگ داره. با این که مردم اول کار بهش اعتماد کردن و خیلی از ایرانی ها کنار واتس اپ سروش یا سروش پلاس رو نصب کردن اما حالا دارن چوب حراج زدن بهش و صدا و سیما می خواد بفروشدش. اعتماد این همه آدم که سروش رو نصب کرده و اطلاعتشون که توسط این برنامه هست چی میشه؟!

۴ سال پیش
حامد

اگر بیشتر مردم در یک پیام رسان ایرانی جمع شوند همان به بهترین پیام رسان تبدیل می شود. بسیاری از ماها ممکن است از واتس آپ استفاده می کنیم. ولی از نظر کیفیت بسیار عقب افتاده است ولی وقتی من می بینم بیشترین دوستانم واتس آپ دارند استفاده می کنم. از پیام رسان بله هم استفاده می کنم و راضی هستم. فقط کاش تماس صوتی تصویری هم به آن اضافه می شد.چون تعداد قابل توجهی از آشنایانم بله دارند قابلیت جانشینی تلگرام را دارد.

۴ سال پیش
Mahdi1386

عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من پیام رسان های ایتا،سروش،آی گپ،بیسفون،رینگ،نوا،ویسپی و رینگ رو امتحان کردم و بد بودن ولی تلگرام و بله و گپ اینجوری نبودن یعنی عالی بودن.

۴ سال پیش
ویندوز7

هیچ چی مثل تلگرام نمیشه.

۴ سال پیش
صدف

تا چند وقت پیش سروش درحال ارتقا بود و پشت سر هم بروزرسانی می کرد و مشکلاتش رو بهبود می داد اما چند وقتی هست که دیگه تغییری درش ایجاد نمیشه و خیلی از مشکلاتش همچان باقی مونده. این که کلی مشکل داره و سرعتش کمه بیشترین کاربر رو داره اونوقت ای گپ و بله که خیلی خوب هستند کاربر کمی دارند

۴ سال پیش
مهدی

آی گپ و تلگرام مثل همن و من هر دوتاشم دارم سرعت بالایی دارن و ...

۴ سال پیش
حسن

سلام
اگر از بابت امنیت پیام رسان های ایرانی نگران هستید، بهترین گزینه برای شما آی گپ هست چون واقعا امنیت بالایی داره. آی گپ یکی از معدود پیام رسان های ایرانیه که تبادل اطلاعات آن به طور کامل رمزنگاری شده و مهم ترین مولفه و ویژگی آن امنیت محسوب می شود.
می توانید از برنامه آی گپ در موبایل های اندروید و آیفون استفاده کنید و یا در ویندوز و لینوکس اون رو نصب کنید. حتی امکان استفاده از نسخه وب آن در مرورگر هم وجود دارد. ظاهری آی گپ تا حد زیادی شبیه به تلگرام است و امکاناتی مثل ساخت کانال، ساخت گروه های ۵۰۰۰ نفره، ویرایش پیام، ارسال پیام صوتی و ارسال استیکر هم جزء قابلیت های آن محسوب میشه.
امیدوارم دوستان همه از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.

۴ سال پیش
مهتی

از بین پیام رسان های داخلی فقط آی گپ هست که مثل تلگرامه و کیفیت بالایی داره. هم ظاهر کاربری خوبی داره و هم سرعتش بالاست. در عین حال امکانات خوب و متنوعی داره اما نمی دونم چرا کسی بهش توجه نکرده و همه رفتن سراغ سروش!

۴ سال پیش
MJM

اون اسمش بله هست؟ نشنیده بودم تا حالا، قبلا تعريف آی گپ رو از بعضی ها شنیده بودن اما نميدونم چطوریه؟! اما به نظرم هیچ کدوم در حد تلگرام نیستن البته میگن ایتا پیشرفت کرده

