آیا امکان ثبت تبلیغات رایگان در گوگل وجود دارد؟
دنیای وب

آیا امکان ثبت تبلیغات رایگان در گوگل وجود دارد؟

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

تبلیغات رایگان! چیزی که بسیاری از کاربران وب به دنبال آن هستند و تلاش می کنند تا تبلیغات رایگان خود را در سایت های پربازدید نظیر گوگل قرار دهند. سایت های مختلفی نیز جهت پاسخ به این نیاز کاربران ایجاد شده است که تمام آنها شعار «تبلیغات رایگان در گوگل» را سر می دهند؛ اما مشخص نیست که آیا چنین چیزی حقیقت دارد و یا این که تنها شعار این سایت ها جهت جلب توجه کاربران می باشد. به هر حال ما قصد داریم این موضوع را بررسی کرده و نتیجه آن را مشخص نماییم.

با گسترش اینترنت و ایجاد شدن وب سایت های مختلف کاربران بسیاری نیز در این سایت ها به فعالیت پرداختند و همین باعث شد فضای مناسبی جهت تبلیغات و نمایش آگهی به این کاربران فراهم شود. برخی سایت ها از این فرصت استفاده کرده و در گوشه کنار سایت خود تبلیغات نمایش دادند. اما اینگونه تبلیغات پولی بوده و همه کاربران توانایی خرید آن را نداشتند. 

به همین دلیل تمایل کاربران به ثبت تبلیغات و آگهی های رایگان در اینترنت و سایت ها افزایش پیدا کرد و همین باعث شد سایت سایت های ثبت آگهی رایگان کلید بخورد. سایت های مختلفی جهت پاسخ به این نیاز کاربران (ثبت آگهی رایگان) راه اندازی شد که به سایت های ثبت آگهی رایگان معروف شدند.

سایت های ثبت آگهی رایگان

این سایت ها با هدف خرید و فروش آنلاین و ثبت آگهی های تبلیغاتی جهت ارائه خدمات راه اندازی شدند و برخی از آنها بازدید بسیار بالایی نیز دارند. برخی از پربازدیدترین سایت های تبلیغات رایگان اینترنتی عبارتند از دیوار، شیپور، راهنمای همشهری، آگهی ۲۴ و ... که بر پایه ثبت آگهی طراحی شده اند.

ثبت تبلیغات رایگان اینترنتی

همانطور که می دانید ثبت آگهی در این سایت ها رایگان بوده و هیچ وجهی از مشتری دریافت نمی شود. اما باید گفت که اگرچه بازدید آنها بالا می باشد اما این بازدید بالا برای تمام آگهی نمی باشد. به این معنی که بازدید کلی سایت بسیار زیاد است اما بازدید هر یک از آگهی ها بسیار کم می باشد و حتی بعضی آگهی ها هیچ بازدید ندارند.

علاوه بر این سایت های مذکور محدودیت هایی دارند و امکان ثبت هر نوع آگهی در آنها وجود ندارد. به عنوان مثال کاربران نمی توانند متن دلخواه خود را در آگهی قرار دهد و بخش هایی از آن حذف خواهد شد. همچنین امکان قرار دادن لینک سایت و یا تبلیغات وب سایت در این نوع آگهی ها وجود ندارد.

وضعیت سایت های آگهی رایگان باعث شده کاربران به دنبال فضاهای پربازدید جهت ثبت تبلیغات باشند. فضاهایی نظیر چت روم ها، گروه و کانال های شبکه های اجتماعی، سایت های پربازدید و گوگل. برخی کاربران به دنبال ثبت آگهی رایگان در گوگل می باشند و تمایل دارند آگهی سایت خود را در این موتور جستجوی معروف قرار دهند. همین نیاز کاربران نیز باعث شده برخی افراد از این فرصت استفاده کرده و سایت هایی با این مضمون راه اندازی نمایند.

ثبت تبلیغ رایگان در گوگل!

