امن ترین کیف پول ارز دیجیتال هک شد!
شبکه و امنیت

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال هک شد!

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

در دوره ارزهای دیجیتال و استفاده فراوان از آنها نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال احساس می شود. به همین جهت تعدادی کیف پول ارز دیجیتال معرفی شده است که یکی از امن‌ترین آنها مربوط به شرکت مکافی می باشد. اما اخیرا خبری منتشر شده که حاکی از این است که امن ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال که توسط شرکت مکافی معرفی شده بود هک شده است. بنابراین می توان گفت که هیچگونه امنیتی در حوزه کیف پول ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده وجود ندارد.

با معرفی ارزهای دیجیتالی مختلف کاربران بسیاری به استفاده از آن روی آوردند و برخی در این میان راه استخراج آن‌ها را در پیش گرفته و با استفاده از دستگاه های ماینینگ (Mining) به استخراج ارز مشغول شدند. برخی نیز به خرید و فروش و مبادله بیت کوین مشغول هستند. در کنار این رونق دیگر عناصر شبکه نظیر سایت های اینترنتی، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های مختلف از ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و فضا را برای استخراج بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی فراهم کردند.

برای هدفمند سازی حجم بالای استفاده از ارز دیجیتال و خرید و فروش آن نیاز بود که کاربران از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنند تا بتوانند ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری کرده و مدیریت نمایند. ارز بالای بیت کوین باعث شده این کیف پول های مجازی اهمیت بالایی پیدا کند و تلاش برای هک و نفوذ به آنها نیز بیشتر شود. با این حال برخی شرکت ها همچون مک آفی (McAfee) کیف پولی با امنیت بالا معرفی کنند.

بیت فای؛ امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

این شرکت هنگام معرفی کیف پول خود «بیت فای» (Bitfi) آن را امن ترین کیف پول ارز مجازی رمزنگاری شده در دنیا معرفی کرد. اما متاسفانه باید گفت که این کیف پول امن که به امن ترین کیف پول ارز مجازی در دنیا معروف بود نیز هک شده است. کیف پول مک آفی که روزی امن ترین کیف پول ارزهای دیجیتال بوده اخیرا توسط برخی از هکرها مورد حمله قرار گرفته و هک شده است.

در سالهای اخیر و با رشد ارزش برخی ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین هکرها به کسب درآمد از اینترنت و سرقت این ارزهای دیجیتالی روی آورده و با روشهای گوناگون ارزهای دیجیتالی را سرقت کرده اند. برخی به سایت های اینترنتی حمله کرده و برخی نیز کیف پول ها را سرقت کردند.

اما در خصوص هک شدن کیف پول شرکت مک آفی باید گفت که هک کننده آن اهل آلمان بوده و نام مستعار آن OverSoft می باشد که اعلام کرده توانسته کیف پول امن بیت فای را به راحتی هک کرده و ارزهای دیجیتالی آن را سرقت نماید. نفوذ این هکر به کیف پول مک آفی باعث شده مبالغ هنگفتی از بیت‌کوین های استخراج شده را از کاربران سرقت کند. 

هک شدن کیف پول ارز دیجیتال

بیت کوین معروف ترین و باارزش ترین ارز دیجیتالی می باشد که بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند. این ارز رمزنگاری شده به کاربران امکان می دهد تا بدون نیاز بانک و تراکنش های بانکی عملیات های مالی خود را انجام دهند بدون این که هویت طرفین معامله مشخص شود. این ویژگی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی باعث شده بسیاری از کشورها با این پول بی‌افسار مبارزه کرده و آن را محدود یا ممنوع کنند.

افزایش حملات سایبری به بیت کوین و ارزهای دیجیتال

اما استفاده از آن برای کاربران آسان بوده و برای تجار نیز سودمند می باشد. به همین دلیل تمایل به استفاده از بیت کوین بسیاری زیاد می باشد. البته باید توجه داشت که ارزهای دیجیتالی امکان انجام قاچاق و تجارت‌های غیرقانونی همچون خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر، تجهیزات تروریستی و ... را نیز آسان می کند و با این اوصاف دیگر مقامات قضایی و پلیس توان پیگیری آن و شناسایی خلافکاران را نخواهند داشت.

متخصصان امنیت سایبری به کاربران ارزهای دیجیتالی توصیه کرده اند که نکات امنیتی ارزهای دیجیتال را رعایت کرده و امنیت کیف پول و حساب های کاربری خود را بالا ببرند. زیرا هکرها و مجرمان سایبری با روشهای مختلف قصد دارند به حساب های ارز دیجیتالی نفوذ کرده و آنها را سرقت کنند. آمارها حاکی از آن است که برخی هکرها از آسیب‌پذیری موجود در برنامه های رایانه ای و موبایلی سوء استفاده کرده و از این طریق وارد حساب کاربری افراد می شوند. به همین طریق ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده کاربران که عمدتا بیت‌کوین است را نیز سرقت می کنند.

با توجه به این که هر ساله آمار حملات سایبری افزایش می یابد و رونق ارز دیجیتال نیز در حال افزایش است. خطر بزرگی دارندگان بیت کوین را تهدید می کند و این کاربران برای حفظ ارز دیجیتالی رمزنگاری شده خود باید از امن ترین کیف پول ها و پلتفرم ها استفاده نمایند تا از گزند هکرها و سارقان اینترنتی در امان بمانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران (۰)