پیام‌رسان‌های داخلی برتر از نظر شورای عالی فضای مجازی
موبایل

پیام‌رسان‌های داخلی برتر از نظر شورای عالی فضای مجازی

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

پس از فیلترشدن تلگرام پیام رسان های داخلی مختلفی راه اندازی شد و از همان ابتدا وزارت ارتباطات تمایل به حمایت از چند پیام رسان داخلی منتخب داشت. در نهایت اما شورای عالی فضای مجازی کشور تعدادی از پیام رسان‌های داخلی را به عنوان پیام رسان های برتر ایرانی انتخاب کرده تا از امکانات دولت بهره مند شوند.

پس از اتفاقات اخیر در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و فیلترشدن تلگرام مصوبه ای با عنوان «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان های اجتماعی» در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و طی آن این شورا ملزم به اعمال سیاست و مدیریت پیام رسان های فعال در کشور شد. بر همین اساس استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی نظیر تلگرام جهت انجام مکاتبات اداری ممنوع شد و همه سازمان های دولتی برای انجام امور اداری و مکاتبات خود باید از محیط پیام‌رسان های اجتماعی ایرانی استفاده کنند.

شورای عالی فضای مجازی پس از بررسی های مختلف روی پیام رسان های ایرانی در نهایت سه پیام‌رسان «سروش»، «بله» و «گپ» را به عنوان برترین پیام‌رسان‌های داخلی شناسایی کرده و آنها را واجد شرایط استفاده در سازمان های دولتی و انجام مکاتبات اداری دانست. 

معرفی پیام رسان های ایرانی برتر

پیام رسان های مذکور همه دارای بیش از یک میلیون کاربر فعال می باشند و به همین جهت به عنوان پیام رسان برتر ایرانی شناخته شده اند. این تصمیم شورای عالی می توان باعث رونق بخشیدن به پیام رسان های داخلی شود.

اگرچه این سه پیام رسان که به عنوان برترین پیام رسان های ایرانی شناخته شده اند تنها پیام رسان های داخلی نیستند و تعداد بیشتری پیام رسان بومی در کشور راه اندازی شده است. اما با توجه به این که تعداد آنها زیاد است کاربران نیز در بین آنها تقسیم شده است.

پیام رسان های ایرانی

اما مواردی که دارای کاربران بیش از یک میلیون بوده اند به عنوان پیام رسان برتر و واجد شرایط حمایتی شناخته شده اند.

لیست پیام رسان های داخلی

تا به حال ۶ پیام رسان داخلی منتشر شده است که هر یک بخشی از کاربران ایرانی را در خود جای داده است که برخی از تعداد بیشتری کاربر داشته و به عنوان پیام رسان برتر شناخته شده اند. در ادامه لیست پیام رسان های ایرانی را مشاهده می کنید.

  • سروش (sapp.ir)
  • بله (bale.ai)
  • بیسفون (bisphone.com)
  • گپ (gap.im)
  • آی گپ (igap.net)
  • ایتا (eitaa.com)

اردیبهشت سال ۹۷ بود که پروژه فیلترینگ تلگرام عملیاتی شد و تلگرام رسما فیلتر شد. پس از آن فرصت برای توسعه دهندگان ایرانی مهیا شد تا با ساخت پیام رسان بومی بیش از ۲۰ میلیون کاربران تلگرام را در خود جای دهند. به همین دلیل تعداد زیادی پیام رسان بومی راه اندازی شد و هر یک بخشی از کاربران تلگرام را در خود جای دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)