اما به نظر شما آیا چنین چیزی حقیقت دارد و سایت های مذکور برای شما به صورت رایگان در گوگل آگهی ثبت می کنند؟ با کمی تفکر می توان فهمید که قطعا چنین نیست. تبلیغات در گوگل زیر نظر سرویسگوگل ادز (Google Ads) می باشد و کاربران جهت ثبت آگهی در گوگل باید پس از ثبت نام در گوگل وارد بخش Google Ads شده و در آنجا پس از طی مراحلی آگهی خود را ثبت نمایند.

ثبت تبلیغات در گوگل

در بخش نهایی گوگل بر اساس تبیلغ مورد نظر شما هزینه آگهی را اعلام می کند و شما باید به صورت آنلاین آن را پرداخت نمایید. مشخص شد که خود گوگل هیچگونه تبلیغات رایگانی انجام نمی دهد و تمام آگهی های گوگل پولی و بر اساس کلیک هستند. بنابراین سایت های مدعی تبلیغات رایگان در گوگل اگر بخواهند برای شما چنین کاری را انجام دهند باید از جیب خودشان هزینه تبلیغ شما را پرداخت کنند که چنین چیزی نیز اصلا معقول به نظر نمی رسد.

پس بهتر است هنگام مشاهده چنین عناوین جذاب و فریبنده در سایت های مختلف به هیچ عنوان به آنها توجه نکرده و فریب آنها را نخورید. برای تبلیغات رایگان و ثبت آگهی نیز بهتر است از فرصت های دیگر استفاده نمایید. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و توانایی ثبت آگهی پولی را دارید می توانید در سایت های پربازدید تبلیغات کنار سایت خریداری کنید. این کار می تواند آگهی شما را در معرض دید هزاران نفر قرار دهد.

تبلیغات کلیکی گوگل و دیگر سایتها

همچنین تبلیغات کلیکی سایت های مختلف نیز می تواند موثر باشد. سایت هایی وجود دارند که خدمات تبلیغات کلیکی را ارائه می دهند. مالک سایت بر اساس نیاز خود و بسته به تعداد کلیک هزینه لازم را پرداخت می کند و پس از آن آگهی سایت او در سایت های مختلف نمایش داده می شود. به هر میزان که کاربران روی تبلیغات کلیک کنند از حساب او کم می شود تا حساب وی صفر شود. روش کار تبلیغات گوگل نیز به همین صورت می باشد.

تبلیغات کلیکی

در سرویس تبلیغاتی گوگل شما مبلغی را پرداخت می کنید و بر اساس مبلغ پرداخت شده آگهی شما برای کاربران مختلف نمایش داده می شود. ویژگی مثبت تبلیغات گوگل این است که مشاهده تبلیغ هزینه ای از شما کسر نمی کند و برای شما رایگان تمام می شود. در صورتی که کاربر روی لینک تبلیغ کلیک کند هزینه مورد نظر از شما کسر خواهد شد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی و کانالها

تبلیغات کلیکی از این جهت مفید هستند که مشاهده آن توسط کاربر برای آگهی دهنده رایگان تمام می شود. شایت منظور برخی سایت ها از «تبلیغات رایگان در گوگل» همین باشد. زیرا تا زمانی که کاربر روی لینک کلیک نکند تبلیغات در گوگل رایگان می باشد.

اگر هم هزینه تبیلغات ندارید می توانید از فضاهای مناسب برای این کار استفاده کنید که هم تاثیر خوبی دارند و هم رایگان می باشند. سایت های ثبت آگهی رایگان همچون دیوار و شیپور فضای مناسبی برای این کار هستند. اگر در تمام سایت های تبلیغاتی یک آگهی ثبت کنید می توانید به اندازه خوبی تبلیغات انجام دهید.

چت روم ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، گروه و کانال های موجود در پیام رسان ها همه فرصتی مناسب جهت ثبت تبلیغات رایگان برای شما می باشند. پس به راحتی از این فرصت های رایگان استفاده کرده و تبلیغات خود را در آنها ثبت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)