۴ سال پیش
Saeed

چرا این همه پیام رسان انرژیشون رو نمیزارن
تجمیع انرژی انسانی
تجمیع سرورها،قدرت وسرعت بیشتر
تجمیع پشتیبانی قسمتهای فنی
تجمیع تیم طراحی وکد نویسی
امکان تماس صوتی وتصویری وباسرعت اپلود بالا
ویک پیام رسان قوی بین المللی با پشتیبانی زبانهای عربی ترکی آلمانی و....
رو بیه جهان عرضه کنند که حتی انتقال فایل ۱۰۰گیگابایتی بالاتر ازتلگرام داشته باشه که مردم مجاب بشن وافتخارایران باشه
متاسفانه ۱۵ تا شرکت کوچولو کوچولوی پیام رسان داریم که هرکدومشون هم کلی وام از وزارت ارتباطات گرفتن و پروژه ها هم خوابید

۴ سال پیش
Hossein

مشکل به اعتماد مردم برمیگرده اصلی ترین دلیل مهاجرت نکردن به پیامرسان داخلی رو هم باید توجه کرد
هرچقدر مدیریتها ضعیف بشه انتقادات مردم بالا میره و ترس از بیانش و شنود احتمالی هرچند اگر حقیقت هم نداشته باشه باعث فرارشون به سمت پیامرسان خارجی میشه

۴ سال پیش
سعید

سلام. به نظر من قطع شدن اجباری اینترنت فرصت طلایی برای این پیام رسان ها بود. ولی متاسفانه گاها در این چند روز خیلی کند و همراه با قطعی بودند.

۴ سال پیش
amir

بسیاری از مشکلات حل شده و اینکه چرا اینقدر از تلگرام دفاع میکنین ارث پدرتونه مگه؟بعد میگین چرا پیشرفت نمیکنیم.حاضر نیستین تحت هیچ شرایطی از تلگرام بیرون بیاید اگر بیاید و از ساخته داخلی دفاع کنین این ا هم پیشرفت میکنن مگه تلگرام از روز اول اینجوری بود؟غریبه که نساخته اینو هم وطن خودمونن بابا جز ایران کدوم کشور از تلگرام به طور گسترده استفاده میکنه؟روسیه هم که بستش... از ماست که بر ماست....

۴ سال پیش
داوود

خیلی سایت ها پیام رسان ویسپی رو هم جزء ایرانی ها معرفی می کنن

۴ سال پیش
آن‌دیجیتال

وضعیت پیام رسان ویسپی به درستی مشخص نیست. در توضیحات ارائه شده در این برنامه ذکر شده است که برنامه توسط تیم چینی توسعه داده شده است. در عین حال طبق شواهد گفته می شود که این اپلیکیشن توسط شرکت شاتل، یکی از اپراتورهای اینترنت ثابت کشور مدیریت می شود. همین دوگانگی باعث شده این ویسپی را در میان پیام رسان های داخلی قرار ندهیم.

شفیعی فخار

بله خیلی خوبه به خاطر قابلیت جدیدی که میشه باهاش موقعیت خودت رو بدون اینترنت برای دوستات به اشتراک بذاری و اونها هم بدون اینترنت موقعیت شما رو مشاهده کنن

۴ سال پیش
محمد

سروش توسط صدا و سیما تولید نشده، یکی از شرکتهای خصوصی سروش با جام جم قرارداد بسته و با همکاری هم سروش رو ایجاد کردن. یعنی کار از شرکته بوده و پول و تبلیغات از صدا و سیما. اما چند وقت پیش مدیرعامل همون شرکته میگفت که صداوسیما به تعهدش عمل نکرده و به خاطر همین قصد دارن سروش رو از صداسیما جدا کنند. به خاطر همین بود که سروش پلاس رو معرفی کردند تا بعد یه مدت اسمشو تغییر بدن و کلا از صداسیما جدا شن.

۴ سال پیش
جهانی

برنامه بیسفون خیلی سابقه داره قبل از تلگرام بوده اما الان کسی ازش استفاده نمیکنه

۴ سال پیش
لوله بازکنی

هیچ چی تلگرام نمیشه

۴ سال پیش
rahaai

بله از همه بهتره و کیفیت بالاتری داره. سرعتش زیاده، امکانات و قابلیت های خوبی داره و مهمتر این که مثل یه بانک همراه هست که باهاش میشه به راحتی عملیات های بانکی رو انجام داد

۴ سال پیش
سوسن

سروش خیلی کنده، کارکردن باهاش خسته کنندس.

۴ سال پیش
آن‌دیجیتال

میتونید از پیام رسان های ایرانی دیگه استفاده کنید