همه شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ۵ درصد کم‌فروشی کرده‌اند!
شبکه و امنیت

همه شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ۵ درصد کم‌فروشی کرده‌اند!

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

موضوع کم فروشی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت چیز تازه ای نیست و اخیرا رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که همه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی کم فروشی کرده اند. جزییات میزان و منطقه کم فروشی در گزارش رگولاتوری مشخص شده که نشان دهنده بین ۵ تا ۸ درصد کم فروشی در این شرکتها می باشد.

سرویس های اینترنت ثابت در کشور به وسیله تکنولوژی ADSL به مشترکین ارائه می شود و افراد جهت بهره مندی از خدمات اینترنت ثابت باید از طریق شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی اقدام نمایند. در حال حاضر تعداد مشترکین اینترنت ثابت بیش از ۱۰ میلیون می باشد که سرویس های خود را از ده شرکت اینترنتی خریداری نموده اند.

اکنون مشخص شده است که این شرکتهای اینترنتی که میلیونها سرویس اینترنت را به مشترکین فروخته اند دارای کم فروشی هستند. یعنی در قبال هزینه ای که بابت اینترنت دریافت می کنند خدمات ارائه نمی کنند. این خبر را وزیر ارتباطات در توییتر خود اعلام کرده و در ادامه آن از عملکرد برخی از این شرکت‌ها نیز انتقاد نموده است.

حتما اشکالات متعددی در اجرا داریم، مشق ننوشته، غلط ندارد.همواره تلاش کرده‌ایم بهبود حاصل کنیم. در بازرسی مخفی وبدون اطلاع شرکتهای اینترنتی، متاسفانه کم‌فروشی ۸درصدی برخی شرکتها دربرخی استانها تایید شده است. #حق‌الناس را اعاده می‌کنیم. جزییات را سازمان تنظیم مقررات منتشر خواهد کرد

پس از توییت وزیر ارتباطات در مورد کم فروشی شرکت های اینترنتی، فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به کم فروشی این شرکت ها اشاره کرد و میزان این کم فروشی را طبق بررسی های میدانی بین ۵ تا ۸ درصد دانست که در حجم سرویس های مشترکین وجود داشته است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

ایشان در ادامه نام و مکان شرکتهای کم فروش اینترنت را ذکر کردند.

بر همین اساس تمامی شرکت ها تا ۵ درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان شمالی، شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استان های فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در استان همدان تا ۸ درصد کم‌فروشی داشته‌اند و باید فرایندهای خود را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به علل این کم فروشی ها نیز اشاره کرد و گفت که توجیه شرکتهای مذکور در مورد ۵ درصد کم‌فروشی ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط می باشد که این موارد هیچ ارتباطی به مشترکین ندارد و جهت جلب رضای مشترکین و حفظ حقوق آنها لازم است اپراتورها میزان کم فروشی خود را جبران نمایند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود گفت: «رگولاتوری به طور دقیق بر اجرای الزامات نظارت دارد. مشترکین نیز می توانند شکایت خود را در صورت مشاهده کم‌فروشی اینترنت به سامانه ۱۹۵ یا سایت www.۱۹۵.cra.ir اعلام نمایند.»

منبع: دیجیاتو

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران (۰)