تعداد دانلود اپلیکیشن بازار به ۴۰ میلیون رسید
موبایل

تعداد دانلود اپلیکیشن بازار به ۴۰ میلیون رسید

نویسنده: تحریریه آن‌دیجیتال

اپلیکیشن «بازار» از جمله محبوب ترین اپلیکیشن های ایرانی می باشد که توانسته روی گوشی ۴۰ میلیون ایرانی نصب شود. بازار فضایی مناسب برای توسعه دهندگان و کاربران اپلیکیشن های موبایلی اندروید می باشد تا به برنامه های مورد نظر خود را در آن منتشر کرده و یا دانلود کنند. برنامه های موبایلی و بازی های اندرویدی مختلفی در بازار وجود دارد و همین باعث شده نیاز کاربران به هر نوع برنامه اندرویدی در آن پاسخ داده شود.

برنامه‌ی «بازار» یک بستر مناسب جهت ارائه‌ی اپلیکیشن و بازی‌های اندرویدی توسط ایرانی ها می باشد که توسط یکی از استارتاپ های ایرانی راه اندازی شده است. پلتفرم کافه‌بازار در سال ۱۳۹۰ توسط جعمی از دانشجویان ایرانی ایجاد شد و پس از فعالیت در این عرصه و رشد و پیشرفت اکنون توانسته فصتی مناسب برای توسعه دهندگان موبایل فراهم کند تا بتوانند برنامه های خود را برای میلیون ها ایرانی منتشر کنند.

در آغازین روزهای فعالیت بازار این اپلیکیشن موبایلی توانست محبوبیت بسیاری در بین کاربران اندروید پیدا کند بطوری که پس از طی ۳ ماه از شروع به کار خود حدود ۱۰۰ هزار کاربر بازار را روی گوشی های خود نصب کرده و از آن استفاده کردند. 

کافه بازار طی هشت سال فعالیت خود در فضای اپلیکیشن های موبایلی توانسته جای خود را در گوشی کاربران ایرانی باز کند و به عنوان عضو جدایی ناپذیر گوشی ایرانی ها انتخاب شود. اپلیکیشن بازار پس از این دوره فراز و نشیب و در آستانه‌ی هشت سالگی خود توانسته از مرز چهل میلیون نصب فعال بگذرد. این عدد نشان دهنده این است که بازار توسط نیمی از مردم ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

دانلود بیش از ۵ میلیارد برنامه اندروید از کافه بازار

طبق آمار ارائه شده توسط مدیران بازار، این برنامه میزبان بیش از ۱۶۴ هزار اپلیکیشن اندرویدی و برنامه و بازی موبایل می باشد که طی این سال ها در آن بارگذاری شده است. از میان ۴۰ میلیون کاربر خود به طور میانگین روزانه ۶ میلیون بازدید دارد. طی سال های کافه بازار، بیش از ۵ میلیارد اپ موبایل از بازار دانلود شده که سهم بالایی از این آمار مربوط به پرطرفدارترین اپلیکیشن های ایرانی می باشد.

وب سایت کافه بازار

رشد روز افزون بازار و چهل میلیون دانلود کافه بازار به معنی محبوبیت بالای آن می باشد و نوید بخش رشد مجدد آن در آینده و ایجاد فرصت مناسب برای توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان موبایلی جهت فعالیت در آن می باشد. 

چطور کافه بازار به ۴۰ میلیون دانلود رسید؟

اما روند رشد کافه بازار و محبوبیت بالای این اپلیکیشن موبایلی از زبان مدیرعامل کافه‌بازار شنیدنی است. مدیر کافه بازار دلایل رشد و استقبال کاربران از این محصول ایرانی را اینچنین بیان می کند:

ما در ابتدای کار بیشتر اپلیکیشن های رایگان را در بازار قرار می دادیم. بنابراین برنامه‌ها و بازی‌های موجود عمدتا رایگان بودند. این موضوع باعث شد به تدریج کاربران از بازار استقبال کنند و توسعه‌دهندگان نیز به دنبال آن فعالیت خود را در بازار بیشتر کردند. پس از آن فرصتی برای فروش برنامه های موبایلی و پرداخت های درون برنامه ای در بازار فراهم شد و اینچنین شد که بازار توانست در دل تمام ایرانی ها جای گیرد.

طبق آمار کافه‌بازار در این سال های فعالیت خود هفت نسخه ارائه داده است که طی آن در مجموع ۱۱۹ به‌روزسانی برای کاربران منتشر شده است. پشت صحنه این برنامه موبایلی تیمی ۵۰ نفری مشغول فعالیت هستند که به طور روزانه روی بازار فعالیت کرده و از آن نگهداری می کنند.

اپلیکیشن کافه بازار

در خصوص رشد و پیشرفت بازار نیز باید گفت که با افزایش کاربران آن امکانات بیشتری به کافه بازار اضافه شده است. امکاناتی نظیر جستجوی بهبود یافته، ارائه پیشنهادات برتر، اپلیکیشن های برتر سال، بازی های در حال پیشرفت، تبلیغات و ... که طی این سال ها به کافه بازار اضافه شده است.

بازار؛ ارتباط میان توسعه دهندگان و کاربران

باید توجه داشت که  رشد و توسعه بازار و میلیونی شدن آن در بین کاربران ایرانی نتیجه تلاش های «توسعه‌دهندگان» در این برنامه می باشد. در خصوص نقش کافه بازار در برقراری ارتباط میان کاربر و توسعه دهنده، مدیر برنامه های بازار چنین می گوید:

ما در بازار تلاش کردیم که یک بازار پرکاربر برای توسعه‌دهندگان و یک فضای پرکاربرد برای کاربران ایجاد کنیم. به این معنی که در این فضا هر نوع اپلیکیشن پرکاربردی وجود داشته باشد. همین امر باعث شد زنجیره ارتباط میان توسعه دهنده و کاربران ایجاد شود و اکنون بازار بزرگترین پل ارتباطی این دو به حساب می آید.

در کافه بازار بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده در حال فعالیت هستند که طی آن هزاران اپلیکیشن و بازی موبایلی در بازار به صورت رایگان یا درون پرداخت منتشر می شود. با راه اندازی سرویس تبلیغات ویدیویی در بازار بیش از ۴,۵ میلیون نفر محتواهای ویدیویی را تماشا کردند.

در پایان باید گفت که چهل میلیونی شدن کافه بازار و این تعداد نصب فعال برای آن حاکی از موفقیتی هشت ساله است که به واسطه فعالیت های مستمر و مداوم عوامل این برنامه بدست آمده است. بنابراین می توان این نتیجه را گرفت که دیگر استارتاپ های ایرانی نیز با رعایت این نکات می توانند به موفقیت دست پیدا کنند. برای بهبود رشد و محبوبیت مجموعه کافه‌بازار لازم است کیفیت و تنوع محتواهای آن رشد داشته باشد و از فناوری های روز نیز در آن استفاده شود.

منبع: آی تی ایران

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران (۰)