فروشگاه اینترنتی بامیلو رسما تعطیل شد!
چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

فروشگاه اینترنتی بامیلو رسما تعطیل شد!

بامیلو دومین فروشگاه اینترنتی بزرگ کشور در سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد و پس از گذر از فراز و نشیب های فراوان اکنون پس از ۶ سال به کار خود پایان داد. گروه اینترنت ایران (IIG) در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۸ به طور رسمی پایان کار فروشگاه آنلاین بامیلو را اعلام کرد و از این پس کاربران با مراجعه به وب سایت بامیلو به سایت «اسنپ مارکت» هدایت خواهند شد. هنوز توضیح دقیقی در این خصوص داده نشده اما به نظر می رسد جایگزین کردن اسنپ مارکت با بامیلو با هدف رونق بخشیدن به این کسب و کار انجام شده است.

نظرات حاکی از این است که این شرکت بزرگ در رقابت با فروشگاه دیجی کالا موفق نبوده و در طول فعالیتش تحت تاثیر شهرت و فروش بالای Digikala قرار گرفته بود که در نهایت به طور رسمی در این رقابت شکست خورد. پیش از این نیز در بهمن سال ۹۷ زمزمه‌های تعدیل نیرو در این فروشگاه اینترنتی بزرگ شنیده شد و مشخص شد که طی این اقدام تعداد زیادی از کارکنان بامیلو تعدیل شدند.

برخی از کارمند بامیلو علت این تعدیل نیرو را رشد منفی تعداد سفارش‌های این فروشگاه آنلاین دانسته و نظر دارند که بامیلو قصد دارد با کوچک‌ کردن اندازه خود فعالیت جدی تری را شروع کند. آمار رسمی از این تعدیل نیروی منتشر نشده اما گفته شده این شرکت فروشگاهی که دارای ۴۰۰ کارمند بوده بخش اعظمی از آنها را تعدیل کرده و باقی مانده آنها نیز در بخش های دیگر شرکت مادر به فعالیت مشغول شده اند.

هنوز چند ماهی از تعدیل نیروی شرکت بامیلو نگذشته که خبر ورشکستگی و تعطیلی آن در رسانه ها منتشر می شود. فروشگاهی که بعد از دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور به حساب می آمد و سهم بالایی از فروش کالاهای خرد را به خود اختصاص داده بود.

شکست بامیلو در برابر دیجی کالا

خبر تعطیلی بامیلو نشان داد که گروه اینترنت ایران (شرکت مادر بامیلو) تصمیم خود در خصوص تغییر فعالیت فروشگاهی این شرکت را به طور جدی در دست گرفته و قصد دارد کسب و کاری جدید راه اندازی نماید. اما نکته جالب ماجرا این است که این گروه اینترنتی به جای تغییر رویه بامیلو به کلی نام و شرکت آن را تعطیل کرده و شرکتی جدید با نام اسنپ مارکت راه اندازی نمودند. به نظر می رسد این گروه اینترنتی قصد دارد تجربه ناموفق بامیلو را به کلی فراموش کرده و آن را از اذهان عمومی پاک کند.

فروشگاه اینترنتی بامیلو

اگرچه این رویداد برای اولین بار اتفاق نیافتاده و پیش از این نیز شرکت های بزرگی چنین تغییراتی داشته اند. به عنوان مثال پیش از این زود فود به اسنپ فود، و پین‌تاپین به اسنپ تریپ تغییر نام پیدا کرده بود. بنابراین می توان گفت که این تغییر نام و رویه افق روشنی را برای گروه اینترنتی ایران قرار خواهد داد.

آمار بالای فروش اینترنتی بامیلو 

روند فعالیت بامیلو در ماه های اخیر به خوبی گویای تعطیلی پیش روی بامیلو بود اما این اتفاق از دید اقتصادی و روند فروش بامیلو به هیچ عنوان قابل پیش بینی نبود. زیرا این فروشگاه فروشگاه اینترنتی در سال گذشته و برابر با شب یلدا طی گزارشی از رشد ۵۰۰۰ درصدی فروش خود در حراجمعه های خود خبر داده و اعلام کرده بود که از رقبا پیشی گرفته و توانسته بزرگترین رقیب خود یعنی فروشگاه دیجی‌کالا را با دو برابر فروش پشت سر گذارد.

علاوه بر این مدیرعامل بامیلو در گفتگویی دیگر اعلام کرده بود که این فروشگاه اینترنتی چیزی حدود ۳۰ درصد از بازار خرده فروشی آنلاین کشور را در دست داشته و بعد از Digikala بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور به حساب می آید.

بامیلو اگرچه در رقابت با دیجیکالا شکست خود اما باید گفت که این فروشگاه اینترنتی معدوم شده اولین فروشگاه ایرانی است که از اولین روز فعالیت خود وارد رقابتی جدی با رقبا شد. رقبایی که سالیان سال در این عرصه فعالیت کرده و بازار را در اختیار خود داشتند. این در حالی است که دیجی کالا حدود ده سال سابقه در این زمینه داشته و بعد از این مدت فعالیت جدی و رقابتی خود را شروع کرد.

منبع: دیجیاتو

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط